Ik krijg per kwartaal 575 euro, dus per jaar 2300 euro. Dat gaat echt niet volledig op aan kleren, dan zou ik maandelijks voor 200 euro aan kleren moeten kopen Gister nog kleren gekocht, allemaal shirtjes voor max 5 euro ( 12 stuks) en zwemkleding voor alle3 voor in totaal 15 euro. Ook hebben de meiden nieuwe gympen a 10 euro per paar en zoon heeft een paar open schoentjes van 15 euro. Heb gister dus schandalig goed geshopt en was alles bij elkaar net aan 100 euro kwijt.... Hier gaat het gewoon op de grote hoop en alles dat ze nodig hebben koop ik op dat moment.
Wij wachten niet op de kinderbijslag met het kopen van kleding, luiers etc voor de kleine. We kopen het hele jaar door wat we willen of nodig hebben. Met de kinderbijslag kijken we wel eerst naar wat onze zoon nodig heeft en wat er overblijft geven we uit aan wat we daarna willen. Dat kan ook iets voor ons zijn.
We kopen er kleding en schoenen en dergelijke van. Vorige week ook gedaan toen het gekomen is. Mijn meissie is weer voorzien van nieuwe schoenen, nieuwe zomerjas en heel veel zomerkleren.
Spaarrekening en kleding. Ivm financiën laatste 2x voor zijn slaapkamer gebruikt. Niet erg want er gaat ook elke maand 25 voor hem naar zijn spaar
Ik denk dat ik wel meer dan 800 uitgeef aan kleding Deze maand nieuwe schoenen (40), nieuwe jas (26), 6 t-shirts (35), 4 spijkerbroeken (60) en 3 joggingbroeken (20). De kleding is redelijk goedkoop (Next, H&M, Hema), maar met 1x KB redt ik het niet voor een heel seizoen.
Komt gewoon op de rekening. Ik heb de luxe dat ik kan kopen wanneer ik wil en wat er nodig is. Soms blijft er wat meer over als normaal eind Vd maand en dat gaat naar onze spaarrekening. Sparen voor ons huis..
Gaat op de grote hoop. Van de kinderbijslag een garderobe aanschaffen lukt mij toch niet, dus dat koop ik wel ook van het gewone salaris Ze komen niks tekort.
Met alleen schoenen en jassen kom ik al (bijna) aan dat bedrag. Verder geef ik per half jaar ook gerust 800 euro aan kleding uit voor de kids. Heb dan wel een dure smaak denk ik...
Beland hier gewoon op de grote hoop dus er worden rekeningen mee betaald. Ze krijgen hier altijd kleding en schoeisel wanneer het nodig is en niet alleen maar wanneer er kinder bijslag wordt gestort. Sparen doen we zelf iedere maand voor ze.
Hier krijgen ze elk 150 euro van het bedrag op hun spaarrekening. Wat overblijft reken ik bij de boodschappen voor luiers, doekjes enz.
Voorheen ging het op de grote hoop maar nu koop ik er bewust kleding van voor onze kinderen. Ze krijgen tussendoor ook wel het een en ander maar pas hadden de oudste 2 kinderen nieuwe sportschoenen en toebehoren nodig en dan wacht ik op de kinderbijslag want dan voel ik het toch minder in mijn portemonnee.
Hier wordt het gebruikt om de spaarrekening van de kinderen extra te spekken. Maar als ik de kbs puur voor kleding zou gebruiken voor de kids zou ik het daarmee niet redden. Bedoel dus dat ik per jaar meer aan kleding uitgeef dan dat ik kbs krijg.