problemen met omgangsregeling ex-partner

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door shirley710, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley710

29 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben 9 maanden geleden weg gegaan bij mijn ex.
    Wij hebben samen een dochter van nu 19 maanden.
    Mijn ex gebruikte wiet tijdens onze relatie heeft altijd belooft te stoppen
    Maar heeft dit elke keer maar 2 weken vol gehouden.
    De situatie werd hierdoor onhoudbaar. Hij sliep veel en werd snel boos.
    Toen ik bij hem weg ging is hij gestopt met blowen en we hebben samen
    Een omgangsregeling opgesteld door middel van een ouderschapsplan.
    Deze is nooit bij de rechter vast gelegd altijd alleen tussen hem en mij.
    Mondeling hadden wij de afspraak gemaakt dat hij niet zou gebruiken als
    Onze dochter bij hem was.
    Dit ging goed tot ongeveer 3 maanden terug.
    Toen ontving ik een bericht die voor 1 van zijn vrienden bedoet was.
    Deze jongen zou langs komen bij hem en mijn ex vroeg of hij tip en een peuk
    Mee kon nemen. Onze dochter was op dat moment bij hem maar sliep al.
    Ik ben met mijn vader polshoogte gaan nemen.
    Omdat mijn ex er toch van af gezien had om te blowen is onze dochter daar gebleven.
    Ik heb hiervoor jeugdzorg gebeld voor advies.
    Zei adviseerde mij om de mondelinge afspraak over het wiet gebruik cast te laten leggen incl. De consequenties. Dit is toen oom gebeurt en hij heeft er voor getekend dat als hij toch zou blowen er een omgang onder toezicht in zou gaan.
    Afgelopen zondag heb ik onze dochter bij hem op gehaald. Hij zet haar dan altijd.
    In de autostoel toen hij daar mee bezig was stonk hij verschrikkelijk naar de wiet.
    Eenmaal thuis heb ik de omgang direct stop gezet en over laten gaan in onder toezicht.we gaan dan met haar 1 keer per week een middagje naar een indoor speeltuin.
    Ik wil nu alleen wel hulp hebben om de omgang weer normaal te laten verlopen.
    Want ik kan moeilijk tot ze 12 is elke week naar de indoor speeltuin en ik vind grwoon dat zei ook het recht heeft haar vader te leren kennen zonder mij erbij.
    Maar op dit moment acht ik de situatie niet veilig genoeg.
    Het probleem is nu alleen dat jeugdzorg niks wil doen omdat het in januarie over gedragen word naar het cjg. Jeugdzorg doet niks omdat wietgebruik gedoogt is en ik niet kan aantonen dat hij een gevaar voor haar vormt. Terwijl hij dat weldegelijk is want als hij iets gebeurt en hij is stoned en zij moet naar de ehbo mag hij geen auto rijden. Plus hij valt in slaap en zei kan overal bij zonder dat hij het door heeft.
    Het cjg kan nu niks doen want de wijk hulp teams die vanaf volgendjaar van start gaan daar is nog geen lijst van. Ze zijn het nu aan het opnemen met de wijkverpleegkundige. Heeft iemand nog een andere instantie waar ik aan zou kunnen kloppen. Ik wil gewoon dat mn ex beseft waar hij mee bezig is en wat de gevolgen zijn maar aan mij heeft hij schijt.

2. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Elke keer dat hij naar wiet rook terwijl hij voor jullie kind moest zorgen vastleggen. Dit is inderdaad onacceptabel en veiligheidsrisico. Als het slechts sporadisch en recreatief wietgebruik was, dan zou ik nog zeggen dat het zijn zaak is wat hij in zijn eigen tijd doet. Maar dit klinkt als een verslaving zoals jij het omschrijft.

Misschien is het een idee om bij een mediator vast te leggen dat hij voorgoed moet afkicken en dat hij in de tussentijd alleen onder begeleiding jullie kind kan zien. Er bestaan tests om drugsgebruik aan te tonen in urine of speeksel. Bij veel gebruik duurt het wel een aantal weken voordat cannabis niet meer gedetecteerd wordt. Stel dan als voorwaarde dat hij elke maand een test moet doen om aan te tonen dat hij clean is (wel onder toezicht van een arts of instantie), en dat hij na een paar keer clean te hebben getest ook jullie kind weer mee naar huis mag nemen.

