Ik heb net zitten neuzen of het voor ons voordelig is om van zorgverzekeraar over te stappen. Daarbij heb ik diverse sites bezocht zoals independer en "collega's" bezocht. Daarbij krijg je een premieberekening waarbij een verschil in prijs zichtbaar is tussen "afsluiten via verzekeraar" en "afsluiten via deze vergelijkingssite". Maar als je dan gewoon bij de verzekeraar zelf een premieberekening laat maken, blijkt daar gewoon hetzelfde bedrag uit te komen dan de zogenaamde 'korting' die je via deze bemiddelingssites krijgt. Ik krijg daar een naar gevoel bij, dus ik zou al nooit meer via zo'n site een verzekering afsluiten, als ze er zo over liegen. Overigen (voor degenen die het op kunnen brengen) het loont de moeite om per jaar te betalen i.p.v. per maand. Voor mijn man en mij zou dat 70 euro op jaarbasis schelen!
Wij zijn collectief verzekerd bij ohra via independer, ons scheelt het wel degelijk op de maandpremie ten opzichte van afsluiten bij ohra zelf..
Independer is gewoon een tussenpersoon die via internet een vergelijkingstool aanbiedt... Omdat ze 'groot' zijn kunnen ze collectieve contracten aanbieden bij een boel verzekeraars. Maar via vakbonden, ANWB, inkooporganisaties ed kun je vaak dezelfde of hogere kortingen krijgen. Goed vergelijken dus!
Bij ons kwam Ohra er als voordeligste uit en die is volgens mij niet van Achmea. Maar ik geloof wel dat ze niet helemaal afhankelijk zijn hoor. Daarom heb ik ook echt bij meerdere sites gekeken. En zelf ook nog 'los' bij een aantal verzekeraars waar wij zelf of familieleden ook goede ervaringen mee hebben gehad. Wij sluiten trouwens gewoon allebei de basisverzekering af. (Aanvullend doen we wel weer als mijn man ergens een knoop in gaat laten leggen. ) Dus wat dat betreft maakt het niet veel uit waar we afsluiten. @Manuk: Bij mijn berekening maakte het deze keer echt niks uit. Je krijgt namelijk bij Ohra zelf ook korting voor online afsluiten. Ik ontdek net zelfs dat het nog één euro per jaar goedkoper kan omdat ik lid ben van vakbond CNV. (Dan vervalt de online korting, maar de korting die CNV-leden krijgen is net een euro hoger.)
Nee is niet waar. Independer heeft contracten met SOMMIGE verzekeraars (volgens mij zelfs niet met Achmea). En is dus ook niet volledig onafhankelijk. Er kunnen verzekeraars zijn die andere of beter passende voorwaarden hebben dan de verzekeraars die bij Independer als 'beste match' uit de bus komen. Ik zou niet blind op hun advies varen maar goed naar de verzekeringsvoorwaarden kijken bij de zorgverzekeraars zelf. Soms heb jij andere voorkeuren dan waar je uit kunt kiezen bij Independer. Zo weet ik bijvoorbeeld dat ik komend jaar een EHBO herhalingscursus moet doen en een cursus kinder EHBO en nu kan ik door de juiste zorgverzekering af te sluiten deze volledig vergoed doen. Het is even een uitzoekwerkje maar denk idd dat het echt de moeite kan zijn om je er even goed in te verdiepen en niet blind te varen op 'onafhankelijk' advies van een vergelijkingssite.
Ik heb laatst toch echt gehoord dat Achmea een x percentage aandelen heeft van Independer... Edit: Achmea neemt Independer over | nu.nl/economie | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Met de auto via independer waren wij 4 euro per maand goedkoper uit, dus het is niet altijd niet waar.
Huh op independer is zilverenkruis veel goedkoper dan op zilverenkruis site zelf, zelfs met coll. Korting. Dat klopt toch niet ??
Oké, dan zijn er blijkbaar wel zorgverzekeraars die wel een korting via independer hebben lopen. Het viel mij gewoon op dat independer op hun site een hogere premie aangaf voor Ohra dan de site van Ohra zelf.
Ownee independer is niet goedkoper, ik had over het hoofd gezien , dat het goedkoper was omdat ik de beter af selectief had gekozen
Stond gister in de Volkskrant, Achmea heeft een belang van 77% in Independer... Independer fungeert gewoon als tussenpersoon en ze krijgen ook provisie voor de polissen die ze afsluiten.