oei... ik zie het dan al voor me vingertjes roltrap... Jongetje verliest vingers in IKEA - Grenzeloos | WTF.nl zoiets...
ook onze dochter slaapt meestal met een doekje over haar ogen vind ze fijn! al een stuk of 3 of4 x meegemaakt dat mensen het eraf halen en zeggen denk er om ze stikt, zeg ik met een smijl nee hoor ze slaapt vind ze lekker ik maak me er niet druk om.
Ik zou ook boos zijn hoor. Ik vind het al een twijfelgeval als iemand "zich ermee wil bemoeien" maar dat vreemden aan je kind zitten slaat alles. Ik herken het wel. Mijn binkie zit altijd naast me in een zitje op de scootmobiel. En iedereen (vooral vreemden) willen altijd aan hem zitten. Brrrr.
Jammer dat er mensen zijn met deze instelling. Daar gaat de wereld mee naar de kl*te. Niemand let meer op elkaar en niemand mag zich met een ander bemoeien zonder boze blikken of grote mond
Misschien heb ik het verkeerd gelezen hoor, maar volgensmij wordt alleen het doekje weg gehaald en dus niet aan het kind zelf gezeten. Jouw voorbeeld is natuurlijk ook een heel ander verhaal! Ik vindt het ook niet fijn als mensen zonder te vragen aan mijn dochtertje zitten, gewoon zomaar. Maar in geval van ts, zou ik daar minder moeite mee hebben. Ik als moeder zie niet alles en heb liever dat iemand een keer teveel reageerd(omdat ze denkt dat mijn kind gevaar loopt), dan dat het niet gebeurt en mijn kind gewond raakt(of zelfs overlijd).
Jeetje stel je voor dat iemand je kind aanraakt. Ik stond laatst op de markt en naast mij stond een meisje met een kinderwagen te wachten. Kindje lag lekker te kraaien en met de handjes vrolijk te bewegen. Ik stak mijn vinger naar het kindje uit en kindje pakte heel vrolijk mijn vinger. Moeder keek en werd woest. Ongeveer zelfde resctie als hier. dat ik met mijn poten van haar kind af moest blijven. De mensen die naast mij stonden vonden haar reactie ook belachelijk. Echt vind dit nou zo overdreven maar ja.
Inderdaad! Ik snap werkelijk niet dat mensen boos kunnen worden om dit soort dingen! Ben ook met verbazing sommige reacties aan het lezen....... Ik bedoel iemand zou zich maar met jouw kind, die jij 24/7 in het visier hebt en waar dus nooit iets mee kan gebeuren, bemoeien....en niet om gewoon aan je kind te zitten, maar omdat die gene echt gevaar ziet. Wouw die persoon heeft echt lef, die verdient wel een porsie gescheld en zelfs klappen:x....wat een perfecte moeders hebben we hier En wat egoistisch ook! Mijn kind (en in mijn ogen alle kinderen) verdient het om mensen om zich heen te hebben die haar willen beschermen en haar "redden". Ik zie niet alles en we weten allemaal dat gevaar in klein hoekje schuild. Niet alles is zoals het lijkt en dat gaat beide kanten op! Soms ben je niet alert genoeg en soms reageer je (onnodig) te snel. Als ik niet alert genoeg ben en iemand anders(ook vreemde) wel, dan hoop ik met heel mijn hard dat ze actie ondernemen! Dat een ander soms ook te snel (onnodig) reageert, hoort daar bij en neem ik voor lief! Echte bemoeizucht is heel anders en zou ik ook niet fijn vinden, maar schelden en slaan Wat een ondankbare en egoistische mensen zeg, dat jullie je kinderen deze veiligheid niet gunnen!(misschien stond je er niet bij stil, dat het daar wel degelijk om gaat, maar nu wel)
Tuurlijk, en als er niemand aan hem zit of aandacht aan hem besteed, dan word hier weer een topic geplaatst van "niemand geeft aandacht aan mijn kind" blabla..
Ik liep laatst door de stad, stond een man met klein kindje in de buurt van de roltrap. Kindje hobbelt rustig wat rond, meneer haalt zijn telefoon uit zijn zak, kijkt er en seconde op en in die ene seconde trekt het jochie een sprintje richting roltrap... Gelukkig bleef het bij die seconde en haalde de meneer het kindje in voordat het bij de roltrap was, maar ik zag duidelijk hoe zoiets in "echt maar een fractie van een seconde" helemaal fout af had kunnen lopen. Mijn vriend zag het ook gebeuren, en natuurlijk hadden wij het jochie ook tegengehouden als hij daadwerkelijk de roltrap bereikt had. Eerder ingrijpen had ons waarschijnlijk een verontwaardigde tirade van de meneer opgeleverd. Ik vind het zelf wel een prettig idee dat mensen meekijken en actie ondernemen wanneer zij dat nodig achten. Iedereen heeft andere ervaringen en een ongeluk zit in een klein hoekje. Ook ik vind het overtrokken dat de mevrouw denkt dat kindjes kunnen stikken van een doekje dat licht over hun licht. Ze bedoeld het goed, maar goede bedoelingen kunnen vaak erg irritant zijn!
