Wij gaan een weekje met vakantie naar marveld eind van deze maand, en nu hebben wij in die week de verjaardag van onze beste vriend (gaat ook mee, en wordt 40) We hebben zijn ouders ook uitgenodigd om dat weekend bij ons in de bungalow te verblijven en we willen dan iets leuks gaan doen met z'n allen. We zijn met 10 volwassenen en 1 kind. Oud hollandse spelletjes of zo lijkt me wel leuk.. Het liefst wil ik een activiteit organiseren die binnen kan. We gaan sowieso uit eten, en zijn ouders nemen uit limburg vlaai mee Wie heeft er een idee wat we kunnen gaan doen. De leeftijd ligt van 30 tot 75.... O ja, en dan onze dochter die is 4.
In de achterhoekzit een planetarium, best een bezoekje waard. Het is door een hobbyist zelf in zijn eigen achtertuin gebouwd. Hij heeft ook een paar bijzondere gebouwen op schaal nagebouwd, maar dat is buiten.
VVV Oost Gelre > VVV Oost Gelre Kijk daar eens. Wij zijn laatst in Rekken geweest met een groep en hebben toen een huifkarrentocht gedaan. Best leuk! Maar in de kou weet ik niet of dat zo lekker is. Er zit in Ruurlo een leuk pannekoekenrestaurant de Heikamp. Daar kan je verschillende wandelingen doen maar ook naar een doolhof. Wanneer ga je eigenlijk? Manlief zegt dat er ook een biermuseum of brouwerij moet zijn in Groenlo die je kan bezoeken.
Ze hebben heel veel in groenlo, boeren golf, pitch and put is golfen vlak bij marveld. Zou ook eens op hun site kijken, daar hebben ze een heleboel dingen staan. In Lochem heb je de witte wieven, alleen is dat niet echt iets voor een kind, de speeltuin wel maar de tocht is door het bos in het donker en ik weet niet of ze dat nu ook doen. Verder is er neit zo heel veel te beleven hier. Je zou huifkartocht kunnen doen. Of zwemmen of zo. Maar bij Marveld kunnen ze je vast een heel eind op weg helpen.
Bij het schepersveld in Aalten kun je binnen kegelen en oud-hollandse spellen spelen. Buiten is een speeltuin en een midgetgolf baan. Je kunt er ook eten. Veel plezier alvast!
De witten wieven vond ik als kind altijd erg leuk! Ik zou het nu ook nog leuk vinden, maar dan speelt jeugdsentiment natuurlijk wel een rol. Alleen: het is wel buiten. Maar ik zou het zeker in gedachten houden voor als het weer het toelaat. Zelfde verhaal voor het doolhof & pannenkoekenrestaurant in Ruurlo.