Overspannen bekkenbodemspieren

Discussion in 'Gezondheid' started by Zuul, Jan 28, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Hallo dames,

Na een heftige ervaring en een lange zoektocht zijn we erachter gekomen dat mijn bekkenbodemspieren te strak staan en continu aanspannen/aanklampen wat mij flink beperkt in mijn dagelijks leven en extreem veel pijn veroorzaakt.
    Ik ben 2 weken geleden begonnen met fysio en dat doet zeer! Echt zeer, ik moest 4 dagen bijkomen van de 1ste behandeling. Ze deed toen ook wel inwendig onderzoek dus misschien dat dat een trigger was voor meer pijn.
    Nu ben ik op zoek naar mensen met ongeveer dezelfde ervaringen en ik ben heel erg benieuwd hoelang het duurde voor het weer gecorrigeerd was. In mijn geval was het al 6 maanden zo slecht voordat er ontdekt werd wat er aan de hand was en een behandeling gestart kon worden dus ik ben heel erg bang dat het nog maanden gaat duren voor ik eindelijk van de morfine af ben.

Heel erg bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden!

2. MaybeThisYear

MaybeThisYear Actief lid

Mar 20, 2021
    133
    53
    28
    Female
    Na 10 behandelingen is bij mij de pijn nu stukken beter en mag ik even een pauze inlassen..Bij mij is het gebeterd doordat ik ook stopte met werken wegens andere redenen waardoor ik veel meer tijd had om aan stressgerelateerde klachten te werken ook..En verwerking van de miskraam, ik zie dat jij een ma hebt gehad (so sorry :( ) ook dit jaar en vond dat wel typisch..Mijn fysio zei dat heel veel vrouwen bekkenbodemspierklachten ontwikkelen na een miskraam..Zal toch wel zo zijn dat lichaam en geest ook heel hard samenwerken dus.. De eerste 5 behandelingen waren echt killing en moest ik ook een paar dagen van bijkomen maar daarna kwam er beterschap.. Wel een kleine side note dat ik waarschijnlijk minder heftige pijn had dan jij hebt aangezien je zulke zware pijnstilling ervoor moet nemen..

3. MaybeThisYear

MaybeThisYear Actief lid

Mar 20, 2021
    133
    53
    28
    Female
    Hoop trouwens op snel beterschap voor jou! Dat zinnetje was weggevallen zie ik nu

4. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Lief dankje!
    Ook bedankt voor het delen van je ervaring. Mijn problemen komen inderdaad door de miskraam. De gynaecoloog heeft het er met spoed in stukjes uit moeten trekken en dat heeft zo gruwelijk veel pijn gedaan en al deze ellende veroorzaakt. Er zit zeker ook een stuk mentaal trauma bij maar mijn spieren zijn net zo getraumatiseerd.
    Fijn dat het bij jouw zichtbaar beter werd na 5 behandelingen! Ik heb er ook aan gedacht om te stoppen met werken, het kan financieel wel maar ik wil het zelf nog niet, stomme is ook dat ik in het ziekenhuis werk waar dit gebeurd is en dus eigenlijk mijn collega's mij "gemarteld" hebben. Althans, zo voelt dat dus dat is een extra lading die erop zit helaas.
    Is het bij jou ook ontstaan door de miskraam?

5. MaybeThisYear

MaybeThisYear Actief lid

Mar 20, 2021
    133
    53
    28
    Female

Oh meid... :( Zo pijnlijk ik weet precies wat je bedoelt dat doet zo afschuwelijk veel pijn als ze manueel stukjes verwijderen...Hoop ook echt dat er bij jou ook snel beterschap volgt want heel je lijf schiet in kramp als je bekken niet in orde is he :( Als ze het eenmaal vinden -duurde bij mij ook n paar maanden- en de behandeling gestart is ben je iig al vertrokken he! Ja is bij mij ook begonnen na de miskraam inderdaad en daardoor zijn de spieren rond mijn baarmoeder ook blijven samentrekken wat voor heel wat problemen met m'n cyclus zorgde..