Laatst hier ook gehad, was met mijn dochter aan het wandelen en had een dunne deken van katoen over de kinderwagenbak gehangen, want als er zon in schijnt wordt ze boos. Komt er een vrouw naar me toe met haar zoontje van ongeveer 1, 1,5 jaar, die zegt: o je moet het wel een beetje openlaten hoor, en begon toen ook aan de deken te frommelen. Eerst dacht ik: waar bemoei je je mee, maar toen vond ik het wel behulpzaam en hebben we nog een klein praatje gemaakt. Wel werd ik woest toen ze twee dagen oud was en er vrienden op kraambezoek kwamen (niet uitgenodigd, ze hadden mijn sms zogezegd niet gezien), mijn dochter heerlijk in mijn ziekenhuisbed lag te slapen in de Puck-a-gogo (een warme draagdoek). Komt zij bij mijn bed staan om die doek wat opener te doen 'ze moet wel kunnen ademen he!' De deken zat niet eens over haar gezichtje. Toen was ik echt kwaad, wie denkt ze wel dat ze is om met haar tengels aan mijn pasgeboren kind te zitten! Heb verder niets gezegd of een scene gemaakt, maar mijn gezicht sprak boekdelen.
Ik heb het een keertje met de oudste gehad,Hij lag in de kinderwagenbak en was denk ik net één maandje oud.Hij had een vrij sterke voorkeurshouding en daarom moest die met zijn hoofdje naar bijv de linker kant liggen.Nu had die een kapuchon op en lag die net met zijn mondje en neusje in het kapuchonnetje.Ik liep toch achter de wagen en trok het steeds een beetje bij zijn gezichtje weg dus er was niets aan de hand.Sta ik in de Supermarkt staat er ineens een oudere dame in de kinderwagen om die kapuchon van zijn hoofdje te halen.Kind helemaal overstuur en gillen.Ik werd echt nijdig dat ze zomaar aan mijn kind zat met haar vieze vingers.Die vrouw excuseerde zich wel ervoor want ze dacht dat ik het niet door had dat die zo lag.Ik stond werkelijk waar 2 tellen niet op te letten omdat ik een pak Nutrilon uit de onderste schap moest pakken.Ik ben nog nooit zo boos geweest wat natuurlijk ook door de hormonen kwam en ik was net een kersverse moeder van een 1ste kind.Die vrouw bedoelde het natuurlijk goed maar ze had het gewoon moeten zeggen of vragen en dan had ik het kunnen zeggen dat ik het in de gaten had. Ik heb ook weleens gehad dat een wildvreemde de speen bij onze dochter in de mond wilde steken.Ook zoiets geks vond ik dat.Ik heb de speen opgeborgen en haar een andere gegeven want ik heb altijd een reserve bij me voor het geval die ergens valt oid. Rare mensen heb je soms!!
Dit weekend: we waren in de stad, al veel rondgelopen, meisje was het een beetje zat. Schoonzusje moest nog even schoenen ophalen die ze achter had laten zetten in het warenhuis, en we ozuden binnendoor doorlopen naar de parkeergarage (dan kom je nog een open stuk tegen). We zouden dus hooguit een paar minuten binnen zijn. Meisje was even, enkele tellen, aan het huilen, komt er een vrouw naar ons toe die zegt dat we nu haar jasje uit moesten doen, omdat ze het warm had. Schoonmoeder had meisje op dat moment vast en deed het nog ook. Bleef die vrouw er zelfs bij staan, "ook haar schoenen nog". Het was in Duitsland, en mijn Duits is niet goed genoeg om even een grote mond op te zetten, maar zo iemand hoeft me niet te vertellen waarom mijn kind huilt of wat ik moet doen. Mijn blik was duidelijk genoeg denk ik. Als een kindje in gevaar is is het wat anders natuurlijk.
Nou het is maar goed dat ik dit topic lees. De volgende keer dat ik zie dat een kindje gevaar loopt terwijl de ouders in de buurt zijn, bemoei ik me maar nergens mee. Straks wordt de moeder nog boos op me
Mijn schoonzusje had het ook haar meisje heeft een wijnvlekje op der pinkje en toen ze een keer op een markt waren kwam er ook een wildvreemde wie de wagen in keek en gelijk haar handje pakte en ooohhh ze bloed! Nou mijn schoonzusje was ook zo boos!
weet je wat ik denk?????? kleine is 3 maanden toch?? HORMONEN! Zou me nu ook nie zo druk maken maar de eerste 6 maanden...oei!!!!!!
Hormonen.. ja.. misschien.. Dan heeft mijn man ze ook Hij lag gewoon in zijn kinderwagenbak, we konden er gewoon in kijken.. En het doekje lag over zijn ogen.. niet over zijn hele hoofd.. Misschien moet ze gewoon eerst even kijken voordat ze dr hand in de wagen steekt en denkt dat hij stikt? .. Maar goed, de meningen zijn verdeeld heb ik al gelezen Ik vond haar reactie ERG overdreven..
Mijn zoon slaapt ook met een Knuffeldoek en die doet hij ook helemaal tegen z'n gezicht aan. Dat vinden onze schatjes gewoon lekker! Is dat dan zo gek? Ik hou dus helemaal niet van dat soort mensen. Het soort dat alles beter schijnt te weten, en het wie zo gezegd hebben uitgevonden. Bah bah... Ik had haar de volle laag gegeven... Ja ach, ik heb het met mijn schoonouders, maar dat herkennen wel meer meiden waarschijnlijk