Wij zijn verhuist van ZH. naar GR. Opzich een hele overgang en hele andere manier van les geven We hebben met uitzoeken van school vooral gekeken naar de meest passende manier van les geven en hebben daarbij 1 school niet bekeken omdat er gezecht werd dat de school veel te vol zat en kinderen les kregen in de gymezaal. Nu zit ze op een school (groep 3) waar weinig gecommuniceerd word naar de ouders, juf komt altijd te laat naar buiten. wat op maandag problemen geeft met gehaast naar Zwemles, juf is zeer slechthorend waardoor ze nogal 'schreeuwt' vind mijn dochtertje..zelf komt ze heel kortaf over, dit is wat ik zie op het schoolplein. Ouders op het schoolplein hebben echt vriendjespolitiek met zowel ouders op ouders als ouders en juf. Nu wil ik toch gaan kijken bij de christelijke school hier eind vd straat. Waar we in eerst instantie niet gekeken hadden omdat ze wol zouden zitten en les kregen in de gymezaal. En christelijke school was geen 1e keuze. Terwijl ik zelf ook op een christelijke school gezeten heb en mijn ouders zelfs op een zondags school. Inmiddels is er een lokaal bij , meer ruimte, vlakbij, meer normen en waarden bijleren kan totaal geen kwaat! Dus vrijdag heb ik een afspraak om de school van binnen te bekijken. Maar nu gaat mijn andere dochtertje dus ook vanaf april naar school en weet nou niet wat handig is... Als we over gaan...gaan we dan pa na de grote vakantie? Of laat ik ze in eind april allebei overgaan naar voor allebei hun nieuwe school?
Als je een beter gevoel hebt bij de school waar je gaat kijken zou ik niet wachten tot april maar direct overstappen. Waarom wachten? Ben je het gesprek al eens aangegaan trouwens op de huidige school? Ik weet niet hoelang ze daar zit maar een gesprek kan vaak een boel onrust bij jezelf wegnemen.
Ik heb 1x een ouder gesprek gehad en toen was alles prima.. En heb nu al een paar keer gebeld met een klacht en dat word niet echt altijd sirieus genomen helaas..
Ik vind dit lastig.. Al je klachten gaan eigenlijk over de juf van groep 3, en vervolgens stel je dat het andere school vast meer normen en waarden heeft. Uiteindelijk komt dat echt neer op de leerkracht zelf, dat zie je nu ook. Misschien is de juf in groep 4 (of 5,6,7,8) wel hartstikke goed? En de leraren op die andere school in een bepaald jaar ook helemaal niet. Ga je dan weer van school switchen?
Als je het idee hebt dat je met deze juf niet verder komt, dan zou ik eerst nog een gesprek aangaan met de directie. Kijken of het dan verbetert, zo niet, dan switchen. Net als hierboven al gezegd, wie weet heeft ze straks ook wel fijne leerkrachten in de hogere groepen.
Als je het echt hebt opgegeven bij deze school, dan zou ik niet afwachten. Maar eigenlijk zou ik eerst eens om tafel gaan zitten met de juf. En evt de directeur om te kijken waar het probleem nou zit. Als ik je verhaal zo lees weet ik niet of dat nog zou helpen. Maar ik zou het wel een kans geven. Ook om eerlijk te zijn over je twijfel van het wisselen van school.. Tussen de kleuters en daarna zit hier ook wel een verschil in communicatie. Groep 1/2 gaat de juf mee naar buiten, als er iets is, dan hoor je dat direct van juf. Vanaf groep 3 blijft de juf binnen. Dus dan zie je de juf alleen even snel bij het wegbrengen. Wil je meer bespreken dan zul je naar boven moeten lopen. De kinderen brengen evt boodschappen over (en als ze het niet doen checkt juf dat de volgende ochtend wel)