Hier gaat het op onze spaarrekening. Kleding, schoenen, speelgoed etc koop ik niet persé daar van. Dat koop ik het hele jaar door wel.
Ik gebruik de KBS voor kleding van de kinderen. Jassen en schoenen gaan daar niet vanaf, die koop ik meestal apart. Ik heb mezelf het bedrag van de KBS opgelegd om de kleding van te kopen, want anders heb ik echt geen rem. Nu heb ik gewoon een vast bedrag waarmee ik het moet doen en dat gaat prima.
Ik koop sowieso elk seizoen nieuwe schoenen, ik snap ook niet hoe het niet kan, die voetjes groeien als kool hier en de oudste vertrapt zijn schoenen wel. Een winterjas koop ik eigenlijk ook wel elk jaar nieuw, die van vorig jaar gebruik ik als speeljas (als het nog past). Maar ik geef niet meer dan 100 euro uit aan een winterjas (en het liefst veel minder haha). Oh en voor schoenen voor mijzelf, ik doe wel langer dan 1 seizoen met schoenen, maar koop sowieso nog steeds elk seizoen wel een paar nieuwe. Ik houd van schoenen haha.
Bij ons komt het op de rekening op de grote hoop. Wel sparen we maandelijks 50 voor onze dochter en kleding etc gaat gewoon van de rekening af wanneer wij dat kopen.
Hier komt het op de grote hoop. Voorheen spaarden we elke maand voor de kinderen. Nu hebben wij gewoon het bedrag wat het uiteindelijk zou zijn als ze 18 werden, meteen van onze spaarrekening overgeboekt naar hun spaarrekening dus de dametjes zijn al klaar en gevuld Als ik zie dat we kbs hebben ontvangen dan koop ik wel altijd een extra dingetje voor ze wat ze eigenlijk helemaal niet nodig hebben maar wat ik gewoon leuk vind
Wow! Mijn dochter doet ruim een half jaar met een maat en de schoentjes zien er altijd nog prima uit! Wat duur als je 4x per jaar allemaal nieuwe schoenen moet kopen Of koop je dan 1 paar schoenen? Ik koop namelijk elk halfjaar een paar sneakers, een paar laarzen en een paar sandalen.. In de zomer koop ik nog als extra ballerina's erbij
Op de grote hoop. Kleding koop ik toch iedere maand wel. Ik zou het ook echt niet redden met 800 euro per kind.
Het leuke van dit topic: Voortaan stap ik zonder schuldgevoel een kledingzaak in. Koop spullen voor m'n kinderen en zeg tegen mijn man: das heel normaal hoor!! Hahahaha
Ben wel onder de indruk van sommige bedragen en aankopen. Zou willen dat ik zoveel geld uit kon geven aan kleren voor mijn dochter of voor mezelf!
Een deel spaar en een deel kleding etc!! Maar ook ik haal genoeg tussendoor voor mijn mannetje ook omdat ik het leuker vind om voor hem te shoppen hoeft ook niet duur te zijn.
Hier trouwens 1 paar schoenen (laarsjes nu) en met erge regen de rubberlaarzen aan. 1 nette jas en 1 voor buiten, maar de nette jas komt van MP voor 2,50 haha, hele mooie met 4 knopen voor. Verder zon 8 setjes totaal denk ik en een zondagse jurk. Ow en zondagse schoentjes. Ik was elke dag dus lopen ze zeker niet elke dag in hetzelfde, kan dus wel een week elke dag iets anders. Meer is wel leuk, zeker. Maar zo onnodig vind ik.
Ik heb toevallig vanmiddag mijn oudste zoon de zomerkleren van vorig jaar laten passen. Hiervan paste nog 10 t-shirts en 7 korte broeken. Vorige week heb ik nieuwe zomerschoenen gekocht voor 40 en nieuwe regenlaarzen. Hier komt nog een paar slippers bij en ik denk nog een paar sneakers. Voor buiten heeft hij ook een paar klompjes. Komend weekend gaan we op pad voor een zomerjas. Mijn schoonouders wonen een groot gedeelte van het jaar in Italië en die nemen altijd kleertjes mee voor de jongens. En mijn moeder kan het meestal ook niet laten als ze wat leuks ziet
Kbs wordt hier volledig gespaard, naast het vaste spaar bedrag per kind. Het zou overigens niet voldoende zijn voor kleding incl jassen en schoenen, maar geld uitgeven aan kleding is gelukkig niet mijn hobby of zo.
Maakt me niks uit hoor Ik kan het wel betalen maar we sparen liever voor verbouwingen/vakantie of gewoon voor later. (kids).