baby 7 maanden hoeft de laatste fles niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jet22, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jet22

jet22 Lid

22 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 7 maanden wil de laatste fles niet drinken. ´s morgens vind ze het heerlijk en drinkt ze een fles van 210 water en 7 schepjes friso voeding. Om 11 uur krijgt ze een beetje fruit en om 12.30 dezelfde fles als ´s morgens. Dit kost meestal iets moeite. Ik vind dat deze fles op moet tot ongeveer 50 cc. Tussen 16.00 uur en 17.00 uur krijgt ze verse groenten en een danoontje en drinkt ze ongeveer 50 cc gewone warme melk. Rond 20.00 uur wil ik haar de laaste fles geven 180 water met 6 scheppen friso, maar ze hoeft hem absoluut niet.

Ze lust geen papfles en soms krijg ik er met moeite nog iets roosvisee in, maar dit vind ze ook niet lekker.

Ik ben bang dat ze nu niet genoeg vocht binnen krijgt. Als ze de laatste fles niet drinkt wordt ze ook echt niet wakker ´s nachts.

Waar doe ik nu goed aan?

Hopelijk zijn er die een advies voor me hebben, want ik zit er echt mee.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

misschien is de behoefte er voor je kindje niet meer.
    Heb je al geprobeerd gewoon pap te geven met de lepel? misschin wil hij dat wel?

Emma is nooit een grote drinker geweest die dronk ook veel kleinere flessen. maar ze groeit prima en is gewoon lekker vrolijk.

is jouw kindje ook gewoon vrolijk verder?

3. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Hoi, mijn zoontje is ook 7 maand en geeft vanaf het begin al goed aan wat hij niet meer wil. Hij krijgt 's ochtends 210/7, dan fruit, tussen de middag een boterham (die hij helemaal opeet met hartig beleg) en een fles 180/6. Tussen 15.00 en 16.00 uur krijgt hij ongeveer 150 cc diksap (verdund natuurlijk) en tussen 17.00 en 18.00 warm eten en een toetje. Voordat hij naar bed gaat (meestal rond 19.00) geef ik hem nog een half flesje melk. Hij heeft dit qua hoeveelheid eten niet meer nodig denk ik, maar ik ben bang dat hij anders niet genoeg melk krijgt. In tegenstellig tot jouw kindje is onze vent een hele goede eter, hij eet en drinkt alles wat hij voorgeschoteld krijgt.
    Als ik je verhaal lees, krijgt ze echt wel genoeg binnen. Ik denk (maar dat is mijn gevoel) dat als ze honger of dorst heeft, wel huilt of het laat merken.

4. jet22

jet22 Lid

22 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL

Met een lepeltje lukt ook niet, dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Maar ze slaat het zo weg.
    Ik weet niet hoeveel vocht een baby van 7 maanden ongeveer moet hebben op een dag. Hoeveel vocht kreeg Emma ongeveer toen ze zo oud was dan of hoe groot waren haar flesjes?

Ze is verder wel goed in haar doen ja. Ook vrolijk. Maar het gekke vind ik dat ze die fles eerst wel gewoon op dronk en nu ineens niet meer.

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Meisje ruim 7 maanden wil de laatste fles ook niet meer. Ze begint steeds meer behoefte te hebben aan vast voedsel... brood met een glaasje water gaat er bijvoorbeeld uitstekend in! Na het avondeten doen we ook geen toetje... krijgt nog een beetje water uit een glas net als papa en mama en dan een verhaaltje hup het bed in!

6. jet22

jet22 Lid

22 jan 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie...
    Weet je ongeveer hoeveel vocht ze nu op een dag binnenkrijgt?
    En welk voedingsschema heb je ongeveer voor haar?

Deel Deze Pagina