Gezien het voor ons financieel toch vaak erg krapjes is, ondanks onze erg lage hypotheek en zuinige leefstijl, wil ik toch wel ergens advies krijgen over alle toeslagen en eventueel uitkeringen *mocht ik toch ooit een diagnose krijgen waarom ik chronisch moe ben en niet kan werken... maar waar kun je zoiets vragen?
Waar wil je advies over precies? De toeslagen? Toeslagen.nl; daar staat alles heel duidelijk uitgelegd. Over afkeuren moet je denk ik bij het UWV zijn.
nouja het gaat meer dat even iemand met me om de tafel gaat zitten, hoe ik alles moet doen, waar ik wel en niet recht op heb. gewoon even wegwijs maakt... vind het zelf lastig om het hele overzicht te houden, zeker als alles maar blijft veranderen
Dan blijft toch echt toeslagen.nl over en de balastingdienstsite. Ken je niet iemand die in juridische dienstverlening zit/ personeelszaken doet/ iets met belasting doet? Als er iets veranderd aan de regels, zal je je aan moeten passen , het is nou eenmaal zo dat wat je nu doet misschien niet nuttig is over een jaar.
Maar alles blijft altijd veranderen. Wat dit jaar zo is, is volgend jaar zus. Huurtoeslag heb je sowieso geen recht op, want koopwoning. Voor de andere toeslagen kun je op de site van de Belastingdienst een berekening maken of je er recht op hebt. Qua uitkering moet je bij het UWV zijn maar die kunnen je ook niet helpen als je niet weet of je wel/geen uitkering krijgt (qua arbeidsongeschiktheid bedoel ik dan).
Je kunt echt heel makkelijk via Toeslagen.nl berekenen waar je recht op hebt. Gewoon elk jaar ff checken en bij wijzigingen in je inkomen meteen doorgeven.
Een belastingadviseur, maar kost wel geld. Het is echt niet moeilijk hoor, dat kun je best, je moet alleen al je gegevens bij elkaar zoeken en uitrekenen wat je verdient. Je hebt als werkende geen recht op extra subsidies, je man werkt ook? Als je afgekeurd bent om te werken, kun je bij het UWV vragen waar je recht op hebt.
Een belastingadviseur kan inderdaad antwoord geven op deze vragen, maar als iemand al krap zit lijkt me een adviseur inschakelen niet handig. Je kunt zooooo veel zelf, de toeslagen site is zooo easy. Je hebt alleen je gegevens nodig
Bij ons in het dorp zit een organisatie die zich daar mee bezig houd. Welzijn .... (Plaatsnaam) heet dat bij ons, je kunt daar aankloppen voor hulp bij invullen van formulieren, kwijtscheldingen ed. Misschien even informeren bij jouw gemeente?
je zou ook maatschappelijk werk kunnen aanvragen die helpen toch ook vaak met aanvragen en weten precies welke weg je kunt bewandelen
mja situatie hier is helaas zo, mijn vriend werkt, ik niet. ben ook niet afgekeurd, ze zijn nog aan het uitdokteren wat er nu met me is, maar heb het idee dat ze er toch niet uit gaan komen. dus dat is lastig...
is het uberhaupt mogelijk om afgekeurd te worden terwijl je niet werkt? Toeslagen zijn via de site heel makkelijk uit te rekenen via een proefberekening. Dat zou dan hoogstens om zorgtoeslag en kindgebonden budget gaan. Hiervoor heb je alleen maar het inkomen van je vriend nodig, des noods gebruik je de aangifte gegevens die je hebt.
tja geen idee, lijkt me toch wel. of iig iets te krijgen, want zit niet thuis omdat ik zo lui ben.... ben enorm jaloers op mensen die met gemak (ok of iets minder dan) 40 uur werken... dat gaat echt niet meer helaas. toeslagen heb ik idd allemaal ingevuld. helaas hebben ze zelf er ook weer in zitten rommelen, erg irritant. (heb volgens hun 8000 inkomen, haha was t maar zo)
Sorry maar meen je dit? Denk je echt dat je een uitkering krijgt als je nooit hebt gewerkt? Je zit nu thuis? Niet in de ziektewet ofzo? Dan lijkt het mij zéér vreemd als je straks wia ofzo krijgt???
tja geen idee. heb in 2012 het laatst gewerkt. daarom weet ik niet waar ik aan moet kloppen om dat even te bekijken...
Lijkt me enorm vreemd als je dan ineens in 2015 wia krijgt. Als je niet eens in de ziektewet zit. Maar dat is gewoon mijn gezond boerenverstand zeg maar
Ben heel eerlijk gezegd bang dat je dan niet echt een poot om op te staan hebt. Vaak rol je de zw in vanuit je baan en gaat daardoor het balletje rollen. Maar misschien heb ik het helemaal mis.
tja zou het allemaal niet echt weten eigenlijk. ging er eigenlijk vanuit dat het wel eens een keer beter zou gaan met me, maar dat is helaas nog niet echt gebleken... nouja anders word het meer her en der iets opkopen, zodra ik de energie heb dat opknappen en met meerwaarde verkopen anders...