Waar begon bij jou de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pelikaantje, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Jaja hoor, bij mij op restaurant! Gelukkig kwam het in kleine beetjes, had het toen nog niet helemaal door. Toen thuis na wat rare krampen (tiens, zou ik iets verkeerds gegeten hebben) de rest in één keer kwam had ik wel door wat het was hihi.

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn schoonzus terwijl ik op de bbq aan het wachten was. Eerst kleine beetjes. Na 5 minuten weg gegaan en in de auto spoot het er uit!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bij mij de eerste in het ziekenhuisbed (ingeleid)
    Tweede spontaan met 39 weken en 3 dagen 's-morgens in bed rond half 7. En ja dat kan zomaar gebeuren dat breken van die vliezen weet ik uit ervaring :D

4. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Mij vliezen braken op het toilet thuis! Wat een geluk haha

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    3x in bed :). Begon met krampen.

Vliezen 3x vlak voor persen door vk gebroken.

6. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Beide keren 's nachts, thuis. Terwijl ik nog lag te slapen. Beide keren hebben ze de vliezen moeten breken: eerste keer bij 5 cm (niet leu, daarna een weeenstorm), 2de keer pas bij 9 cm

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Bij mij begon het thuis. Toen ik net in bed lag, kreeg ik flinke weeen (wel al vanaf 's morgens lichte voorweeen gehad)
    Vruchtwater was bij mij overigens nergens te bekennen, maar voordat ik naar bed ging had ik nog gedoucht dus ik vermoed dat toen mijn vliezen zijn gebroken.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Eerst al tijden voorweeën.
    Echte wee was 's avonds in bed. Knallende ruzie met mijn vriend vooraf. Dacht nog...zal je zien dat ik NU ga bevallen hahahaha.... Liggen we boos negerend naast elkaar in bed. Euuhh...schat?.....ik geloof dat ik weeën heb....
    Ruzie was meteen over.
    Duurde helaas wel 40uur voordat mijn zoontje geboren was. Vliezen in ziekenhuis gebroken met 9cm.

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    In het ziekenhuis, 32 weken zwanger, terwijl ik in discussie was met een vk die zei dat een test had uitgewezen dat het geen vruchtwater was wat ik een potje mee had genomen.
    Vervolgens plensde de hele boel eruit.. nou die testjes zijn dus toch niet helemaal te vertrouwen zei ze.
    Een paar dagen later is mn dochtertje geboren

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de eerste begonnen de weëen snachts rond 5 uur. Ik was al rond 2 uur wakker geworden van een volle blaas (dacht ik) achteraf waren dit al wat verdwaalde weëen. Mn vliezen zijn in de loop van de middag gebroken door de VK in het Zh.

Bij de tweede ben ik ingeleid ivm zwangerschapssuiker, de inleiding deed voor mijn gevoel niets... overdag drie maal dosis pillen gehad... daarna de nacht en zouden we de volgende dag weer drie maal een dosis pillen gaan nemen... dat was niet nodig want rond half 1 werd ik wakker van buikpijn en dat zette al snel door in weëen. Op een gegeven ogenblik kreeg ik heftige persdrang... knalden mn vliezen... 20 minuten later was ze er ook al.

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Om 4:15 's nachts braken mijn vliezen thuis in bed. Om 6:00 begonnen de weeen.

12. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik had al weken voorweeen, dus sloeg er weinig acht op de dag dat het daadwerkelijk begon :D. Ik had die dag nog een controle bij de gyn en liet me voor de zekerheid aan de CTG leggen. Was wel wat activiteit te zien, maar niet noemenswaardig... Te onregelmatig.
    Ik ben toen nog naar huis gereden en ben daarna mijn vriend gaan halen van zijn werk. Daar werd het toch iets heftiger, maar nog steeds niet schrikbarend. Ik heb ons nog naar huis gereden. Een uur later toch maar het ziekenhuis gebeld omdat ik regelmaat zag... 3 - 10 - 3 - 10... Kort en lang. Officieel onregelmatig natuurlijk maar voor mij wel met patroon.
    In het ziekenhuis bleek ik na een half uur CTG en bijna naar huis te zijn gestuurd toch al dik 5 cm!!!
    Bleek ik dus wel al heel de dag weeen te hebben. Maar het ging zo geleidelijk dat ik geen moment bang was op straat of in de auto ofzo te bevallen haha...

Ze werd overigens met 40 weken precies geboren. Ik dacht dat ze nog wel 2 weken zou blijven zitten, vandaar dat ik nog fanatiek het land doorreed met de auto ;).

13. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Om 10uur gestript. Om 03.00 de eerste wee in bed. 14.20 vliezen laten breken in ZH en 17.45 geboren met KS.

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Thuis in bed met slijmprop verlies en direct weeen erachteraan. 6 uur later is ons zoontje geboren. Vliezen in het zh gebroken door vk bij 8 cm ontsluiting.

15. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Bij mij begonnen de weeen 's nachts in mn bed en mijn vliezen zijn door de vk gebroken.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Savonds rond 22.00 uur op de bank af en toe wat krampjes. Toen gaan slapen. Rond 1 uurs nachts voelde ik *plok* en stond ik binnen 2 tellen naast mn bed. Toen kwam de waterval. Gelukkig had ik een badlaken naast me in bed liggen:D
    Daarna begonnen de weeen.

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Eerste wee was rond 8 uur thuis
    Vliezen braken 10.34 en 10.38 is ze geboren :-D

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    3x gewoon thuis begonnen.

1x terwijl ik aan het werk was op de computer
    1x terwijl ik op de grond zat te spelen met de oudste
    1x begonnen de voorweeën toen ik uit bed stapte 's ochtends om de 20 minuten. Om een uur of half 2 werden dat eindelijk echte weeën, in de tussentijd ben ik voor de zekerheid maar thuisgebleven, dus toen het menens werd zat ik keurig op de bank te wachten.

Ik had het wel leuk gevonden om lekker dramatisch m'n vliezen te voelen breken op straat, maar ze zijn alle keren doorgeprikt door de verloskundige om een waterballet bij het persen te voorkomen.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Beide thuis, begonnen met weeën.
    Vliezen braken pas bij volledige ontsluiting (eerste keer door de vk, tweede keer spontaan), dus geen natte verrassingen hier.

20. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Bij mij werd mijn vliezen in het ziekenhuis door geprikt,ik had een beetje weeën ,niet pijnlijk meer vervelend gevoel,naar het ziekenhuis gegaan en had 4 cm ontsluiting om 16:40 , om 23:05 hebben ze gebroken en 00:12 kwam Rick uit,nu is ie 7 jaar :)

Deel Deze Pagina