Waar ben jii trots op ( met betrekking tot je kinderen)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 17 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dat mijn dochtertje mij elke keer weet op te beuren als ik t moeilijk heb. Mama kusje, mama knuffel, mama spelen of gewoon op schoot klimt.
     
    dina88 vindt dit leuk.
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Super leuk om te lezen waar jullie trots op zijn :D
     
  3. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Op mijn twee oudsten (4). Allebei een eigen klasje wat ze enorm leuk vinden ondanks dat ze verslingerd zijn aan elkaar.

    Mijn derde (2) omdat ze zo onderzettend ondernemend en eigenwijs is. Ze kan zoveel omdat ze zo’n wilskracht heeft. Verder is ze enorm lief en ontzettend behulpzaam. Ze luisterd ook altijd ontzettend goed.

    De jongste (1) is gewoon een lieverd, een droom baby. Slapen, eten en snel ontwikkelen. Hij loopt sinds hij 9 maanden is.
     
    dina88 vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.983
    8.787
    113
    De nieuwsgierigheid van onze knul van bijna 5, hij is heel leergierig. Hij doet dingen zoals op het podium staan en dat zou ik als kind nooit gedaan hebben.
    (Mocht bij een kikker voorstelling helpen, ze vroegen wie wil helpen en zijn vinger schoot meteen de lucht in, voor wij het wisten stond hij daar al) :D

    Hij wil alles proberen, daar naast is hij ook super atent. Wanneer je niet lekker voelt krikg je een dekentje en een extra kus en knuffel
     
    dina88 vindt dit leuk.
  5. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Trots op mij dochter dat ze ineens geen luier meer om wilde in de nacht en het nu al 3 nachten droog houdt!
     
    dina88 vindt dit leuk.
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Ik ben trots op mijn oudste dochter omdat het zo'n doorzetter is ondanks dat ze zoveel moeite heeft met lezen en spelling.

    En trots op de jongste, omdat ze zoveel oog heeft voor een ander. Ze is heel attent.
     
    dina88 vindt dit leuk.
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Dat onze dochter sinds het weekend los loopt na alles wat ze de afgelopen maanden heeft meegemaakt!

    En uiteraard ook op onze zoon die zo goed met de situatie is omgegaan, lekker slim en bijdehand is en met veel plezier naar school gaat!
     
    Zonnestralen, Neilia, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wat goed van haar :) En van je zoontje :) Kun je zeker trots op zijn.
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Op die kleine man van me, hoe graag ie buiten is. Hoe hij geniet van alles wat hij beleeft. Hoe wijs ie al kan praten op zijn manier, vooral het eigenwijze "ikke niet!" als er iets is wat ie niet wil.
    (slapen, hutspot eten, naar binnen gaan)
     
    dina88 vindt dit leuk.
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.497
    24.372
    113
    Inmiddels weer heel trots op zoon. Sinds maandag is hij van de speen af. We hebben ze in het ledikantje van Landal achtergelaten. Tutdoekjes eraf en die wel mee genomen. Eerste avond nog geen 10 min. liggen mopperen en toen in slaap gevallen, om 21 uur wakker en heel verdrietig en onrustig. Uiteindelijk ben ik om 22 uur met hem op ons bed gaan liggen en daar sliep hij weer goed verder.
    Tweede avond 10 min boos omdat hij niet weer in het grote bed mocht :roflmao: en daarna gaan slapen. Weer wakker geworden, maar een aai over zijn bol en even bij hem blijven was genoeg. Daarna geen enkel probleem meer gehad.
     
    dina88 vindt dit leuk.
  11. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Op mijn oudste, zo'n verlegen en onzeker mannetje, die vandaag voor het eerst naar kabouterpsort geweest en het ging fantastisch.

    In onbekende situaties gaat hij vaak aan mij hangen (letterlijk), zegt niks, vaak huilen, overstuur en weigeren om mee te doen. Ook heeft hij op school bijna een half jaar niet mee willen gymmen. Gisteravond was hij nog heel verdrietig: hij wilde echt niet (wij hadden de week ervoor overlegd of hij wel/niet mee wilde doen). Ik zag de bui dus al hangen, maar hij stapte zo de gymzaal in, stelde zichzelf netjes voor en heeft lekker met alles mee gedaan. Hij groeit!
     
    dina88 en Lynx vinden dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Kijk, toch op landal achter gelaten. Heeft wat magisch he! Hier is het inmiddels al weer een maand terug maar het is net of ze nooit een speen heeft gehad.
     
