Onze Dyson stofzuiger van ruim 11 jaar oud begint het minder goed te doen en dus zijn we op zoek naar een nieuwe. Nu zie ik veel van steelstofzuigers langskomen en dat lijkt me ideaal, nooit meer gedoe met een snoer wat net te kort is. Maar werkt het echt net zo goed als een gewone stofzuiger. En welke zouden jullen dan aanraden? Weer een Dyson of toch een ander merk?
Wij hebben een Dyson V8 en ik ben er echt ontzettend blij mee, had ‘m gekocht om vooral beneden snel even te kunnen zuigen, maar in praktijk gebruik ik hem door het hele huis en in de auto. De oude Miele staat zielig in de kast boven, die gebruik ik alleen nog om de Dyson mee schoon te maken Ik heb geen andere getest, maar twijfelde tussen de V8 en V10, die laatste was echter voor een paar extra voordelen (zoals langere batterijduur) ook meteen bijna dubbel zo duur. En ik vind al die ‘voordelen’ van de V10 tov de V8 geen nadelen voor de V8, if that makes sense.
Als je ‘m wilt gebruiken als “hoofdstofzuiger” zou ik wel voor Dyson gaan. Hoor er alleen maar positief over. Wij hebben een Miele als stofzuiger maar ik heb er een goedkopere steelstofzuiger bij (Bosch?) - juist voor snel even rond de eettafel en dat soort dingen. Daarvoor echt meer dan perfect (en vond ik Dyson veel te duur) - maar ik zou er echt niet m’n hele huis mee willen doen.
Als je het als enige stofzuiger wordt, bespaar er dan niet op. Wij hebben een steelstofzuiger van black & decker, die gebruiken we voor kleine taakjes zoals kattengrind opzuigen, als E. gegeten heeft, vlug de keuken of vlug eens bij de bank. Voor de hele beneden in 1x is het zeker onvoldoende qua opvangbak, zuigkracht en batterijduur (vooral met een hond die iedere dag z'n hele vacht uitschudt).
Wij hebben een Dyson V8 en zijn er zeer tevreden over! Gebruiken hem door heel het huis en hij zuigt echt prima. We hebben 3 katten en een kindje dus hij moet echt wel presteren Ook is het zoveel lichter stofzuigen dan een "normale" stofzuiger! Echt een aanrader
Onlangs was er al een uitgebreid topic hierover, misschien moet je die ff opsnorren! Ik was laaaaang aant het twijfelen of ik er ook één moest aanschaffen en uiteindelijk onlangs gedaan. Ik ben voor de Bosch gegaan (€450) en ben helemaal verliefd op dat ding! En als iemand lui is en een schurfthekel heeft aan het huishouden ben ik het wel, maar ik trek dat ding nu makkelijk een paar keer per dag van de muur om even snel wat schoon te maken (heb hond en klein kind, 2e onderweg)! Ik heb voor de Bosch gekozen, omdat er een extra accu bij wordt geleverd en net ff wat goedkoper is dan de nieuwe Dyson (V11), wat naar mijn idee vooral het marketinggebeuren is. Daarnaast heb ik 'm bewust in een fysieke winkel gekocht (ivm service en evt toekomstige problemen, zo lui ben ik dus) en die vertelden me dat Dyson uit de winkels gaat en zich volledig gaat richten op online verkoop. Hierdoor heb ik de Dyson dan ook niet geprobeerd (maar ik geloof ook wel dat deze heel goed zijn aan de hand van de recensies hier). Ik voel me helemaal verlost van dat snoer! Dus ik zeg: doen!
Hier ook de Dyson V8 en sindsdien staat de gewone stofzuiger te verstoffen op zolder. Ideaal, veel lichter dan een gewone stofzuiger. Makkelijker op te bergen en te pakken.
Het is inderdaad het idee, dat deze als vervanging komt voor onze gewone stofzuiger. De V8 hadden we idd gezien en dat leek ons wel wat, fijn dat jullie daar positief over zijn. Wel type daarvan hebben jullie, want ook daar zit weer verschil in, zag ik. Wij hebben beneden PVC en boven laminaat en geen huisdieren.
Wij hebben de Absolute, ik gebruik vooral de vloer-borstels veel (eentje met zachte, ronddraaiende borstel, en een anderen met kleine borsteltjes voor bv vloerbedekking), en qua kleine opzetstukken vooral het gemotoriseerde kleine ding, bv voor de meubels en trap.
Wij hebben een bosch steelstofzuiger, bevalt goed, de gewone stofzuiger staat inmiddels op zolder. Ik doe er een hele verdieping mee op turbo stand. Dan is hij leeg en kan ik evt de tweede (bijgeleverde) accu gebruiken als ik nog meer wil stofzuigen maar in de praktijk gebeurt dit zelden. Na 1 verdieping gaat hij op de oplader en andere verdiepingen doe ik een andere keer. Ik stofzuig vaker even snel rond de eettafel