Waar ben jii trots op ( met betrekking tot je kinderen)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Onze dochter, was zwaar speen verslaafd. Is nu bijna 2 weken speen af. Ik dacht echt dat word drama.1 nacht had ze het moeilijk, overdag ook soms, maar ze vraagt er nu al een week niet naar. Ondanks ze ziek is momenteel. Gewoon even een trots momentje.

    Nu jij :)
     
    Indire, Liselou, Riverdale87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Wat fijn dat ze er van af is:)!

    Ik ben trots op mijn dochter. De juf vertelde dat ze tegen haar eigen vriendjes is ingegaan en is opgekomen voor het kindje dat gepest werd door haar vriendjes. Uiteraard jammer dat het nodig was, maar o zo trots op die meid:D.
     
    Rizzoli, Indire, trulyhappy en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier trots omdat hij het zo goed doet op zijn nieuwe school, hij komt van cluster 2 (klas met 16 kinderen) naar regulier (klas met 28 kinderen) hij heeft veel vrienden, kan goed meekomen, de juffen beginnen hem te snappen ;)
     
    trulyhappy, owly, Liselou en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    • Mijn oudste dochter doet bijna examen. Ze heeft een hekel aan huiswerk en toch slaat ze zich er doorheen. Zelfs als ze niet zou slagen, ben ik toch heel trots.
    • Middelste dochter van 13 heeft dit weekend lenzen gekregen. Ze heeft al 10 jaar een bril met een hele hoge sterkte. De lenzen zijn echt maatwerk en heel moeilijk om in te brengen. Maar ze was zo’n doorzetter dat het toch gelukt is en ook steeds beter gaat. En dat terwijl ze ook echt last had van haar faalangst en perfectionisme.
    • Jongste dochter heeft adhd en is de grootste chaoot op aarde. Ondanks dat doet ze het zo goed op school. Ze heeft ook altijd zin in school ook als ze weet dat ze iets moeilijks moet gaan doen.
    • Zoon is een late prater. Hij probeerde het wel, maar het lukte gewoon echt niet. En nu gaat het zo veel beter. Het blijft hard werken voor hem. Hij moet echt nadenken en moeite ervoor doen. Maar hij wil zelf zo graag dat hij blijft proberen en niet ontmoedigd raakt.
    Wij gaan in de voorjaarsvakantie de speen eruit gooien. Eerst nog een weekendje weg, waarbij het handig is dat hij nog zijn speen heeft aan, maar dan gaat dat ding coldturkey de deur uit. Ik ben benieuwd...
     
    owly, Liselou, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    - trots op de oudste hoe zij het geaccepteerd heeft dat ze medicijnen moet slikken en trots op hoe goed het dit schooljaar gaat. Ze is van heel ver moeten komen maar geeft niet op.

    - trots op de jongste dat hoewel hij het niet makkelijk heeft hij altijd vrolijk is en super sociaal. En dat hij goed kan aangeven hoe hij zich voelt, vooral als dat niet zo goed is.
     
    trulyhappy, owly, Liselou en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Veel om trots op te zijn :) jouw kinderen hebben uiteenlopende leeftijden dus leuk om te om te lezen waar je trots op bent :)

    Enne wij hebben juist de speen weg gedaan met het midweekje weg. Veel afleiding, wij zijn ontspannen en kunnen meer hebben. In drukke werkweek was het toch zwaarder geweest. Ik twijfelde eerst maar zo blij dat we het hebben gedaan. Ze heeft de speen aan de bollo babys gegeven. Heel trots is ze er op.
     
    Riverdale87 en Adje vinden dit leuk.
  7. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Trots op mijn zoon die op zijn eigen manier dingen overwint, zoals het moeten fietsen in de regen.

    Trots op mijn dochter die onder op haar rapport had staan dat juf haar zo betrouwbaar vind, daar kan geen cijfer tegenop.
     
