waar aan besteden jullie de kinderbijslag?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnebloem92, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar besteden jullie de kinderbijslag aan?

1. kleding voor het kind

2. speelgoed voor het kind

3. overige spullen/benodigdheden voor het kind (luiers, voeding e.d.)

4. spaarrekening voor het kind

5. kind krijgt genoeg, wij maken de kinderbijslag zelf op

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Komt op der spaarrekening, haal der alleen schoenen van of als ze ineens een maat groter gaat qua kleding, dan haal ik vaak voor rond de 100 euro kleding ervan en kan ze weer even vooruit. Laatst maakte ze ineens een groeispurt en waren alle shirts ineens te klein. Voor de rest blijft alles gewoon op der spaar staan en kan ze daar later als het vrij komt haar rijbewijs bijvoorbeeld van halen.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    mijn optie zit er niet bij.
    Het geld wordt gewoon op mijn rekening gestort en gaat mee met 'de rest'.
    Dus deels worden er kleren van gekocht (maar ook die van mij), deels dagelijkse boodschappen (maar ook die van mij), het kdv etc etc.
    We sparen ook voor de kinderen, maar dus niet specifiek van de kinderbijslag.

3. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaat op haar spaarrekening

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik lees net dat mensen niet genoeg hebben aan de kinderbijslag om kleding te kopen. Ik val stijl achterover! Ik geef voor mezelf niet eens voor 800 euro per jaar uit!

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ook niet, maar ik groei ook minder hard dan m'n dochter hihi.
    En ik vind het leuker om voor de kindjes te shoppen haha. ;)

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Dit, alle 5 je antwoorden dus.
    Mijn dochter krijgt alles (kleding, schoenen, jas, luiers, verzorging, spaargeld enz) op het moment dat ze dat nodig heeft. De kinderbijslag komt gewoon op de grote hoop. En alle uitgaven gaan ook van die grote hoop. Dus ik kan niet specificeren waar ik het precies aan uit geef, aan alles.

Afhankelijk van hoe groot de hoop spaargeld is als dochter later gaat studeren (als dat gebeurd) kan ik dan haar collegegeld/studieboeken/maandelijkse bijdrage betalen. Dus feitelijk zie ik mijn geld als haar geld. Ik wil het geld namelijk in eigen beheer houden (zit nu in beleggingsfondsen). Tot haar 18e valt haar geld ook gewoon onder mijn box 3 inkomstenbelasting.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ow echt niet?? Nee ik red dat bij lange na niet....vraag mij af hoe anderen dat doen. Als ik voor dochter een setje bij v&d koop (noem die expres omdat het tussen h&m en merkkleding in zit qua prijs) dan ben ik zo'n 30 euro voor een set kwijt (rokje, legging, shirt.) Natuurlijk heeft ze goedkopere sets...hele leuke skinny's bij zeeman gekocht..maar ook duurdere (merkkleding). Nou per seizoen minimaal 15 setjes...is dan al 450 euro x2 (zomer en winter) en dan heb ik nog geen jassen en schoenen en 15 is wel minimaal.

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik koop ook geregeld kleding voor mijn kinderen. Geregeld ook merkkleding. Maar ik koop wel 'slim'. Veel in de uitverkoop. Soms ook in een tweedehands winkeltje, waar je niet eens kunt zien dat het tweedehands is.
    Dingen als regenlaarsjes koop ik 'neutraal' (dus geen roze), zodat Ties ze straks ook nog aan kan.
    Ik vind het echt een sport om mijn kinderen zo leuk mogelijk aan te kleden voor zo min mogelijk geld.
    Zelfs goede (dure) schoenen, zoals Shoesme oid, zijn prima aan te schaffen voor een fractie van de adviesprijs.
    Vanmorgen zag ik een leuk broekje voor mijn oudste. 95 euro (was Vingino): 95 euro!!! Ja, op die manier kom ik ook wel aan de 800 euro. Dat vind ik echt absurd voor een klein kind dat er binnen no-time uitgegroeid is en de halve dag op haar knieen ligt te spelen...

