Hoi, Veel plezier morgen! Het is inderdaad spannend! Hier de kleine zeker in de kraamtijd gewoon bij me gehouden. Ik moet wel zeggen, hij sliep overal doorheen! Van arm naar box, van arm naar bed, van box naar bed. Het maakte allemaa niets uit. We hebben ook niet zo'n groot huis, dus ook nooit meer dan 4 mensen op bezoek. Waarvan de meeste mannen de kleine toch niet hoefde vast te houden. Dus dan lag hij altijd even bij de ene op de arm en dan bij de andere op de arm. En dan in de box of bij mijn man. De box is juist super veilig. Hier vaak in gelegd. Met een deken er overheen (het was wel winter met sneeuw...) en op een boxkleed. De kleintjes hebben nog zo weinig nodig. Succes morgen, geniet er van en geniet van de kraamtijd!
Maar hoe doen jullie dat dan met borstvoeding? Dat is op verzoek. Maar ik zie het ook niet zitten bij alle bezoek even borstvoeding te geven? Of zit je dan een half uur boven terwijl je visite beneden zit. Lijkt me ook zo gek??
Gewoon aangeven dat je je kleintje wilt voeden. Bij bezoek waarbij je dat niet durft, voed je voordat het bezoek er is ( 10 uur bezoek? 9.30u baby aan de borst ) dan ben je vaak wel voor een uur, anderhalf uur klaar. En als je baby dan weer honger krijgt, leg je haar of gewoon aan, of je hebt een goed excuus om je bezoek de deur uit te krijgen. En meestal heb je in de eerste 2 weken ofzo toch ook geen bezoek waarbij je je niet op je gemak voelt? Na even oefenen kan je ook weer makkelijker voeden. Ik had in 't ziekenhuis continue de baby aan de borst en thuis vroegen mensen ook "moet ik even in de gang wachten?" uuuh, je komt op kraamvisite, ik heb een baby, die drinkt aan de borst. Ga zitten, of maak 't jezelf gemakkelijk en ga in de keuken koffie voor ons zetten als je het gênant vind.
ik vind dit wel een beetje cru gesteld, mijn kleintjes horen ook bij ons, maar ik vind het fijn dat ik het geluk van zo'n kleintje in je armen kan delen met vrienden en familie, en niet elk kleintje vind dat te druk.
Gewoon doen waar jij je als ouder fijn bij voelt. Als je het fijn vind dat anderen je kindje vasthouden gewoon doen. Ik vind het vreselijk en niemand heeft de kleine nog vast mogen houden op de opas en omas na.
Euh, de meeste mensen heb ik geen moeite mee nee, maar ik ga echt niet zitten voeden als mijn schoonouders er bij zijn. En ja, die zullen toch echt wel in de eerste 2 weken langskomen.. Bij mensen waarbij ik me niet op m'n gemak voelde om te voeden gingen ze of in de keuken zitten, of ik ging met dochter naar boven, lekker op bed liggen voeden. En ja, ik heb bij dochter ook wel in de La Place enzo zitten voeden, maar nog ga ik niet bij m'n schoonouders in de buurt voeden. Puur omdat ik me niet bij hun op m'n gemak voel.
Ik had mijn zoon ook vaak bij me. Of hij lag dan in de box te slapen. Maar soms kwam het niet goed uit en dan lag hij de hele tijd boven te slapen. Sommige bezoek mocht wel even boven kijken en anders hebben ze pech
Bij een eerste is het ook anders vind ik en m'n zoontje vond het ook niet prettig terwijl m'n jongste die vind alles best .. Heeft door de drukte ook geen verwerkingshuiluurtje gehad ofzo, dus dan mocht echt wel iemand hem vasthouden en tja ik voed wel gewoon waar ze bij zijn, deed ik overigens ook bij de eerste, ik ging echt niet in m'n kamer zitten.. Maargoed anders plan j toch een afspraak op de dag zelf, dat j het bezoek die ochtend even bericht hoe laat ze kunnen komen .. Meestal weet j sochtends wel hoe t gaat lopen en anders kun j altijd nog afzeggen
Het wiegje staat hier overdag sowieso in de woonkamer. Wakker maken doen we ons schatje niet, maar ze tukt rustig verder terwijl ze in de armen van een oma of tante ligt. Ze laat zich niet regisseren qua voeding, als zij t nog geen tijd vindt houdt ze gewoon haar oogjes dicht en haar lipjes stijf op elkaar. Als ze wil drinken tijdens het bezoek, trekken we ons samen even terug op de kraamkamer waar het bevallingsbed nog staat. Een goede hint voor veel bezoekers, en anders mag manlief het bezoek even vermaken!
