Mijn bevalling begon gewoon thuis. Mijn vliezen braken, 's ochtends vroeg op de wc, en hierna meteen weeën, vk gebekd, checkie, naar het ziekenhuis en binnen een paar uur was mijn dochter daar. Het lijkt mij zo vreemd dat je bijvoorbeeld je wekelijkse boodschappen doet en dan 'ineens' weeën krijgt. (Herken jd het dan wel?.) Of je bent aan het shoppen en je vliezen breken met daarna meteen weeën. Of tijdens het huishouden of... Dus... waar begon het bij jou? En dan doel ik een beetje op de 'vlottere' bevallingen en niet waarbij vliezen braken en na een dag pas actie kwam ofzo.
Gelukkig beide thuis! Bij de oudste werd ik s'morgens om 7 uur wakker met kramp wat al snel doorzette in weeën. Dochter iets voor 11.55 geboren. Bij de jongste was ik in de avond bezig mijn dochter in bad te doen, wou haar net naar bed brengen totdat ik merkte dat de harde buiken die ook de hele dag al had, doorzette in weeën. Dochter toen naar mijn schoonmoeder gebracht, naar het ziekenhuis gereden en mijn zoontje was er binnen 3 uur.
S morgens vroeg op zondag, draaide me om in bed, en ineens was het bed nat.. Dat bleef maar lopen in het begin Daarna wachten op weeën. Ziekenhuis gegaan bij enkele cm's ontsluiting. S avonds is hij geboren.
Beide keren thuis. Bij de oudste braken om 5:45 mijn vliezen en bij de jongste kreeg ik rond 3:00 weeën.
Thuis op de trap 😂 Ik liep naar beneden en toen braken mijn vliezen. Stroomde er gelukkig niet gelijk gigantisch uit. Ik redde het nog net tot aan wc. Ziekenhuis gebeld vanaf de wc, weeën begonnen toen ik ophing en half uur later zaten we in de auto. (Dochter kwam te vroeg).
Thuis op de bank braken de vliezen. En ongeveer 2 en een half uur later begonnen de weeen. Ons meisje is ook thuis geboren
Op bed snachts (vliezen) In de keuken smiddags Op bed smiddags tijdens strippen (brak per ongeluk mn vliezen, lichaam pakte het gelijk over gelukkig ) Bem benieuwd naar deze x
De tweede was in het ziekenhuis want dat was een geplande keizersnede. Bij de eerste braken mijn vliezen toen ik in bed ging liggen (tegen half12/12 uur). Ik draaide me op mijn zij en voelde een plop en toen voelde ik het lopen. Toen het Zh gebeld want daar moest ik bevallen, mocht direkt komen want mijn zoon had in het vruchtwater gepoept. De weeën begonnen toen we het Zh in liepen en waren meteen heel fel. Uiteindelijk is dit een spoedkeizersnede geworden
Beide keren zijn ze doorgeprikt. Eerste keer, thuis met 5 cm ontsluiting doorgeprikt, daarna gelijk met hevige weeën naar het ziekenhuis. Tweede keer met 4 cm en prima op te vangen weeën naar het ziekenhuis en daar bij 5 cm doorgeprikt. Beide kindjes zijn 1,5 uur daarna geboren.
Ooh zo vaak komt het blijkbaar niet voor dat je tijdens het shoppen oid halsoverkop naar huis moet ivm startende bevalling. Ooh om half 12/12 uur s avonds.. moet er niet aan denken! Ik heb dan echt geeeeen energie om die klus te klaren. Ik kan nu mn ogen amper open houden, laat staan dat ik zou moeten bevallen. Ik snap dat je lichaam adrenaline e.d. aanmaakt, maar het idee...
Ik had net het huis opgeruimd en ging even lekker op de bank zitten, toen de eerste week zich aandiende. Vriend stond op het punt naar huis te gaan van werk, dus dat was goede timing! Ik hoop dat de komende baby daar ook rekening mee zal houden 😉
1e bevalling braken mn vliezen tijdens kerstdiner met heel de schoonfamilie. Wel 3 dagen later pas geboren. Lag al die tijd in t ziekenhuis. 2e keer braken mn vliezen tijdens het dichtdoen van de gordijnen, thuis. 1uur en 20min later was de baby er. Beetje overrompeld waren we wel.
Ik logeerde bij mn ouders. Mn ouders waren op vakantie en ik lag in hun bed toen mn vliezen braken. Gelukkig is t bed schoon gebleven
Beide keren begonnen thuis rond 23.00 en bij beide bevallingen door de vk mijn vliezen gebroken. Had bij beide keren t geluk dat mijn vriend net vakantie had en er dus veel tijd samen was, alsof ik daar een op wachtte haha
Begon 's nachts om 02:30 uiteindelijk geboren om 20:30 Vliezen moesten gebroken worden bij volledige ontsluiting. Dochter is trouwens op zondag geboren.
Hier stapte ik om 01.45 het bed uit om te plassen en toen braken mijn vliezen. Weeen begonnen direct en om 9.15 ben ik bevallen. Op dat moment had ik geen last van het overslaan van de nacht, maar de 2 dagen erna hakte dat er wel in.
Allemaal gewoon thuis. Bij de oudste was ik nog aan het werk, eigen bedrijf, dus ik was vanuit huis bezig met een nieuwsbrief. Doorgegaan tot ik niet meer fatsoenlijk rechtop kon blijven zitten en toen toch maar de verloskundige gebeld. Bij de tweede was ik op de grond een treinbaan aan het bouwen met de oudste. En bij de derde voelde ik hele lichte krampjes, eens per half uur of zo, vanaf dat ik opstond. Uiteindelijk man en kinderen de deur uitgestuurd en toen kwam het echt op gang. Ik had daar blijkbaar wat rust voor nodig, haha. Mijn vliezen zijn alle keren helemaal aan het eind doorgeprikt door de verloskundige.