    Indire, owly, Liselou en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Oh ja, dat klinkt ook wel logisch. Fijn dat dat zo goed werkte! En wat een leuk idee van die Bollo baby’s. Dat kunnen wij ook wel doen op maandagochtend voor we vertrekken.
    Alleen gaan wij met vrienden en hun kinderen weg. Dus dan wil ik daar ‘s avonds de strijd niet aangaan. Moet voor iedereen relaxed blijven. En daarna vakantie en zijn we gewoon thuis. Dus dat leek wel een goed moment. Hij heeft dan geen psz en als hij slechter slaapt, botst dat ook niet met vroeg op moeten.
    Maar we gaan het zien. Het is bij de oudste drie ook gelukt, en daar viel het ook uiteindelijk mee.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Als je daarna vakantie hebt kan dat ook prima idd :) Succes haha
    Ja kwam ze zelf mee, ik maakte een keer een grapje over dat bollo baby's ook een speen nodig hebben. En van het een kwam het ander. Ze heeft een kaartje terug gekregen van Bollo en dat vond ze zo leuk.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op de oudste van 15 jaar dat die al best aardig zelfstandig aan het worden is. Met veel dingen moet ik hem aansporen maar sinds een half jaar heeft die een bijbaantje en dat doet die gewoon heel goed, is altijd op tijd, regelt zelf zijn werktijden en wisselt diensten indien nodig. Ik vind het knap hoe die het heeft opgepakt en hij verdient er leuk mee en is ook enorm aan het sparen voor zijn toekomst ;)

    Op de middelste van 13 jaar die zo nu en dan het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen maar vorige week zo’n enorm positief mentorgesprek gehad dat je gewoon wel trots moet zijn;)
    Verder is ze gewoon een enorme doorzetter en kan ze ook heel leuk een potje handballen, ze is vliegensvlug in het veld en kan lekker scoren hihi

    Op de jongste van 6 jaar ben ik altijd trots, ze is zo enorm lief en vrolijk en heeft zo’n heerlijke fantasie, ze wordt ook steeds “ brutaler “ ( op een positieve manier) en is het afgelopen half jaar enorm gegroeid in haar doen en laten.
     
    Liselou en dina88 vinden dit leuk.
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mag ik vragen welke sterkte je dochter heeft? En heeft ze zachte of harde lenzen? Ons zoontje heeft +9 en vraag me af of lenzen over een paar jaar ook een optie zijn. Hoe bevalt het haar?
     
  12. Flynnie11

    Flynnie11 Bekend lid

    8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Mijn oudste vond als peuter zoveel dingen eng. Vreemde kinderen, harde geluiden, honden, mensen die hem zomaar aanspraken enz... Nu als 6 jarige is het zo'n stoer ventje geworden. Blijft gevoelig maar overwint al zijn angsten. Zegt nu ook, ik vind het spannend maar vaak zijn de leukste dingen spannend, dus ik doe het toch! Dat vind ik zo knap..

    De jongste vindt (helaas ) helemaal niks eng of spannend. Is ook niet handig en soms zelfs gevaarlijk. Enorme waaghals, lomp en driftig soms. Maar ach wat kan hij ook lief zijn. Knuffelt en kust iedereen spontaan. Speelt met alle vriendjes die zijn broer mee naar huis neemt. Echt een heerlijk kind.
     
