Ik lag op de bank terwijl mn man mn voeten masseerde, plots braken mn vliezen. Had geen enkele voorwee gehad, dus het kwam echt als een verrassing. 3 kwartier later begonnen de weeën en 5 uurtjes later is ze geboren.
Ik lag op de bank te slapen en ik werd wakker omdat ik nodig moest plassen. Ik kreeg ineens heel veel druk en kon t niet bijna ophouden Ik ben nog nooit zo snel van de bank afgekomen en meteen daarna kwam de plons vruchtwater... Mijn eerste gedacht was, wat gebeurt me nu? 1,5 uur later begonnen de weeën toen mijn man thuis kwam... Hij was nog onderweg met zijn vrachtwagen
Ik zat op de bank (na de hele dag hele heftige voorweeën gehad te hebben) en spontaan braken mijn vliezen Mijn eerste gedachte en opmerking was nu heb ik voor het eerst tijdens de zwangerschap in mijn broek geplast...Uiteindelijk was het dus vruchtwater, maar het kwam hier in golfjes, dus elke keer als de kleine bewoog kwam er weer een nieuwe golf
Bij de eerste zijn ze gebroken tijdens de keizersnede, bij de tweede zijn ze s'nachts rond 02:30 gebroken,gelijk weeën en om 08:23 is ons tweede mannetje geboren
Eerste keer weet ik niet, want toen had ik helaas al ontsluiting voordat ik maar iets in de gaten had. Tweede keer: toen ik net wilde gaan slapen in de avond kreeg ik weeën. Helaas stopte dat weer waardoor ik toch maar de volgende dag ingeleid werd gezien ik 4 a 5 cm. ontsluiting had. Beide keren zijn mijn vliezen kunstmatig gebroken door de gyn/vk, dus zou niet weten hoe het voelt als ze spontaan breken.
Bij mij begon het thuis op toilet met breken van de vliezen. Stond de volgende dag op de planning voor geplande ks en die tijd heb ik nog gehaald..
Na strippen op controle begon ik al lichte weeen te krijgen om de 5 min tot 20:00. Daarna kwamen ze erger en om de 3 min. Verlos kwam om 9 uur en had al 5 cm ontsluiting. Daarna binnen kwartier half uur weeenstorm verlos kwam terug en 9 cm bijna volledig. Ze vroeg of ik thuis wilde bevallen. Antwoord was NEEEE. Gelijk naar zh met 9 cm en daar aangekomen naar verloskamer en vliezen gebroken/doorgeprikt en gelijk persen en binnen half uur is dochter geboren
Mijn vliezen braken nadat ik die ochtend net thuis kwam van wandelen met de hond. Ik ging relaxed op de bank zitten (ik had helemaal nog geen last van voorweeen ofzo) en ineens denk ik 'ik moet naar de wc'. Op de wc bedenk ik me dat er iets blijft stromen maar dat ik helemaal niet aan het plassen ben en ineens besef ik me dat mijn vliezen gebroken zijn en dat ik dus een kindje ga krijgen!! Meteen moest ik ontzettend huilen, gewoon van de schrik dat het eindelijk zover was. Na 12 uur begonnen eindelijk de weeën en zo'n 24 uur later is de kleine eindelijk geboren. Verschrikkelijke bevalling maar heerlijk kind .
bij allebei begon het thuis...van de eerste werd ik s nachts wakker met al 6cm ontsluiting..bij de 2e begonnen gewoon de weeen...bij beide is het vruchtwater niet vanzelf gebroken dat heeft de verloskundige moeten doen...bevalling 1 duurde 2 uur in totaal en de 2e duurde 4 uur totaal