Ik heb een fijne draagdoek waar de kleine in gaat als we kraambezoek hebben, kunnen de mensen even kijken, maar meer niet, haha! En als ik borstvoeding ga geven trek ik me wel even terug, moet manlief de visite inderdaad maar even vermaken, ga ik me niet schuldig over voelen, ik hou toch niet zo van die drukte...
Voedingskussen in de box, en je kindje in het kuiltje liggen, met dekentje over, of in de wandelwagen bak, in de box... Geborgenheid is wel belangrijk! Ik zou niet los in de box laten liggen.
Bij ons lag de kleine de eerste weken veel op bed! Hij kon slecht tegen stilte en sliep alleen als het druk was, dus we wilden hem laten wennen aan zijn kamertje! Als ik moest voeden deed ik dat gewoon waar iedereen bij was, of boven als ik me niet op mijn gemak voelde bij mensen! Ik heb me eigenlijk gewoon laten meevoeren in hoe het ging! De eerste week helpt de kraam je wel als je het even niet weet, en daarna gaat het vaak vanzelf! Maar ik heb wel echt moeten leren dat je geem rekening moet houden met de visite! Als de baby in bed ligt, jammer dan! Dan kunnen ze even kijken en klaar! De baby is er nog lang genoeg en kan later ook nog worden vastgehouden als het iets groter is! Baby heeft vooral papa en mama nodig! Succes vandaag, en geniet!
Wij hadden een ouderwetse reiswieg beneden toen Meneer nog klein was, later ging hij in het park beneden of op de zetel (met het laatste wel oppassen dat kindlief er niet uitvalt, dus altijd naast blijven zitten).
Veel succes vandaag! Zat me ook al af te vragen hoe het moet als je bv wil geven en er is bezoek. Moet er nu nog even niet aan denken dat m'n (schoon)familie er bij zit. Maar misschien is het tegen die tijd wel anders. In ieder geval weet ik nu dat ik me gewoon ff terug kan trekken dan.
Hmmm nou zie het echt niet zitten borstvoeding te geven met schoonfamilie of naaste vrienden erbij... Dus om dan zo lang weg te gaan, vind ik ook wel gek..
In hiled mn kindje gewoon lekker bij me en voor voeding strompelde ik eventueel naar boven of ik bood haar de borst aan voordat de visite kwam. Ook voeden onder een lakentje ging prima
Dus je kan wel voeden voordat de visite er is? Ik dacht het is op verzoek, dus dat bepaalt de baby haha
Als ze sliep dan sliep ze daar waar ze in slaap was gevallen. Als ze wakker was dan mocht ze even vast worden gehouden door de visite. Moet wel zeggen dat kennissen en vage bekende niet werden uitgenodigd dus alleen close familie kwam. We plande wel de visite verspreid en 1 keer per dag het liefst overdag omdat de avonden voor ons zelf waren. Oke opa's en oma's kwam een keer extra maar dan is daar de keuken en je helpt jezelf maar hoor. Oh enne voeden deed ik boven in alle rust. Tja jammer maar dan ben ik er een half uurtje niet mijn kindje is belangrijker dan de familie
Voeden op verzoek is op verzoek van beiden. Neem bijvoorbeeld het weggaan: Als je baby 2 uur geleden gedronken heeft en je moet met de auto weg, boodschappen doen, dan is het wel zo slim je kindje even de borst aan te bieden VOORDAT je de auto in gaat, anders zit je in de supermarkt met een hongerig kind. Of bij bezoek dus. Of stel je kindje heeft om 20u gedronken en je gaat naar bed, dan kan je ze even pakken en borst geven en dan zelf naar bed gaan, anders heb je net een half oog dicht als de baby zich meld.