oppas en opvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dorianne, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Sinds 3 weken ben ik weer aan het werk.

thuis is mijn dochters patroon als volgt.
    * 08.00 uur fles, aankleden en spelen;
    * 10.00 uur slapen;
    * 12.00 uur wakker, eten en spelen;
    * 14.00 uur slapen;
    * 15.30 uur wakker, eten en spelen;
    * 17.00 uur slapen
    * 19.00 uur badje en eten
    * 20.00 uur slapen (nacht).
    Het kan ooit zijn dat ze eerder wakker word en honger heeft waardoor het wel eens een half uur kan opschuiven maar dan slaapt ze ergens anders weer wat langer.

ALs ze op de opvang is dan heeft ze ook ongeveer dit patroon.
    maar....als de oma's moeten oppassen is het drama.
    slaapt bijna niet, huilt veel, wil op schoot, is hangerig...etc... als ik thuis kom is ze altijd zo moe dat ze niet meer in slaap valt omdat ze overmoe is en de boel bij elkaar gilt. Ze vind dan de hele dag haar rust niet tot aan het badje, eten en dan valt ze direct in slaap voor de nacht.
    op die dagen heb ik altijd een hekel om te werken en weet ik dat ik niets als ellende aan mijn dochter heb.
    Naar mijn mening zien hun de moeheid signalen over het hoofd en wachten ze te lang met haar op bed leggen. Hun zeggen dat ze niet moet was.
    Ik wil hun zorg ook niet in twijfel brengen maar ik baal ervan dat dit 2 keer in de week zo gaat!

Hebben meer mensen deze ervaring? ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ik ben ook hartstikke blij dat ze op willen passen natuurlijk, dat scheelt mij een hoop geld in de opvang. Ik geef ze tips, handvaten en dan zeggen ze "eens zien of mama gelijk heeft"...
    Het liefst blijf ik lekker thuis.

sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt.
    Groetjes Dorianne

2. adi

adi Niet meer actief

Dit hoort zo natuurlijk niet te gaan!!! Ze passen op JOUW kind en hebben zich aan jouw regels te houden! (hoe zal het gaan als je straks met bijvoeding begint en als jij bepaalt wat ze wel en niet mag eten e.d.?)

Ik zou een heel serieus gesprek aangaan met opa en oma. Jouw schema duidelijk op papier zetten en heel goed uitleggen wanneer je dochter op bed moet. Dan ook bloedserieus erbij zeggen dat JIJ bepaalt wat er met je kind gebeurt en dat je graag wilt dat ze zich aan jouw regels houden. Een kind is geen stuk speelgoed die ze even mogen uitproberen (dit zou ik ook even erbij vermelden).

Je moet NU duidelijkheid scheppen, want heb je probleem met slapen. Later kun je dit probleem houden met alle andere dingen in de opvoeding.

3. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Je hebt een super schema voor je dochtertje!!

De oma's kunnen inderdaad het beste jouw schema volgen, want daar heeft zij baadt bij en daar is ze aan gewend.

Mijn schoonmoeder past ook op bij ons en ze houdt zich altijd aan het dagschema die ik op papier zet.

Het is lastig, maar je kan er maar beter wat van zeggen en bijvoorbeeld zeggen dat je 's avonds aan haar merkt dat ze een beetje uit haar ritme is.

Groetjes mama van Joris ( 13 november 2007 )
    en Sophie ( 16 april 2010 )

Deel Deze Pagina