Hoi, Even mijn verhaal in het kort, Eind juni is er een uitstrijkje gemaakt bij mij. Op mijn verjaardag kreeg ik de uitslag (pap III a) Maakte mij niet al teveel zorgen want er was toen net een topic over op de ZP. En ik was goddank niet alleen. Toen zou er op 22 juli een col nogwat gedaan worden(hapjes wegnemen van de baarmoederhals)dit werd uitgesteld tot 6 augustus omdat ik menustrueerde. Uitslag volgens de gyn,cin I,uitslag ziekenhuis op 27 aug cin III Nu moet ik er vrijdag aan geloven,ze gaan wat weghalen,ik weet dat het moet,maar vindt het doodeng. Ik ben al een zusje kwijt door die rotziekte,en hoe hard ze ook gillen dat ik nog lang niet in dat schuitje zit,ben ik wel bang. Tot overmaat van ramp,kreeg ik op de 27e aug ook te horen dat mijn moeder was opgenomen. Een week later op 5 sept is zij overleden. Juist nu ik haar zo hard nodig heb,met niemand praat je zo goed als met je moeder. Pfff ik zie er als een berg tegenop,maar het komt wel goed. Maar diep in mijn hart voel ik behoorlijk veel angst. Moest gewoon mijn hart even luchten meiden,misschien wordt ik nu wat rustiger. Groetjes Diana
Snap heel goed dat je even je verhaal kwijt wilt. Tis ook niet niks allemaal! Wil je dan ook even heel veel sterkte wensen! Liefs Jolanda
Jeetje joh dat hakt er flink in. Snap dat het allemaal moet gebeuren, maar dat je er als een berg tegenop ziet en vooral na wat er allemaal is gebeurt. Heel veel sterkte vrijdag. Groetjes Tamara.
Je hebt een hoop te verduren gehad en dan krijg je dit er ook nog bij, dat is niet niets. Heel veel sterkte hoor vrijdag!
Lieve Diana, In een korte periode is heel je leven op zijn kop gezet. Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van het verlies van je moeder, en heel veel succes wensen met de ingreep van a.s vrijdag. Ik hoop dat het mee zal vallen en dat je daarna helemaal "schoon" bent. Als je van je af wilt schrijven, PB mij gerust! Liefs Roxanne
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat pap en cin zijn. Maar je hebt al heel wat te verduren gehad, en ik wou je even heel veel sterkte wensen, en succes met de operatie! *knuffel*
Naar je papgehalte wordt gekeken als je een uitstrijkje laat maken, en naar gelang hoe hoog het pap is wordt je doorverwezen of niet. mijn pap was IIIA. Volgens mijn HA niks om mijn zorgen over te maken,normaal zou hij mij ook na 3 maanden weer oproepen voor een nieuw uitstrijkje. Maar vanwege mijn zusje,heeft hij mij doorverwezen naar het ZH. De cin heb je van I t/m V . Cin I/II zijn onrustige cellen in je baarmoederhals,soms gaathet vanzelf weg,(Cin I)soms is het onsteking en krijg je medicijnen (Cin II) Vanaf Cin III volgt er een ingreep,want die cellen kunnen op de duur uitgroeien naar kanker cellen. Cin IIII is nog een stap dichterbij en bij Cin V heb je die gevreesde k...cellen . Mijn gyn had gezegd dat het nog wel 10 jaar kon duren ,tot het eventueel zou uitgroeien tot Cin V. Maar na de uitslag,is hij daar ook niet meer zo zeker van. groetjes diana
Kan me goed voorstellen dat je in angst zit, vooral na je voorgeschiedenis! Heel veel sterkte ermee...!
Dank jullie wel meiden, ja sterkte kan ik wel gebruiken nu. nog 1 nachtje slapen en dan moet ik er aan geloven. ben nu al de hele tijd misselijk van de zenuwen. maar het komt goed. bedankt voor jullie lieve woorden. Groetjes Diana