O dat lijkt me echt heel moeilijk mentaal als je dan op die plek moet werken! Chapeau voor jou dat je dat kan, is echt niet gemakkelijk!

Nog een kleine ongevraagde tip laat misschien eens testen anders op magnesiumtekort! Ik had een serieus magnesiumtekort waardoor die spieren nog meer samentrokken en de combinatie van fysiotherapie en een hoge dosis magnesium was echt goed..Ik nam dan ook vaak een badje met magnesiumzout om de spieren wat te relaxeren...

Zuul likes this.
  6. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    Ik was 2 jaar onderweg voordat we er achter kwamen dat mijn problemen vanuit de bekkenbodemspieren kwamen ipv mijn darmen. Ik heb geen pijn maar wel klachten die mijn leven drastisch beïnvloeden. Na dat het geestelijk trauma is aangepakt werd het wel beter maar ik heb geen succes verhaal. Mijn spieren werken nog wel, maar echt minimaal. Het ziet er ook niet naar uit dat het nog beter wordt. Ik word behandeld met de maple en we hebben de spanning dus wel iets omlaag weten te krijgen. Vooral met ademen richting de buik lukt het enigszins.

7. rossi1

rossi1 Actief lid

Oct 9, 2012
    246
    154
    43
    Ik lees dat je een heftige miskraam en verloop daarvan hebt gehad. Misschien is het een idee om dit traumatische gedeelte aan te pakken en niet alleen fysiek.

8. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Dat klopt en dat gaat ook gebeuren inderdaad.

9. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Mag ik vragen wat de Maple is? Slik je nu na/met behandeling ook nog pijnstilling of is het te doen zonder?

10. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Bedankt! Ik heb de magnesiumtip al meer gehoord dus morgen staat de afspraak bij de huisarts om bloed te laten prikken. Dan worden ook gelijk mijn HB en ijzervoorraden weer even gemeten om te kijken of ik daar nog steeds tekorten in heb of niet.

Nogmaals bedankt!

11. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

Oct 14, 2018
    3,698
    3,491
    113
    dat is dit apparaat. Het kan de spanning meten en geeft schokjes. Als je googlet op Maple novuqare vind je meer informatie.
    Ik heb nooit pijnstilling geslikt. Ik heb geen pijn. Tis blijkbaar zo beschadigd dat ik niets voel :roflmao:. Ik slik magnesium als laxeermiddel om verstopping en overloop ontlasting te voorkomen. Vaginaal werkt ook maar minimaal maar staat niet op spanning.

Attached Files:

Zuul likes this.
  12. rossi1

rossi1 Actief lid

Oct 9, 2012
    246
    154
    43
    Oké, grote kans dat dat heel veel meer doet dan de fysio.
    Heel veel sterkte met het verdere traject.

13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Er zijn weken geweest dat ik op 90mg morfine per dag leefde dus het grootste gedeelte is toch echt lichamelijk, ook bevestigd door de gynaecoloog. Bedankt! Komt vast goed;)

14. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Bedankt! Ik ga er even naar kijken en navragen bij de fysio.

Wel heel vervelend voor je dat je het niet voelt, nouja, pijn is ook niet fijn maar wel een indicatie.

15. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,835
    3,591
    113
    Female
    Gister bij de pijnarts geweest en vanochtend al een zenuwblokkade van een zenuw in mijn buikwand gehad. Ze kon ACNES(beknelde zenuw in de buikwand) niet uitsluiten en omdat ik 1.5 jaar geleden in dat gebied geopereerd ben achtte ze de kans erg hoog. Ook ben ik gestart met een nieuw medicijn tegen zenuwpijn. In combinatie met de fysio voor de bekkenbodemspieren zal het dus allemaal wel goed komen, al zal het wel wat tijd kosten. Bedankt in ieder geval voor alle ervaringen en sterkte wensen!

Share This Page