Wij trouwen in juli 2015, nu waren we even bezig met de gastenlijst en het aantal gasten op deze lijst. Nu vroeg ik mij ineens af, tel je jezelf en de bruidegom ook mee? Ik kan het nergens vinden, staat bijvoorbeeld ook niet in de algemene voorwaarden van de trouw/dinerlocatie. Op zich lijkt het mij logisch van wel, wij drinken en eten toch ook gewoon mee, of is dit vaak een soort service van het huis.
Bel op en vraag het ze. Goeie vraag troueens, nooit aan gedacht eigenlijk. Wij hebben volgens mij destijds alleen het aantal gasten opgegeven. Vast bedrag en het aantal gasten mocht daar dus met een bepaalde marge van af wijken. ( voor mensen die afzeggen/nietafzeggen/uiteindelijk toch op komen dagen) Neem aan dat ze niet precies genoeg eten/drinken hebben?
Maken die 2 extra personen echt uit? Geen idee hoor, wij hebben een etentje gegeven, en niet groots gevierd maar eten en drinken in "overvloed"
Hmm... Als je belt en zegt; we hebben 25 gasten, dan rekenen hun automatisch jullie echt wel mee hoor
Wij hebben voor de feestavond sowieso 5 mensen minder doorgegeven. (Erbij tellen doen ze nou eenmaal makkelijker dan eraf tellen) daarbij gaat de bediening echt geen koppen tellen. En ondanks dat we 5 man minder hadden geteld waren er alsnog 3 man te veel doorgegeven, laatste moment afmelders of niet afmelders. Met het diner zou ik het wel correct doorgeven, anders hebben jullie straks geen eten.
Die 2 man extra maken qua kosten weinig uit, al scheelt het voor een hele dag 90 euro per persoon, we vroegen het ons ineens af, zeker voor het eten, zou toch jammer zijn als we zelf geen eten hebben Alles is op 1 locatie, ceremonie, diner en feest, ze houden een marge van max 10% minder, meer mag altijd