Mijn jongste sliep op die leeftijd overdag vaak in de draagdoek en snachts naast mij in ons bed.. maargoed, dat wil niet iedereen natuurlijk. Opzich denk ik dat je tot een maand of 5 - 6 gewoon go with the flow kan doen. Daarna is een vast ritme en een vaste slaapplek wel steeds belangrijker. Bij ons is hij vanaf een maand of 5 in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer gaan slapen, zowel overdag als snachts.
Als je baby altijd bij je in je armen slaapt en nooit uit het oog verliest ( lees in eigen bedje op kamer slapen) dan kan je toch nooit iets doen als je alleen met je kleintje ben? Douchen, huishouden enz..? Hoe doen jullie dat zo doorgaans dan?
Ik douchte samen met mijn zoontje. Dat kon ik prima alleen, zonder hulp. Huishouden en koken terwijl hij in de box speelt of even in het wipstoeltje erbij in de keuken. En ik liet hem dus ook wel eens op ons grote bed liggen. Of in de wandelwagenbak. Dan heb je toch ook je handen vrij? Maar ik heb hem nooit continu hoeven te entertainen als hij wakker was en kon dan dus ook prima dingen doen. Nu slaapt hij overigens elk slaapje in zijn ledikantje hoor.
in het wipstoeltje in de badkamer deed ik, en dan ging k douchen. en verder deed ik dingen met de draagzak om... oof ik deed t gewoon niet.. t was gewoon een puinzooi die eerste maanden
Jawel hoor, ik douche als ze slapen of op wat oudere leeftijd als ze boven spelen. Of gewoon samen. Huishouden doe ik gerust als mn zoon ligt te slapen, zowlzi bedoel je met huishouden stofzuigen denk ik, want afstoffen enz maakt geen herrie. Maar ik heb zelfs lange tijd ( Als in 1,5 jaar lang ofzo ) na de lunch de kleine op de bank of in de buggy gelegd, kus en mama gaat stofzuigen en de afwas doen. Dan sliep hij echt direct hoor, in de woonkamer terwijl ik dus stofzuigen deed. Helemaal geen enkel probleem en echt zijn routine! Zo sliep zijn zus altijd tijdens het koken of strijken op mn rug in de draagdoek.
Zoon bijna 11 weken slaapt overdag in de kinderwagen. Vaak staat die in de woonkamer of in de hal en met ekker weer staat ie buiten.
In bedje tot we ontdekte dat hij verborgen reflux had toen sliep hij op ons. Zou na wel proberen om ook in bed te laten slapen omdat het makkelijker wennen is. Afhankelijk of je dikke of dunne gordijnen hebt en anders op een kiertje.
Onze zoon, nu 6 weken, is de derde in rij, twee zussen met luide stemmetjes van 2 jaar en 4 jaar oud dus hij slaapt in zijn wiegje op onze kamer. Als zij er niet zijn dan slaapt ie vaak bij mij of op onze bed en ga ik daar strijken oud Maar hij slaapt ook wel onderweg in de kinderwagen of in de draagdoek. Ligt er maar net aan wat ik ga doen. Maar de beste slaap krijgt hij in zijn bedje overdag.. Ik heb dan de gordijnen (lichte) dicht anders ligt hij in de zon.. En ik slaap ook beter in een iets donkerdere kamer en hij en de andere kinderen ook..
Bij mij sliep hij vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje overdag en snachts maar goed J kon niet tegen prikkels
Ze is vandaag 12 dagen en heb haar net voor het eerst snachts in dr eigen bedje op dr eigen kamertje gelegd. Is maar 4 meter bij me vandaan maar de tranen lopen over mijn wangen. Ze sliep in bed bij ons op een waskussen, ging ook prima maar eigen bed moet ze ook aan wennen.
Tot een maand of vier, tijdens de dutjes in de box. Ik maakte het dan niet extra donker ofzo door de gordijnen dicht te doen. Ik zorgde er wel voor dat het rustig was in huis... Dus hondjes een beetje in toom houden maar voor de rest ging het dagelijkse leven door. Vanaf een maand of vier, meer dutjes boven in haar kamertje. Als ze dan toch es in slaap viel in de box, gewoon laten liggen.