Waar begin je aan? (spelen)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missmamsie, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ok, ik werd al gevraagd waar ik aan ging beginnen met drie kinderen tegelijk te spelen te vragen. Ik had zoiets van: 'joh, dat fixen we even'... Nu zit t spul lekker te bekvechten, haha. Ik ben benieuwd hoe de middag zal lopen;)
    Hoeveel kinderen zouden jullie max. te spelen vragen??

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha kheb zelf 3 kids dus als ze strx allemaal een vriendje meenemen zijn dat er 6 dus hier zal t max 1 vriendje zijn haha

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn eerste reactie is : 1 !

maarja mijn meisje is nu nog 3 en er zit er nog één onder. Dus die heb je ook altijd nog rondlopen.
    Ik denk dat het verder heel erg afhankelijk van je eigen kindje is, en van de kindjes die je uitnodigd, aangezien sommige kindjes alleen al tellen voor 10 :p

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou wij hebben hier wel eens 5 kindjes te spelen gehad, buurkindjes met broertjes en zusjes. Gezellig toch! Het was lekker weer, allemaal HUP de tuin in. Op de trampoline, klimrek, schommel, glijbaan, skipppybal.
    Gezelliiee!

5. adi

adi Niet meer actief

Het is ook maar hoe je het spel stuurt hoor. En een beetje rivaliteit hoort bij de leeftijd. Leert jouw kindje ook veel van.

3 of 4 peuters vind ik niks bijzonders, maar als je er 1 gewend bent kan het ineens heftig zijn haha

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb hier ook wel eens een hele kluit op visite haha, heel gezellig. allemaal de achtertuin in en ze spelen wel, en met rot weer spelen ze in de woonkamer... het red zich wel :)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Buiten.. maakt me niet veel uit.. stuk of 4-5?

Binnen dan iets minder 2-3

maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dat hangt helemaal van de kinderen af. Sommige kinderen zijn nogal druk en vragen veel aandacht, anderen heb je soms geen omkijken na. In het eerste geval vind ik eentje wel genoeg, anders een stuk of 3 à 4.

9. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Het ligt hier vooral aan het weer. Als het slecht weer is en ze dus binnen willen spelen, vind ik 3 meer dan genoeg. Als het lekker weer is en ze kunnen buiten spelen, maakt het me niet uit. Hier staat in de zomer sowieso altijd de poort op en zitten er een hoop kinderen uit de buurt in de tuin...

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tja, dat ligt denk ik aan de leeftijd, het weer, de kindjes, of ze uit de buurt of van school mee komen.
    Ik zie het niet zo zitten om van school uit wekelijks een kinderfeestje te organiseren, maar als ze vanuit de buurt de tuin inlopen tzt, vind ik dat heel wat anders.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Eentje vind ik meer als genoeg in onze situatie (mama MS Kylian Asperger)

Maar nu moet ik eerlijk wezen dat heel veel klasgenootjes hier in de buurt wonen en ze vaak met zijn allen hier op het grasveld spelen en daardoor is de behoefte aan een "playdate" ook wat minder

Deel Deze Pagina