Als dit niet werkt, of hij wil hier niet aan meewerken, dan kan je het best een advocaat inschakelen.

3. shirley710

29 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel.
    Er is inmiddels een afspraak gemaakt via een mediator.
    Ivm de feestdagen krijgen we een deze dagen een brief met de afspraak erin.
    Vandaag is mn ex nog een stap verder gegaan.
    Hij zegt dat hij nu bij een afkick kliniek loopt.
    En eist nu weer ieder weekend onze dochter.
    Ik ga hier nu niet mee accoord omdat ik de mediator wil afwachten.
    Gezien de afgelopen paar weken het begeleid omgang goed gaat
    Wilde ik tot dat gesprek er was de omgang iets uit bereiden.
    Hij mocht dan alleen met haar zijn bij de indoor speeltuin en als hij
    Haar vaker wilde zien mocht dit maar op openbaar terein omdat ik de kans
    Op terugval nog hoog inschat en ik wil dat hij eerst volledig uitbehandeld is.
    Hij heeft nu gedreigt onze dochter weg te halen bij mijn ouders als ze
    Daar is als ik aan het werk ben. Of haar gewoon mee te nemen en bij mij weg te houden.
    Ik ben naar de politie toe gegaan om hier melding van te maken (aangiften deden ze niet waarom ik heb geen idee ) staat nu in ieder geval in het systeem dat ik geen toestemming geef dat zei alleen met haar mee gaat naar zijn huis. Of dit gaat helpen heb geen idee want volgens de wet schijnt hij dit te mogen doen.
    Verder zegt hij ook dat hij bij de mediator niet accoord gaat met minder dan elk weekend het volledige weekend. Maar mn dochter is vaak moe als ze bij hem vandaan komt als ze een heel weekend is geweest en hangt dan de maandag heel de dag op mn schoot. Ik denk dat de omgang van het hele weekend veel te veel is en ik wil dit dus opbreken naar 1 nacht slapen en nog een halve dag ergens in de week. Maar pas als hij volledig clean is.
    Ik hoop maar dat hij hiermee accoord gaat.
    Ik hoop dat we via de mediator ook een opbouw regeling kunnen treffen voor als ze wat ouder is dat ze dan 1 keer per 14 dagen van vrijdag tot zondag naar haar vader kan gaan en helft van de vakanties zoals normaal en dan de andere week desnoods de woensdag en een zaterdag ofzo.
    Hoop echt dat dit gaat werken en we niet naar een advocaat hoeven want dit is niet leuk meer.

4. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Meid, ik krijg het idee dat er met je ex niet normaal te communiceren valt. Dan gaat mediation ook niets kunnen betekenen. Jullie hebben beiden gezag neem ik aan, dus beiden evenveel zeggenschap over jullie kind. Jullie hebben echter ook een zorgplicht, waaronder de plicht om een veilige omgeving te bieden aan jullie kind. Als de ene ouder dat niet doet of niet kan, dan moet de andere ouder daarin het kind in bescherming nemen, wat jij bijvoorbeeld doet om onder begeleiding omgang te bieden aan je ex. Door toch open te staan voor contact tussen hem en jullie kind laat je zien dat je geen kwaad in de zin hebt, een band tussen vader en kind in stand wil houden, totdat vader kan aantonen dat hij weer gezond is en aan zijn zorgplichten kan voldoen.

Verder denk ik dat het verstandig is om je ouders te verzoeken nooit de deur open te doen voor je ex. Vertel je ex dat hij welkom is om met jou een afspraak te maken om jullie kind te zien. Aangezien hij zo dreigt nu, doe je dat best op een publieke plek of nodig je een vriend(in) of familielid uit bij je thuis als hij haar thuis wil zien.

Regel een advocaat. Als je inkomen onder een bepaald maximum ligt, dan kom je in aanmerking voor een pro deo advocaat.

Schrijf voor jezelf op waarom je co-ouderschap nu niet in het belang van jullie kind vindt, wat je voorstelt om te doen nu/tijdens zijn behandeling/erna, en dat je op termijn (als alles goed is gegaan en dochter wat ouder is) wel open staat voor co-ouderschap. Laat vooral blijken dat je een band tussen vader en dochter ten allen tijde wil stimuleren en in stand houden. Daar houden rechters van.

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Helemaal eens met bovenstaande.. vooral laten merken dat je volledig meewerkt, mits het in het belang van jullie dochtertje is.

Deel Deze Pagina