Hoe laat zijn jullie 's avonds klaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Larissa1982, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ben 's benieud hoe laat jullie 's avonds klaar zijn. Dus de vaat weg, kids op bed, eventueel zelf gedoucht, enz enz.....

Ik ben meestal rond 20.30 klaar. Wij eten vrij laat, zo rond 18.30, daarna gaat de kleine gelijk in bad, krijgt een papfles en dan ligt hij rond 19.30-20.00 uur in bed. Daarna doe ik de vaat, ga ik douchen en dan ben ik klaar om even lekker op de bank te zitten ;)

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Nooit.

Ukje speelt en speelt en speelt. tot ong 22:30 en dan is mammie ook moe genoeg om naar bed te gaan.

Ze is nog nooit op tijd naar bed gegaan. Slaapt overdag ook weinig overigens en is sochtends om 7:30/8:00 echt wakker, dus daar ligt het niet aan.

Relaxed bank hangen, filmpje of zo... lijkt me heeeerlijk, maar stamt uit ons kindloze tijdperk ;)

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Tja dat verschilt wat ik te doen heb die avond (of waar ik zin in heb) Hier meestal 6 uur eten en daarna afruimen en vaatwasser doen, kleine in bad en om 7 uur naar bed.
    Vaak ga ik daarna nog even opruimen, was vouwen etc.
    Maar vanaf 7 uur ben ik wel "kinderloos" 's avonds ;)

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    we leggen Roos om 19.30 op bed, doen dan de vaat ed en zitten om 20.oo uur te genieten van een kindloze avond. Suze slaapt dan ook meestal bij ons in de reiswieg (1 maand)

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    We stoppen hem rond 7 uur/half 8 in bed. Nog even de laatste dingetjes, dus zit rond half 8/8 uur op de bank.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Maar....kan je haar niet leren om eerder te gaan slapen? Ik denk namelijk dat je dit als ouders kunt sturen (niet aanvallend bedoeld hoor).

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat zat ik me nou juist deze week af te vragen, deze vraag! Hier eten we ook laat. Charlotte eet tussen 17 en 18u, wij daarna. Dan nog even met haar spelen en in bad en dan naar bed, rond 19.30. Dan de vaat, de was enz dus dan is het al snel 20u geweest. Zij krijgt elke avond nog een fles rond 21u (is erg licht voor haar leeftijd en krijgt anders veel te weinig binnen) en dat duurt dan weer een half uurtje dus als die fles erin zit is het nog douchen en even tv kijken en dan naar bed. Veel bankhangen is er hier echt niet bij, tv kijken mis ik niet want dat doen we toch al zelden maar eens op mijn gemak wat een tijdschrift of boek lezen is er ook niet echt meer bij helaas. Fijn te lezen dat anderen ook niet voor 20u op de bank zitten haha.

8. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Over het algemeen ben ik ook rond een uur of 8 klaar, maar ligt er aan wat ik daarna nog wil doen. Als ik geen zin heb dan blijf ik lekker bankhangen, maar ik kan net zo goed tot een uurtje of 11 staan te strijken. En 's avonds moet ik ook nog brood klaarmaken voor de dag daarna (voor of papa of mama, ligt eraan wie er moet werken) en 3 dagen in de week Roy's tas inpakken voor op het kdv of bij oma.
    Of ik kook alvast voor de dag daarna (of alvast aardappels schillen)

Groetjes Marieke

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Poeh he, moet er niet aan denken. Dan heb je echt geen tijd meer voor jezelf. Leg je haar wel op tijd in bed?

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier rond half negen. maar sosm ook later. wij eten altijd laat rond half acht, acht uur ivm werk van mijn man. dan nog de vaat opruimen en meestal even nog een wasje opvouwen/ophangen. dus half negen negen uur. maar kijk om acht uur wel even gtst

11. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier gaat het topic eigenlijk niet over, maar wil wel even reageren hoor ;)

Je kunt best sleutelen aan wanneer je kindje gaat slapen, maar niet aan de hoeveelheid slaap, als je kindje gewoonweg niet meer uren wilt slapen per 24uur. Ze heeft nooit veel geslapen en doet het er prima op. Huilt nooit, is vrolijk, energiek, ontwikkelt zich prima, eet goed, is gezond etc.

We kunnen dan wel in 1 of 2 weken tijd haar naar-bed-ga tijd naar voren halen, maar dan is ze sochtends om 5 uur klaarwakker. Hebben we al eens geprobeerd.

Ze zit nu overigens te knoeien met haar slaapjes overdag: het zijn er OF 2 van 20/30min, of 1 midden op de dag van anderhalf uur. En als ze 1 keertje slaapt is ze savonds net ietsje eerder moe, dus wie weet gaat het erop vooruit als ze 1 dutje doet overdag.

