In april verwachten wij ons 2e kindje. De oudste is dan bijna 2. In principe moet ze dan nog een hele tijd in de wandelwagen zitten. Wat is jullie ervaring met duowagens? De naast elkaar versies en achter elkaar versies passen niet in ons huis, daar hebben we geen bergruimte voor. Blijft er volgens ons alleen de Phil&Teds over. Alleen is die erg duur. Tweedehands betaal je voor een goede zo tussen de 500 en 600 euro. Hoe doen jullie dit?
Wij hadden een Kees duowagen (achter elkaar). Wij deden deze altijd in de auto als we klaar waren met het gebruik. Opgevouwen paste deze heel goed in de auto en hadden we obstakel ook niet in huis. We hebben de duowagen toch bijna 9 maanden moeten gebruiken. De oudste naar de psz en dat was net te ver om alleen te lopen. Dus kon ze halverwege even gaan zitten.
Hier hadden we ook een duo wagen maar hij is niet gebruikt een meerijplankje had ik voor de oudste en als het te ver was dan ging de oudste in de wagen en baby in draagzak/doek
nou de wagen standaard in de auto vind ik geen optie, wat een gedoe zeg. en een meerijplank is onze dochter nog te klein voor denk ik. dan kunnen ze niet lekker rustig achterover zitten he? en niet vast? ze is dan nog maar net 2, denk dat dat te vroeg is.
hoi Wij hebben geen duowagen en ik voel me behoorlijk belemmerd... We hebben ook nog geen meerijplankje, wat met 2,5 wel moet kunnen denk ik. De oudste is momenteel van het principe als ik geen zin meer heb leg ik mij op de grond. Héél irritant! Voor een wandeling moeten we al met twee thuis zijn (wat dus zelden voorkomt op tijdstippen dat de oudste wakker is) en daar baal ik enorm van. Maar mijn man wilt geen dubbele wagen aanschaffen. Hij zegt steeds dat meerijplankje te gaan halen maar dat doet hij niet. En met twee kindjes gaan winkelen zonder de oudste "vast te leggen" is geen optie helaas
haha dottie, wat een toestand. maar als een meerijplank voor jullie de goede oplossing is dan haal je er toch zelf 1? of des noods bestellen via internet. hij heeft makkelijk praten, maar jij bent het meest alleen met de kinderen! maar met een meerijplank kunnen ze niet vast toch?
@ Minny, nee dat is waar, daarom ben ik aan't kijken voor zo'n tweedehands ding. Als het dan "mislukt" ben ik maar 25 euro kwijt ipv 80 of zo. Nog spijtig geld daar niet van... En ik vind dat mijn man daarom moet gaan. Ik ben nogal verlegen aangelegd en om dan bij vreemden thuis te gaan proberen als dat plankje past... ik krijg er spontaan rillingen van... ben ook niet erg technisch aangelegd dus ik zou me hopeloos belachelijk maken vrees ik Maar ik ben meer en meer aan het denken om inderdaad een goedkoperen duo wagen aan te schaffen. Het "probleem" is dat we een razend dure quinny buzz combinatie hebben en mijn man vind dat dan weer geld weggegooid om iets anders aan te schaffen
Marktplaats.nl > te koop tweelingkinderwagen duo zoom van ABC design - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties Deze wagen hebben wij geweldig ding!! Ik kan gewoon niet zonder meer. Hij is in nederland over de 700 euro maar als je hem zoals ik gewoon in duitseland koopt (via internet) dan ben je rond de 500 euro kwijt! Helemaal nieuw dan. Blijft veel geld dat is zeker zo maar als je hem niet meer nodig heb kun je hem via marktplaats verkopen voor 500 euro! Dus geen verlies. Tis hard voor mensen die hem dan kopen maar jah dat is even niet anders
hier nog een goeie link zodat je alle opties van de wagen kunt bekijken Produktzoom- baby-walz - Alles Gute für mein Baby[mediaIndex]=6&no_cache=1
Dottie: wij hebben ook een supergoeie 1 persoons kinderwagen in de gang staan. Maar ja, daar heb je nu niks aan met 2 kids. Dan verkoop je die toch?? Niet gaan bezuinigen omdat je anders dubbel moet. als het nodig is moet je het doen. Stef: het liefst wil ik een Phil&Teds Vibe. Die zijn tweedehands ook nog 600 euro. zou je die ook goedkoper kunnen bestellen in duitsland?
Is het geen optie om de jongste te dragen in een doek ( of in een babybjorn ) Wij hebben een duowagen maar gebruik hem echt amper, komt denk ik omdat ik de jongste bijna altijd in de draagdoek heb zitten... En de oudste kan dan in de enkele wagen of gezellig meelopen...
