ervaringen babyschaal in bakfiets

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Jo85, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Aangezien ik een prachtige babboe big heb staan in de schuur en ik graag aan mijn conditie wil werken dacht ik lekker te gaan fietsen met de kinderen.
    Zo hoef ik eerst nog even niet naar de sportschool en toch lekker buiten bezig met de kinderen.
    Echter kan onze dochter niet in de maxicosi mee want dan past mijn zoontje niet meer op het bankje.

Dus heb ik een babyschaal gekocht (met hoofdverkleinerzodat haar hoofdje ook "veilig" ligt)
    Ik vraag me alleen af vanaf wanneer jullie deze gebruikten? Het advies is vanaf twee maand. Is dit ook te doen of is 3 maand beter?!
    Wat hebben jullie aangehouden?!
    Ik was sowieso van plan om de regentent erover te zetten zodat ze lekker uit de wind ligt

2. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Dat vroeg ik me ook af. Maar het leek me toch niet fijn zonder vering en dan zo jong. Onze zoon zit dus in maxi cosi houder met vering en daar fiets ik mee sinds hij drie maanden is. Onze dochter van okt 11 past er dan nog net bij op het bankje. Wil hem er het komende jaar lekker in houden, heerlijk warm in de voetenzak. Daarna gaat hij in peuterschaal.

Ik heb ook de babboe big...

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Zelfde probleem gehad. Ik heb het geprobeerd toen mijn dochter 4 maanden was maar ze hobbelde zo dat ik het niet meer heb geprobeerd tot ze 7 maanden was.

4. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Zelfs in de maxi cosi drager met vering zie ik het echt niet voor me voor de drie maanden. En nu hij 4 maanden is fiets ik nog enorm langzaam voor hem :D.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hard hoeft het ook niet te gaan lig na 1 km toch al met de tong op de knieën haha...

Nou ja ik installeer dat ding gewoon en zie wel hoe ze het doet.
    Wacht sowieso nog even op wat mooier weer. Dus zal wel begin mei worden en dan is ze iig al 3 maand...

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Heb de fysiotherapeut van mijn dochter vandaag even gevraagd en zij geeft aan dat zolang de babyschaal geen zithouding heeft het met mate geen kwaad kan.
    Het hobbelen komt overeen met wandelen in het bos in de wagen. En zolang ik geen hele einden ga fietsen dit best kan.
    Dus we gaan het maar eens proberen over een paar weekjes.

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier was mijn baby met 2 maanden echt nog wat te klein voor de babyschaal.... Was geen groot kindje, maar denk voor de 3 maanden echt niet geschikt. Gebruik zelf eerst de maxi cosi, peuterzoon heeft dan maar even wat minder ruimte, maar t past hier wel.

8. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier past het dus echt niet ik krijg de bankjes dan niet naar beneden en om mijn zoontje nou te laten staan is ook zo sneu 😉

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Zou je hem niet op een ander punt kunnen bevestigen (de maxi cosi houder bedoel ik..)? Wij hebben een babboe city. ik weet niet of je het kunt vergelijken, maar wij kunnen hem op 2 punten vastmaken (aan de ene of de andere bout van het frame waar het hout op zit), zodat hij een paar cm opschuift en het misschien wel past? bij ons kon neefje van 4 er makkelijk bij (en nu met peuterschaal ernaast)

10. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bij ons is het bankje voorin er tijdelijk uit. De maxi cosi houder is op de grondplaat bevestigd. Onze dochter zit dan op het bankje voor mijn stuur zeg maar. Past prima. Komende jaar blijf ik zo fietsen. Aan mijn bagagedrager heb ik dan het onderstel van de quinny Zapp buggy, waar ik de maxi cosi zo op klik.

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Onze tweeling is gecorrigeerd ook een goede twee maanden maar ik wil nog wel even wachten met ze in de babyschalen in de bakfiets te vervoeren. Waarschijnlijk over een maandje eens proberen, dan is het ook wat warmer. Wel met verkleiner, die hebben ze nog wel nodig. Zeker onze kleinste man. Maar ik kijk er wel naar uit, lekker fietsen samen. (Leuk Daantje, met onze vijf kids naar de hei :D)

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier vanaf een week of 10 een fietskar met babyschaal, en vanaf toen ook gaan gebruiken. Nooit problemen mee gehad, ze vonden het beiden super. Toen ze eenmaal voorop de fiets kon waren ze allebei gepikeerd dat het ding weer op marktplaats ging ;) Als ze er stevig in ligt en je doet rustig an, lekker doen!

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

We hebben nu een paar keer korte stukjes gefietst met dochter in de babyschaal en ze vindt het heerlijk.
    Vooral heel rustig gefietst... en het stuiteren viel me dan ook heel erg mee...
    Wel met haar hoofdje in een verkleiner uiteraard.

14. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Toen mijn zoontje net geboren was heb ik baboe gebeld voor advies. Dame aan telefoon zei niet fietsen voor 3 mnd omdat het te veel schud ! Zou shaken baby syndroom kunnen veroorzaken. .... ben ik toen behoorlijk van geschrokken. Ik heb tot een week of tien de bakfiets niet gebruikt. Hierna maxi cosi fietsdrager in fiets en maxi cosi erin.. zo schommelt het veel meer en vangt baby niet alle klappen op. Babyschaal zit totaal geen vering in hè. ... is ook echt niets neer dan plastic bakje. Wel handig wb ruimte ernaast naar is echt NIET veilig zo jong.

Deel Deze Pagina