waar aan besteden jullie de kinderbijslag?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnebloem92, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar besteden jullie de kinderbijslag aan?

1. kleding voor het kind

2. speelgoed voor het kind

3. overige spullen/benodigdheden voor het kind (luiers, voeding e.d.)

4. spaarrekening voor het kind

5. kind krijgt genoeg, wij maken de kinderbijslag zelf op

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Met name aan kleding, maar nu ook aan wat buitenspeelgoed voor in de tuin: een hobbelpaard en zandbak:D

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh nee 15 setjes vind ik echt niet veel voor een seizoen. Voor mij is de sport om de kasten vol te krijgen met leuk spul voor weinig geld :) . Gisteren net weer een grote tas bomvol kleren voor de oudste opgehaald voor 20 euro. De hoogte van de kinderbijslag geef ik echt bij lange na niet uit aan kleding, zou me schamen als het wel zo was eerlijk gezegd, zoveel geld aan alleen kleding....Het gaat hier gewoon op de grote hoop.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Holy moly:$

4 paar schoenen EN Sandalen, en 17?! Shirts:$

Wat veel haha

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ow nee hoor schaam mij nergens voor. Zoals gezegd gaat de kbs op hun spaarrekening maar geef ik qua bedrag meer uit dan de hoogte van de kbs. Mijn kinderen zijn niet verwaand of verwend..hebben geen idee of ze in zeeman of jubel/vingino lopen. Zijn overal blij mee.
    We kunnen nog eten e.d.
    Nee zou echt niet weten waarvoor ik mij moest schamen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Tja ik vind 17 t shirts niet zoveel hoor. In de zomer/voorjaar zijn er genoeg dagen dat hij wel 2 shirtjes op een dag aan heeft...als iets echt vies is van buitenspelen dan krijgt hij iets schoons aan.

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

Schamen? Beetje overdreven.. ik zou me daar niet over schamen eerlijk gezegd.

Ieder z'n ding toch, de een houd van merk, ander van veel..

7. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    €800 per jaar vind ik persoonlijk echt niet veel en ga er dan ook ruim overheen voor mijn kind. Voor mezelf trouwens ook ;)

Kinderbijslag gaat hier op aan kleding/speelgoed/spaarrekening, het ligt er maar net aan.

8. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Kinderbijslag gaat hier op de grote hoop.
    Er word zoiezo elke maand gespaard voor hem en wat extra over is gaat er ook heen.
    Ook ik winkel wanneer ik wil niet alleen als de kinderbijslag er is.
    Mijn zoontje is 6 maanden maar ik zou dat echt niet redden 800 euro in een jaar denk ik.
    En dan koop ik niet alleen merk maar ook hema zeeman wibra jola en hm

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nergens aan we laten het gewoon op de rekening storten en dat gaat gewoon mee met alles. We sparen maandelijks al voor S. en als hij kleding nodig heeft dan koop ik dat gewoon.

10. Vrolijkheid

Niet?? Nou ik wel. Een paar goede leren laarzen voor de winter en ik zit al op minimaal 120 euro. Winterjas voor de winter erbij en hoppa weer zo 100 euro verder. Dan nog door het jaar heen zomerjas, zomerschoenen, extra paar laarzen,mantelpakjes voor werk, jurkjes, colberts.,broeken, lingerie... ik ga echt wel over die 800 euro voor mijzelf heen.

Voor S. heb ik geen idee. Ik let er niet op. Hoeft ook niet. Ik weet wat er elke maand in komt en uit gaat, we sparen flink en wat we overhouden daar doen we mee wat we willen. Ik koop zowel merk als geen merk en tweedehands als nieuw voor hem.

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Precies dit!

12. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Verschilt. Maar meestal kleding of iets anders voor ons dochtertje.
    Maar afgelopen keer een rekening mee betaalt.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier gaat het gewoon op de huishoudrekening. Geen idee dus :D.
    Maar ik koop regelmatig iets nieuws en ook de luiers, verzorging, etc. gaat van die rekening.

14. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere

Zo Iets heb ik ook in de kasten van de boys ..
    Spijker broeken wel meer ...
    Zomer jassen koop ik dan nooit .. Hier dragen ze vesten en daar heeft elk kind een stuk of 6/7 van .. Schoenen 2 paar (sport ) schoenen
    1 paar slippers .. 1 paar regenlaarzen en oudste zoon nog 2 paar kicksen voor voetbal ...
    Shirts ook erg veel ..
    Maar elk kind heeft ook zo'n 5/6 blouse liggen ..

Ik geef makkelijk €100,- aan broeken of schoenen uit ..
    Koop veel nieuw weinig 2e hands .. Ik geef weinig door aan de andere kids ..
    Kb gaat dus op de grote hoop .. €800 per kind per jaar is hier dus veel en veel meer 😱

Ik schrik er zo zelf van .. Ik heb het namelijk niet door omdat ik nooit zo oplet ..

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier gaat het ook allemaal op de grote hoop. Ik koop ook voor mijn zoontje wat hij nodig heeft. De ene maand zal het wat meer zijn en de andere maand weer wat minder. Ik zie het gewoon als een bijdrage voor het gezin, omdat je een kind hebt wat dus zorgt voor meer kosten. Ik zie het niet als een zakcentje die je kind krijgt, omdat het kind is, zeg maar.... Dus nee, hier gaat het niet op zijn spaarrekening, was eerlijk gezegd ook helemaal niet in me opgekomen:)

16. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Het gaat gewoon op de grote hoop, net als mijn salaris voor mij en mijn zoontje is, is het kinderbijslag ook voor ons beide. Ik koop wanneer hij iets nodig heeft of wanneer ik iets leuks zie. En ik denk dat hij niks te klagen heeft :D.

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het is maar goed dat er geld wordt uitgegeven aan kleding en schoenen, de economie heeft het nodig.

En ook tweedehands kleding moet door iemand nieuw gekocht worden.

Bij ons komt het binnen en het gaat ook op de grote hoop. Ik koop wanneer er iets nodig is en wanneer ik zin heb, dat is volgens mijn man iets te vaak ;)

Ik koop van Zeeman tot echt dure merken maar niet buiten proportie. Het moet wel gedragen kunnen worden. Kinderen zijn hier thuis dus het blijft wel redelijk netjes en het levert weer een leuk bedrag op in de IJhallen waar ik het verkoop.

Natuurlijk kun je een een kind van de kinderbijslag kleden, maar ik vind schamen als je meer uitgeeft echt onzin. De winkeliers verdienen hierdoor meer geld en van die belastingcenten betalen ze jouw kbs weer ;)

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je hoeft je ook zeker niet te schamen hoor Tuc! Ieder zn ding toch?

Hier houdt het met 10 setjes, al dan niet verschillend gecombineerd, echt wel op. In de winter twee paar schoenen: 1 echt goede, 1 voor buiten en kdv ed. In de zomer 1 paar dichte schoenen en 1 paar sandalen. Winterjas heeft de oudste er twee van. Allebei 2e hands, niet zichtbaar gedragen. Wel merk (de ene muy malo, de andere weet ik zo even niet). Totaal 40 euro. En als het met de maten zo uitkomt dan kan de middelste er volgend jaar in. Koop ik er voor de leuk wel 1 bij.
    Met normale kleding werk ik veel met laagjes: hemdje, shirtje/blouse'je, vest/trui. Dus met het wisselen van seizoen kan er dan altijd wel wat mee. Als het nog past natuurlijk.

En wat betreft mezelf: iemand schreef met een winterjas al zo op 120 euro te zitten. Dat is zo. Maar kopen jullie dan elke winter een nieuwe winterjas? Of elk seizoen nieuwe schoenen? Ik niet hoor.

19. Vrolijkheid

Was ik! Nee niet elke winter nieuwe winterjas (om de twee jaar ongeveer) wel schoenen..

20. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Gaat altijd op hun spaarrekening naast het maandelijkse spaarbedrag.

Deel Deze Pagina