Haar in bed stoppen als ze geen slaap heeft is echt geen optie. Stuiter, stuiter, stuiter, geen rust in dr kont.

Ach, je raakt eraan gewend...

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij eten rond half 7, daarna nog heel even spelen, wassen of in bad en de oudste gaat rond 8 uur naar bed.
    De jongste krijgt dan nog een voeding en ligt er tussen half 9/9 uur in. Daarna nog opruimen, kolfspullen/flessen afwassen en steriliseren, tassen voor de volgende dag klaarmaken, was ophangen, opvouwen en strijken en dan val ik rond half 11 uitgeput in bed. Dan ga ik meestal nog even lezen of tv kijken want de jongste krijgt rond half 12 de laatste voeding, dus ik blijf dan liever even wakker, dan dat ik net slaap als hij komt.

13. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Heir rond kw voor 7 kind op bed, dan zelf stofzuigen ed dus tegen half 8 ben ik meestal wel klaar. dan evt nog douchen en dan ben ik op tijd voor gtst ;)

14. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik eet meestal rond 7 uur. Dan meteen afwassen en dan mag mijn zoontje even televisie kijken (sesamstraat/plop/zandkasteel oid) En dan daarna nog even samen boekje lezen of wat spelen en dan rond kwart over 8 gaat de pyjama aan en tandjes poetsen. Dan nog een klein boekje en naar alles zwaaien en naar bed. Dan ruim ik nog een beetje op en dan heb ik rond kwart voor 9 de avond voor mezelf.

15. krysteleva

22 sep 2009
    49
    0
    0
    wij eten altijd om half 6 en dan mogen de kids nog even spelen 1 van 4 en de ander bijna 1 en dan gaan ze douche doet papa ze afdrogen en in bed dan douche ik verder daarna gaat papa douche en doe ik nog wat dingetjes zoals hond eruit de vaat en wat opruimen en dan rond kwart voor 8 8 uur hebben we de tijd om ff voor de tv te hangen ben nu ook weer zwanger dus slaap meestal rond een uur of 10 wel weer op de bank hahahaha dus denk allemaal ong hetzelfde xx

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij eten meestal rond 18:15-18:30. Robyn gaat rond 19uur naar bed, dan zijn we 19:15 weer beneden. Een van ons ruimt de troep even op, de ander gooit de afwas in de vaatwasser en om 19:30 zitten we heerlijk op de bank.
    Douchen doen wij alledrie 'smorgens.

17. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Oh, dat ligt echt heeeeeel erg aan mijn bui. Yelena ligt sowieso om 20.00 uur op bed. Ze gaat om de dag in bad. Ik eet meestal rond 18.30, dus niet heel erg vroeg. Als ik dan alles samen met mijn vriend doe en in een goede bui ben, ben ik om 20.30 uur wel klaar. Heb ik een pestbui, dan hang ik de hele avond op de bank of voor de pc en wil ik soms de vaatwasser pas om 22.00 uur inruimen. Douchen doe ik meestal 's avonds nadat Yelena op bed ligt of ik neem haar mee onder de douche. Als mijn vriend de vaatwasser heeft ingeruimd, ruim ik hem weer uit als hij klaar is, ik zet soms als een wasmachine klaar voor de volgende dag en als ik Yelena op bed leg dan pak ik gelijk schone kleertjes voor de volgende dag en ik maak ook een fles klaar voor de ochtend + haal de boterhammen uit de vriezer.

En eigenlijk ben ik nooit 'klaar' want ik vouw vaak de was op tijdens het tv kijken. Mijn manier van efficiënt werken. :D Verder is mijn avond me heilig, dus ik doe de rest van het huishouden overdag.

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies zo.. een avondje bankhangen klinkt ook als muziek in de oren haha

19. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    om ongeveer 19.30 krijgt martijn zijn laatste fles en gaat dan naar bed, om de dag ongeveer gaat hij van te voren nog in bad. tijdens zijn laatste fles komt z'n papa thuis en kunnen hun nog even knuffelen.
    dan martijn in bed en gaan wij eten, daarna ben ik ook klaar met de dag.
    de afwas en dergelijke doe ik s'ochtends anders heb ik ook geen avond meer en ik heb s'avonds echt geen zin meer in de afwas.

het is nu trouwens zo dat mijn vriend om de week laat werkt, de andere week werkt hij tot 14.30 dan doet hij martijn lekker in bad en geeft hem z'n fles en hoeven we daarna niet meer te eten dus zijn we klaar om te doen wat we willen rond 20uur.

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Interresant topic. Ons kleintje gaat sinds een maand om 20.00 naar bed. Hij heeft het zelf steeds laten vervroegen. Eerste 2 maanden ging hij bijvoorbeeld pas om 21.30 naar bed. Hem eerder naar bed had ook geen zin. Overigens later dan 22.00 uur is het nooit geweest.

Deel Deze Pagina