Waar baby laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanniesannie, 20 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik vroeg mij af waar jullie je baby laten slapen tussen de voedingen in?

Ik heb een zoontje van 8 weken en wij hebben gemerkt dat regelmaat voor hem het beste werkt.
    Dus wakker worden, flesje, even wakker zijn en spelen of wassen/badje en dan weer slapen. Wakker blijven tussen de voedingen in maakt hem namelijk onrustig.
    Maar brengen jullie dan je kindje elke keer naar bed ( s avonds en snachts logisch natuurlijk ) maar ook overdag? En laten jullie dan de gordijnen open of doen jullie die dicht?

Ik ben een beetje zoekende hierin vandaar dat ik wat ervaringsverhalen zoek :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik legde mijn oudste altijd boven...gordijnen open om een duidelijk dag en nachtritme te creeëren, voor haar was het beneden te onrustig.

De jongste sliep overal doorheen dus die tukte in het begin gewoon in de box. Je ziet vanzelf wel wat werkt denk ik. Na een maand of 3/4 ging hij ook boven slapen.

3. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Tot 3-4 maanden sliep ze op mijn buik
    Nu in bed met gordijnen dicht

Ik zou zon kleintje niet in een andere kamer leggen

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier slaapt ze meestal in de box. momenteel nog in haar bedje in haar kamertje. nooit een probleem geweest. heb een babyfoon dus zie zo of ze wakker is. doe dan de gordijnen dicht

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Bij mij sliepen ze meestal gewoon in hun bedje/wieg. Of in de kinderwagen als ik nog weg moest.
    Als ik ze in bed legde overdag deed ik de gordijnen dicht. Dat zijn hele dunne en halen net de felheid uit de kamer. 's Nachts gaan ook de verduisterende rolgordijnen dicht. Dan wordt het pas echt donker op de kamer.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier met 8 weken nog in mijn armen, in de box of kinderwagen.

Pas met 4-5 maand ben ik haar boven op haar kamer beginnen leggen. In haar ledikant, met de rolluiken toe en de deur op een kier

7. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier vanaf dag 1 in ledikant op eigen slaapkamer . Overdag gordijnen klein beetje dicht ( zon in gezicht beviel haar niet) en savonds gordijnen helemaal dicht om dag en nacht aan te geven.

In box zou hier veel te onrustig zijn, mijn beide kids hadden echt rust nodig. En zijn ook momenten geweest dat ze alleen maar bij mij wilde zijn en viel ze in slaap op mijn arm en zodra ze sliep legde in haar in eigen bedje

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

De eerste paar weken sliepen ze overal. In de kinderwagen, box, op schoot, op de bank of in bed. Toen ze wat minder gingen slapen overdag lagen ze alle slaapjes in bed.

9. sennee

sennee Lid

21 apr 2014
    53
    24
    8
    NULL
    NULL
    tot 4 maanden in mijn armen en af en toe de kinderwagenbak. Ik liet haar nooit alleen:)

10. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Altijd op haar eigen kamer in haar eigen bed. Overdag gordijnen dicht zodat het een beetje licht was, s nachts ook de rolluiken dicht.

11. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Tot 3 maanden sliepen ze beneden. Wel in de wandelwagen, de box is hier alleen voor het spelen. Vanaf dat er duidelijk 3 slaapjes op een dag kwamen ben ik ze boven in bed gaan leggen. Merk dat dat voor hun veel rust geeft en dat ze 's avonds ook makkelijker in slaap komen. Als ze nu moe worden en ze liggen in de box, vallen ze daar ook niet meer in slaap maar gaan jengelen tot ik ze in bed leg en vallen dan gelijk in slaap.

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Hier vanaf het begin in eigen bedje boven,
    hij sliep ook wel eens in de box of wandelwagen bak als hij in slaap was gevallen.
    Maar mijn ventje had echt zijn rust nodig, ( gevoelig voor prikkels) dus hij sliep het beste op zijn bedje, ook overdag de gordijnen open, en in de avond gordijnen dicht!
    heb wel altijd de babyfoon aan staan!

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Zo ging het bij ons ook. De oudste vrij snel altijd boven. De jongste eerst nog vaak in de wagenbak in de box. Na een week of 6/7 werd dat hem te druk en ging hij ook naar zijn kamer.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee, zo'n jong kindje leg ik niet heel de dag boven in het slaapkamertje buiten zicht. Advies is niet voor niets tot minimaal 6 maanden samen te slapen ivm wiegendood en dat kan ook gewoon overdag gebeuren. Dus nooit helemaal alleen maar meestal in de wagen, box, op bank naast me, in armen, draagdoek. We probeerden wel altijd 1 dutje "rustig thuis" en een ander dutje kon dan wel onderweg in de wagen/doek/auto oid. Ook nu slaapt mn zoon nog overal doorheen gewoon beneden op de bank. Hij is inmiddels 3 en slaapt overdag als hij moe is echt overal, 's avonds ligt hij samen met zn zus boven.

15. sanniesannie

30 nov 2014
    96
    7
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor de reacties! Het is nogal verschillend bij iedereen.
    Hier heeft onze zoon tot 2 weken bij ons op de kamer gelegen in de wieg maar daar sliep hij niet meer goed in aanzien het al een grote knul is met nu 8 weken 6 kilo en 61 cm haha. Dus slaapt hij in zn ledikantje op zn eigen kamer.
    Maar ik vroeg me alleen af of dat als ik hem overdag daar ook leg hij dat niet te veel met de nacht zou verwarren en snachts minder zou slapen.
    Overdag laten we zoiezo de gordijnen al open en snachts dicht. Dus ik denk dat ik dat zo maar blijf doen want zo krijgt hij toch het beste zn rust.

16. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier lag die kleine eigenlijk veel in zijn eigen bedje. En soms in de wandelwagenbak. Maar toen hij meer wakker werd tussen zijn voedingen, sliep hij alleen nog maar lekker in een donkere kamer in zijn bed. Terwijl we van begin af aan de gordijnen open hebben gehouden overdag.

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    In het begin sliep onze kleine meid in de box, wandelwagen of bij papa en mama. Op een gegeven moment merk je vanzelf dat er wat ritme in komt (en ook dat ze langer wakker zijn) en wanneer ze rond een bepaalde tijd gaan slapen. Dan kan je beginnen met slaapjes op bed met eventueel gordijnen dicht.
    Ramen heb ik altijd open gelaten om haar te laten wennen aan geluid.

Probeer ook uit. Sommige kindjes slapen overal, andere kindjes hebben een bed in een rustige en donkere omgeving nodig. Er is daarin geen goed of fout.

18. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij maken het verschil tussen dag en nacht door het overdag wat lichter te laten. Als hij in de reiswieg van de wandelwagen lag parkeerde ik die gewoon ergens en als hij in zijn wiegje of ledikantje ligt doe ik de gordijnen open of op een kier. Hier wordt in de box alleen gebruikt om te spelen.

19. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Gewoon doen wat werkt inderdaad en probeer gewoon wat uit. Als een keer iets niet lukt, heb je weer wat geleerd.
    Hier sliep zl de eerst tijd alleen bovenop ons/in armen/drager en pas na een maand of 4/5 af en toe in bed. Als het lukte ;)

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier eender. Behalve dan dat bij het bovenste rijtje de draagdoek nog hoort in mijn geval. En ook liet ik hem wel eens in het midden van ons bed liggen. :D

Deel Deze Pagina