15 setjes per seizoen??? :$

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik koop nooit 15 setjes voor de volle mep geld, meestal 1 of 2 waar ik nieuw wel wat meer aan betaal, en dan nog 8-10 goedkope setjes ofzo. Zeker wat ze naar het KDV of speeltuin draagt ga ik echt geen 30 euro per setje voor uitgeven. Elk seizoen koop ik in de aanbieding een jaar vooruit, shirtjes 1 tot 5 euro. Broeken, rokjes of jurkjes 5 euro, hooguit 7,50 euro. Dus een setje is hier gemiddeld 10 euro. Ook weleens wat van Z8 in de aanbieding ofzo, kost ook niet meer zoveel dan. Of een groot pakket van marktplaats, of kleding die ik van vriendinnen/nichten doorgeschoven krijg. Oh ja, en feitelijk koop ik geen setjes, combineer gewoon verschillende dingen.
    Wat ik dan nieuw koop is sokken, ondergoed, maillots, leggings, bij goedkope winkels. Schoenen tot nu toe ook allemaal zgan Shoesme via marktplaats. Jassen heb ik ook nooit meer dan 15 euro voor betaald (jaar vooruit in aanbieding). Hier lukt het dus makkelijk van de kinderbijslag. Alle kleren voor komend seizoen heb ik dus al liggen. In juli/augustus ga ik voor volgend jaar lente/zomer kopen! Shirtjes bij de Wibra zijn dan afgeprijsd naar 1 euro bijvoorbeeld, prima voor doordeweeks.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Is dat veel?? Ik vind het minimaal....vind het zelf niet leuk als ze elke week hetzelfde dragen. Dus als je 7/8 setjes hebt.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dat vind ik echt belachelijk veel! haha
    Moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk. ik zal ook wel geld uitgeven aan dingen die jij overbodig vindt ;)
    Verder combineer ik veel. Ik heb niet het idee dat mijn dochter altijd met hetzelfde aan loopt.

12. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ook niet alleen vaste sets maar bedoel dat in aantallen rokjes, jurkjes e.d.
    Maar hoeveel "sets" heb jij dan....hoeveel rokken, broeken, jurkjes per seizoen?

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik koop geen 95 euro broeken voor mijn zoon maar kom ruimschoots aan de 800,- .
    Mijn zoon krijgt zijn kleding vooral van de v en d, h en m en de c en a. Zo nu en dan koop ik wat bij de name it winkel, de zara of bestel bij de zalando.
    Qua jassen en schoenen ben ik meestal wat duurder uit, afgelopen winter had hij een jas van 90 euro.
    Qua aantallen, ik heb toevallig wat zomer kleding voor mijn zoon gekocht , hij heeft tot nu toe :
    - 2 jassen
    - 4 paar schoenen en 1 paar sandalen
    - 10 shirts met lange mouwen
    - 3 vestjes
    - 3 dikkere truien
    - 17 t shirts
    - 10 korte broeken
    - 6 spijker broeken
    - 4 jogging broeken
    - nog 4 van die dunne zomer broeken.
    Wil er graag nog een spijkerbroek en jas bij en vast nog een paar shirts.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Zelfde maar dan op E. Haar rekening; )

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    #55 Jippie, 11 apr 2015
    Laatst bewerkt: 11 apr 2015
    We kopen kleding en schoenen voor onze meid als het nodig is. Dus gewoon tussendoor en niet specifiek van de kinderbijslag. De kinderbijslag gaat naar onze spaarrekening. We maken maandelijks automatisch een bedrag over naar de spaarrekening van onze dochter.

Wat moet je in vredesnaam met minimaal 15 setjes? Er bestaat zoiets als een wasmachine! ;)

16. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Eens. Ik vind minimaal 15 setjes echt niet veel. Vind het niet leuk als ze kleding te vaak aan heeft. Lijkt het net of ze altijd hetzelfde dragen. En een setje kleding vind ik vaak toch wel duur. Heb setjes van z8, gymp, noppies, tumble ,n dry, jottum zit je toch wel snel aan 50 per set. En van combineren houd ik niet zo heb liever dat het gewoon echt bij elkaar past en de kleuren goed matchen. Koop ook wel wat setjes bij h&m en hema maar is meer voor erbij voor speeltuin, oppas enz. Ieder z'n hobby toch :). Vind het heerlijk met dochter te tutten en voor haar te winkelen. Zou nooit een jaar redden met 800 euro.

17. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Grappig om de verschillen te lezen,en idd ieder zijn ding ;)

18. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Hier koop tot nu toe altijd iets 'groters/duurders' wat nodig is. Vorige keer campingbedje en jas. Nu de nieuwe autostoel er van gekocht.

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Deze keer heeft hij een mooie fiets gekregen en een nieuw bedje.
    Maar het gaat op mijn rekening en hij krijgt alles wanneer hij het nodig heeft dus niet specifiek van de kbs.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ook niet maar ik groei niet meer. Gelukkig! Ik heb al 15 jaar ofzo dezelfde schoenmaat en dezelfde maat kledij :p

Deel Deze Pagina