waar aan besteden jullie de kinderbijslag?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Zonnebloem92, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar besteden jullie de kinderbijslag aan?

1. kleding voor het kind

2. speelgoed voor het kind

3. overige spullen/benodigdheden voor het kind (luiers, voeding e.d.)

4. spaarrekening voor het kind

5. kind krijgt genoeg, wij maken de kinderbijslag zelf op

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Je redt het niet met 800 euro per kind per 3 maanden? :$
    Koop jij de hele Gucci kinderkleding lijn :(

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Kreeg je maar €800 per kind per 3 maanden!
    Ik denk dat ze in het jaar bedoeld

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Haha.... ik ben best koopverslaafd maar zo erg ook weer niet hoor ;) Ik krijg 800 euro per kind per jaar aan KBS en daar red ik het absoluut niet mee.
    Mijn kinderen groeien ongeveer 1 maat per jaar qua kleding en schoenen en geef denk ik per kind zo een 1500 a 1750 euro per jaar uit gok ik.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier gaat het gewoon op de 'grote' hoop.
    Wij geven ook wel meer dan 800 euro per jaar uit, maar heb geen flauw idee hoeveel.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hahahah ik dacht al! Ik hou ook van shoppen maar 800 euro per 3 maanden is wel absurd:p per jaar klinkt al een stuk logischer idd :)

6. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Als ze iets groots nodig heeft, koop ik het meestal daarvan. Zoals een peuterbedje. Voor de rest gewoon wat op dat moment nodig is, wacht niet per se op de kinderbijslag ofzo.

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Meestal aan kleding. En evt nog wat andere dingen zoals luiers, maar heb vaak niks meer over als ik geshopt heb :)

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#108 mimi83, 19 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2015
    Gaat gewoon op de grote hoop en geen haar op mijn hoofd die het op hun spaarrek. zou zetten. daar is het nl gewoon niet voor het is om de extra kosten van kinderen op te vangen.

Natuurlijk is het net zo makkelijk om het door te storten als je anders zo'n zelfde bedrag zou storten op de spaarrek. maar het is geen geld wat voor de kinderen is. het is geld wat voor het gezin is om de extra kosten op te vangen.

9. Manoya

Manoya Niet meer actief

Eens, maar als je het kan missen, en het dus echt een lekker extratje is, waarom niet?

10. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    openstaande rekeningen

11. misa

misa Niet meer actief

Schoenen, kleding, boodschappen, sparen... Net wat nodig is op dat moment. En ja, de kids krijgen alles wat ze nodig hebben..!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Dus mag je toch bepalen hoe je dat invult, geld voor het gezin? Dus ook op de spaarrekening als je dat wilt. Ieder zijn ding. Ik geef het altijd lekker uit, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je het spaart.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Goh nou het kan mij niet schelen waar het voor bedoelt is...dat maak ik toch zelf uit. En ik zet het dus wel op hun rekening.

14. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Geen idee eigenlijk. Wordt gestort op de gezamenlijke rekening, houd het niet bij. Als mijn man zegt dat de kb gestort is vind ik dat wel een goede rede om weer eens wat kleding voor de kleine meid te kopen...:D. Maar hoeveel ik dan uitgeef en waar aan houd ik niet bij.

15. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Wij gaan het op haar spaarrekening zetten. Zolang we het niet 'nodig' hebben, kunnen we haar op deze manier een goede toekomst bieden. Voor haar studie, rijbewijs of eventueel later als ze een huis gaat kopen en dergelijke. Ik zie niet in waarom ik dat niet zou doen, of ik het nou nu aan kleding en eten besteed of spaar en meteen iets opbouw voor haar toekomst.

Ik denk dat het iets heel persoonlijks is en dat ieder zelf moet bepalen waar het geld precies heen gaat, zolang het maar wel in het belang van het kind wordt uitgegeven/gespaard.

16. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Volgens mij is het allemaal het zelfde toch? Er komt een bepaald bedrag in (salaris/uitkering/kinderbijslag/...) en er gaat geld uit/op de spaarrekening.
    Of je het nou het label geeft kinderbijslag of je doet het niet, het komt op het zelfde neer. Alleen voor discipline kies je het moment van kinderbijslag voor sparen of uitgeven en label je het voor jezelf. Fijn als je daardoor het voor jezelf onder controle hebt, en niet nodig als je het op een andere manier regelt voor jezelf :) Het ene is niet beter dan het andere.

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier gaat het op aan rekeningen. Maar ik koop alles in de uitverkoop dus ben niet veel kwijt aan kleding voor de kids. Iig niet zoveel als de kinderbijslag of een gemiddeld hh.

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook gewoon op de grote hoop.
    Tussendoor krijgen ze gewoon wat ze nodig hebben dan ga ik niet op de KB zitten wachten!

Mijn dochter denkt echter wel dat het voor haar is hahahahaha

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat zeg ik toch ook als je normaal zo'n zelfde bedrag op de spaar zou zetten prima. . Alleen komt het bij dit soort dingen zo vaak over als dat hoort! Op de spaar rek van de kinderen en dat is gewoon niet de insteek en omdat ik me kan voorstellen dat een jonge moeder denkt van o blijkbaar hoort dat , maar het eigenlijk gewoon nodig heeft voor de rekeningen.

Het is fijn als je het kan sparen en je het aan je kind kan geven( al zou ik dat dan dus nog niet doen) maar het is dus niet iets wat perse zo hoort.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Er is toch niemand die zegt dat dat zo hoort:(

Maar dat het niet de insteek is van de kbs dat kun je zo niet stellen...dat bepaald ieder voor zich. Het is een tegemoetkoming omdat je kinderen hebt...en aan wie geef ik het??? Juist aan de kinderen.

Deel Deze Pagina