Op 2 maart ben ik bevallen van ons derde kindje , een jongetje , met het syndroom van Down . Zijn er hier nog meer moeders met kindjes met Down?
Hi Nina, Graag wil ik je van harte feliciteren met de geboorte van je zoon! Zelf geen ervaring met Down, maar ik wens je langs deze weg heel veel liefde toe (en kracht op moeilijke momenten). Bovenal geniet van je prachtige mannetje. Warme groet, Juliette
Hoi Nina, ik wil je ook van harte feliciteren met de geboorte van jullie bijzondere zoontje. Geniet van het mooie mannetje, ik hoop dat alles goed gaat met hem? Sorry, verder ook geen ervaring. Liefs Rianne
Bedankt voor de felicitaties. Baby doet het erg goed. Hij was iets te vroeg geboren, ivm groei achterstand, 16 weken en drie dagen. Hij woog toch nog 2700 gram ipv voorspelde 2100 gram. Vanaf het begin goed drinken, geen couveuse , temp en glucose OK. En nu groeit hij als kool. Het is een heerlijk mannetje , heel makkelijk, en we zien wel wat de toekomst brengt. Voor nu is het na de eerste schrik, enorm genieten....
Gefeliciteerd met jullie zoon..! Maar wat zal dat schrikken zijn. Wel fijn dat hij het verder goed doet. Jullie wisten dus niet dat hij down zou hebben? Ik heb er geen ervaring mee. Maar wens jullie alle geluk en liefde toe!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Een vriendin van mij heeft een zoontje van 6 met het syndroom van Down. Zij wist het ook niet, en het is idd toch schrikken in het begin. 'Als het maar gezond is', maar soms is dat ook niet zo. Gelukkig heeft hun zoontje geen ernstige lichamelijke problemen, ondanks dat hij laat liep en motorisch achterloopt. Ik wens dat jullie ook toe, en ik hoop dat hij ondanks z'n down toch op kan groeien tot een gelukkig mannetje met zo weinig mogelijk medische fratsen om zich heen!
Spannende tijd voor jullie. Het is toch even 'wennen'. Gefeliciteerd met jullie prachtige kindje!!! Ik ken alleen kinderen met Down die op de basisschool zitten. Mijn ervaring is dat ze het populairste zijn in de klas! Andere kinderen acepteren ALLES, zo bijzonder. Ik moest oppassen dat ze niet teveel werden geholpen en dat ze zelf ook nog wat deden. Deze positieve ervaring wil ik graag met je delen. Ik zeg er eerlijk bij dat ik er verder niet veel verstand van heb. Er zijn winkels met speciaal speelgoed (als je handig bent kun je het ook zelf maken als daar behoefte aan is). Ik vind kinderen met Down altijd zo vrolijk daar kunnen wij nog een hoop van leren! Gaandeweg groei je als ouder met je kindje mee. Laat alles maar over je heen komen, het komt vast allemaal goed.
Allereerst gefeliciteerd met jullie zoon. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat er op dit forum nog iemand zit met een zoontje met syndroom van down. Maartjev heet ze hier volgens mij, misschien kan je haar pm-en?
Gefeliciteerd met jullie derde kindje! (ook geen ervaring, hoop voor je dat er ook iemand reageert die WEL ervaring heeft ermee.....)
Bedankt voor jullie reacties, ik heb de site van maartjev alvast bekeken en zal haar eens PMen als ik moed heb. Groeten!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! Mijn neefje heeft het syndroom van Down, en dat is helaas niet zo'n rooskleurig verhaal als sommige verhalen hierboven. Geniet van je kindje, maar hou er rekening mee dat hij altijd jullie zorgenkindje zal blijven. Het klinkt zwaar, maar het klopt echt hoor..
Hallo meid Gefeli met je zoon! Mijn zusje heeft down Dus meid als je wat wil weten pb me dan even geef ik je mijn email wel Gr Ikkuh