    Liselou en dina88 vinden dit leuk.
  13. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Oeh dat is wel vergelijkbaar met mijn dochter. Mijn dochter heeft 1 oog +11 en het andere +9. De lenzen en voorheen haar bril zijn wel minder sterk (+6,75 en +9).
    Ze heeft zachte (maand)lenzen, en die moeten echt op maat zijn omdat haar ogen heel plat zijn (schijnt normaal bij een hoge plussterkte). Ze wilde heel graag dus is heel blij dat het mogelijk is. Ze zit nu nog in de opbouwfase met het dragen en mag ze vandaag 5 uurtjes in. We moeten ook weer over 2 wk terug om de ogen te laten controleren en kijken of de sterkte goed is, omdat dat met een bril toch weer wat anders werkt dan met lenzen.
    En ook de kosten zijn een stuk hoger dan bv mijn simpele lenzen van de pearl. Bij haar gaat het €50 per maand kosten en een eerste betaling kostte €90 omdat daar ook het maatwerk bij inbegrepen zit. De orthoptist raadde iig aan op naar een goede opticien te gaan. Zij had toevallig een collega die naast haar baan in het ziekenhuis ook bij een opticien werkt. Dus daar zit dan iets meer expertise mbt tot kinderen en hoge sterktes.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Bedankt voor je uitgebreide reactie! De glazen zijn hier ook minder sterk, +7 en 7,5. Ik ben blij te lezen dat het mogelijk is en ook zachte lenzen, had alleen geen idee dat ze dan ook speciaal gemaakt moeten worden en wat een prijs. Vond een bril al duur, maar zou ik er ook zeker voor over hebben.
    Ik hoop dat het goed bevalt! Kan me goed voorstellen dat dat op die leeftijd erg belangrijk is.
     
    Adje vindt dit leuk.
  15. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat mijn zoontje ineens zo goed is gaan praten! Even dacht ik dat hij op zijn 18e nog ‘die’ en ‘daar’ zou zeggen maar hij maakt tegenwoordig zinnen met 3 woorden.
    En hij doet het zo goed met zijn zusjes. Mama die ineens weggaat en 10 dagen later thuis komt met twee baby’s. Aandacht verdelen en hij vind ze zo lief.
     
    owly, Champetter, Liselou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.900
    113
    Vrouw
    Ik ben trots op de oudste (4) omdat zijn concentratie erop vooruit gaat waardoor hij nu kan genieten van het voorlezen. Het vreet nu geen energie meer waardoor we het vaker kunnen doen.

    Ik ben trots op de middelste (2) omdat hij 2 maanden terug de kleinste puzzels lukraak verkeerd in elkaar probeerde te rammen en nu puzzels legt van 99 stukjes zonder te kijken naar de doos.

    Trots ben ik op de jongste (2 maanden) omdat ze een ongelofelijk betoverende lach heeft.
     
    Liselou, Riverdale87 en dina88 vinden dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Trots op mijn dochter dat ze nu haar angsten aan geeft.
    Ze is heel bang aangelegd maar ze geeft het nu zelf aan als ze iets eng vind.
    Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker.

    En ze is zo lief voor der broertje als ik even niet in de buurt ben.
    Als die valt dan gaat ze gelijk naar hem toe, geeft hem een kusje op de plek waar het zeer doet en stelt hem gerust.

    Trots op mijn zoon.
    Hij gaat ineens zoveel woordjes zeggen!
    En hij loopt sinds dat ie fysio gehad heeft heel goed.
     
  18. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Trots op de oudste (3) omdat hij altijd overal het “stralende” middelpunt is en overal altijd wildvreemde mensen op hem/ons af komen om over hem te praten en hij ook altijd zo makkelijk contact maakt. Heel bijzonder om mee te maken.

    Trots op de jongste (1) omdat hij zo vrolijk is terwijl hij als baby niet kon lachen - nu danst hij, lacht hij, stoeit hij lekker mee.
     
  19. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Trots op zoon (4 jaar) omdat hij zijn angst om buitenshuis te praten steeds meer overwint. Op school heeft hij nu na 1 maand al hardop wat dingen gezegd en ook bij ooms en tantes praat hij ondertussen hardop.
     
    Kolibrie2, Liselou, Zonnestralen en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik ben er trots op dat de jongste nu drie nachten achtereen in zijn eigen bed heeft geslapen. 2 nachten kwam hij er bang uit, maar liet zich toch weet naar zijn eigen bed brengen. Het helpt heel erg om vooraf te bespreken en een kleine beloning eraan te koppelen. Vanacht zag ik echt dat hij nog bang was, maar toch rustig mee terug naar zijn eigen bed ging.

    Ik ben trots op mijn oudste, die zo creatief kan denken. Daardoor kan hij heerlijk spelen en van alles verzinnen.
     
    Liselou, dina88 en Riverdale87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina