Hallo, Vandaag heb ik 45 minuten in rustig tempo gelopen en heb ik 2 keer in normaal tempo gefietst (niet snel, niet langzaam) van ieder 10 minuten. Bij thuiskomst heb ik eigenlijk steeds harde buiken, in rust. Komt dit nog door de 'inspanning' van vandaag of is er 'meer aan de hand?' Wanneer bel je in zo'n situatie de verloskundige?
Waarschijnlijk komt het van de inspanning. Als de harde buiken geen pijn doen en niet regelmatig komen kan het geen kwaad. Dan zou ik rustig afwachten tot morgen. Als het morgen nog niet over is misschien wel even verloskundige bellen. Verder gewoon rustig aan doen vanavond.
Had ze vanaf uur of half 8. Sindsdien rustig gezeten op de bank en kort na mijn eerste berichtje voelde ik ze niet meer. Dus denk dat het, inderdaad, de inspanning was. Ik vond dat ik wel veel harde buiken had, deden geen pijn, maar kwamen wel steeds terug binnen 10 minuten (zat verder geen regelmaat in).
Vanaf ongeveer 27 weken zwangerschap heb ik ook ineens veel meer harde buiken gekregen. Voorheen geen enkele. Het schijnt er een beetje bij te horen zegt de verloskundige. Je mag er geloof ik 5 tot 7 per uur hebben en dat is nog normaal, maar ze mogen dan geen pijn doen en niet met regelmaat komen.
Bij onrust altijd bellen. Heb ik ook gedaan (was ook weekend dus twijfelde). Ben naar de hap gestuurd voor co blaasontsteking. Dit was niet het geval maar bloeddruk was wel beetje hoog 140/90. Toen door hap weer naar verlos gestuurd en co ontsluiting maar alles zat nog dicht. Hoewel er geen oorzaak was ontdekt was ik enorm gerustgesteld! Ik was toen 30 weken en wilde het risico niet nemen. Mocht je weer last krijgen gewoon even bellen, verlos zei tegen mij dat het absoluut iets is waarvoor je moet bellen als ze in rust niet meer weggaan. Hierna gelukkig geen last meer gehad in rust!