Eigenlijk... Ik heb een babybjorn, maar vind het zo'n onhandig ding. Maar één keer gebruikt bij de oudste toen hij klein was en dan nog alleen maar in huis om eens te testen... Misschien toch eens opnieuw proberen. Dank je voor de tip
Ja dan kan je er tenminste even lekker uit! Babybjorn is ook niet mijn favo ( wij hebben er ook een maar gebruiken altijd een draagdoek ) maar is wel handig en je wordt er vanzelf handig in!! Sorry TS voor het vervuilen van je topic!!
Ik heb even gezocht voor je op vele duitse site's maar kan hem helaas niet vinden. ABC is natuurlijk ook duits merk dus misschien daarom ook goedkoper! Succes met de zoektocht!
Neeje verkopen wil ik nog niet. Ik wil nog een kindje, mijn man (nog) niet (wordt aan gewerkt ) Dus het zou goed kunnen dat over een jaar of 4 die Quinny toch weer goed van pas komt. Laten we hopen!!!
Ik heb zelf ook in dubio gezeten wat ik moest doen. Rick en Thijs schelen net geen 2 jaar (op 10 dagen na) en Rick vond het altijd heerlijk om te zitten in de wagen. Zo'n skateboardje vond ik niks, want met 2 jaar staan ze daar niet lekker op. Dus ik ben uiteindelijk voor een duowagen gegaan, achter elkaar want naast elkaar vond ik niks: zo breed dat je veel paden niet doorkomt en de zitjes/wagenbak die erbij horen zijn weer smal, terwijl ik grote/brede kinderen heb. Ik heb deze via marktplaats gekocht en was er heel blij mee. Heb hem ong. een half jaar met veel plezier gebruikt! Eigenlijk tot Rick er niet meer in wilde. Toen ben ik de gewone wagen weer gaan gebruiken, die zou ik dus ook echt niet wegdoen! Een tandemwagen kun je trouwens behoorlijk klein opvouwen, dus als je een gewone wagen kwijt kunt, kun je waarsch. ook wel een opgevouwen tandemwagen kwijt. Je moet wel erg naar je kindje kijken trouwens, sommige kinderen van 1,5 jaar willen al altijd zelf lopen, dus dan is een duowagen niet zo handig. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik ga die van mij weer verkopen. (dus mocht je interesse hebben, pb me dan )
Hallo, misschien nog een andere optie, wij hebben een fietskar (kidcar) hier kun je een babystoeltje in plaatsen (speciaal voor kidcar) en je andere kindje kan ernaast. hij kan ook dicht en je kunt hem dus meenemen achter de fiets en op wandeling. en wij hebben zo'n smalle dat hij gewoon door poortjes ed kan.we hebben hem gekocht via marktplaats en zo waren we niet duur uit.
Wij hebben hetzelfde probleem... Onze dochter wordt 1 juni 2 en deze kleine gaat rond 17 juni komen... Ik zie er erg tegenop om zonder duowagen op pad te gaan, voor kleine stukjes naar school hebben we een meerijplankje gekocht. Maar ja je wilt en moet soms ook verder weg, en een winkelen ofzo.. Daarbij komt dat ik 15 augustus op vakantie ga met de kinderen(3 dus) en dan zie ik me al op schiphol zonder de 2jarige in een buggie ofzo.. Mijn man gaat niet meer vliegen die is er al, wel gaat mijn moeder mee, maar wil haar niet achter de dreumes aan laten lopen... Denk dat ik op markplaats toch een ga kijken voor een dubbelewagen en denk achter elkaar, dat lijkt me het makkelijkste.. En je kan overal door... Groetjes Catheleine
Hier een Kid&Sit plankje achter de Quinny. Zoon en dochter schelen bijna 21 mnd. Zoonlief vindt t prachtig om op t plankje te kunnen zitten en staan en dochter ligt dus in de kinderwagen. Daarnaast Ik heb een simpele buggy geklocht bij prenatal en een Manduca aangeschaft. Dus dochterlief in de Manduca en zoonlief in de buggy. Is ook makkelijk als ik of manlief een keer iets doen met 1 kindje. Ik wilde perse geen duowagen..
Wij hebben een tweedehands Kees duowagen gekocht via Marktplaats (...100,00). Ik ben er erg blij mee. Nog niet heel veel gebruikt maar het voordeel is dat Ruben niet per se MOET lopen. Verder gebruik ik ook draagdoeken. Dan kan Ruben in de gewone wagen of inderdaad lekker lopen. Ben blij dat ik de duowagen thuis heb staan, zo heb ik keus. Als ik hem niet meer gebruik verkoop ik hem gewoon weer.