    Adje vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Ik ben ontzettend trots op mijn oudste zoon van 9. Hij is gescout door 2 clubs. Hij kan zo leuk voetballen, echt genieten als ik mee ga!

    Mijn jongste van 7 is altijd zo vreselijk lief voor iedereen. Hij heeft ook hele leuke humor! Ja, hij is echt super goed gelukt! :p
     
    Roozjuh en dina88 vinden dit leuk.
  14. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Ik ben eigenlijk trots op heel veel dingen bij m'n kids:rolleyes:

    Meest trots op dat ze lekker zichzelf zijn en niet mee gaan doen met vriendjes bij slecht gedrag ofzo. Ze durven zichzelf te laten zien (zoon danst bijv gewoon in de klas op Just Dance terwijl alle andere jongens dus als kasplantjes langs de muur blijven staan)

    Trots dat de oudste goed om gaat met zijn worsteling wat betreft leren(hij kan niet automatiseren, moet bij alles goed nadenken ookal heeft ie dezelfde lesstof de dag ervoor ook gehad) veel testen en traingen gehad en hij heeft zo veel vooruitgang geboekt.

    Trots dat ze beide heel netjes zijn. Zeggen uit zichzelf dank je wel, steken hun hand uit bij afslaan op de fiets, worden boos als iemand afval op de grond gooit ipv prullenbak.

    Trots op dat ze zo goed eten en bij vreemde gerechten het gewoon altijd eerst proeven ipv jengelen dat ze het niet lusten. Nooit een gevecht hier aan tafel dus gelukkig. Hun lievelingseten zijn spruitjes, love m'n kids want dat is ook mama d'r lievelingseten :roflmao:

    En trots dat ze altijd wel helpen in huis, soms met wat tegenzin maar ze zien zelf gelukkig het nut ervan in waarom het belangrijk is om af en toe ook huishoudelijke taken te doen, jong geleerd is oud gedaan

    Als laatste trots op onze kleine meid, altijd vrolijk (altijd!) vanaf dat haar ogen smorgens open gaan tot ze savonds dicht gaan staat ze te zingen en te dansen. Op school gaat ze ook als een raket en heeft een hekel aan weekend omdat er dan geen school is:roflmao: o en haar woorden: 'konden we maar 3x per dag naar school, dat is véél leuker' :rolleyes::D
     
    dina88 vindt dit leuk.
  15. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Altijd trots maar soms van die extra trotsmomentjes. Nu omdat mijn zoontje zonder enige moeite van ledikant naar peuterbed is gegaan :D
     
    dina88 vindt dit leuk.
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben trots op onze jongste dochter omdat ze vandaag mocht proefzwemmen voor A en dat ze over 1,5 week mag afzwemmen.
    Ook vanavond een heel positief oudergesprek, ze heeft een jaar extra gekleuterd en ze heeft alles waarmee ze moeite had dik ingehaald, ze kletst lekker veel en is helemaal klaar voor groep 3 , onze kanjer❤️
     
    dina88 vindt dit leuk.
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Vorig jaar moest C een dans optreden doen vanuit de dansschool voor 250 man.
    Normaal gesproken is ze super bang en heel verlegen maar daar stond ze hoor alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
    Ik stond bijna te janken van trots :p

    En dit jaar kijkt ze al uit naar de uitvoering in Juni.
    Ze mag dan 2x dansen voor 850 man in de schouwburg.
    Ik vind het geloof ik spannender als zij:roflmao:
     
    dina88 vindt dit leuk.
  18. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik ben op alles trots maar waar ik het meeste trots op ben is dat ik in augustus nog bijna dagelijks vlees zat te vreten en mijn zoon tegen mij zei dat dat heel erg zielig is voor de dieren. Dat hij nooit vlees gaat eten en nooit wil proeven.
    Hierdoor ben ik ook helemaal gestopt met vlees en ga ik ook minderen en misschien/waarschijnlijk/hopelijk stoppen met alle dierlijke producten.

    Trots op hem dat hij zit te mopperen waar menig volwassene niet tegenop kan als hij een papiertje op de grond ziet liggen. Ja hij knort af en toe goed maar zonder je te laten horen ga je bij anderen ook niks bereiken.

    Hij heeft mij laten inzien op wat voor wereld wij leven. Hoe mooi de wereld is en hoe wij er mee moeten omgaan.

    Zonder hem zou ik vandaag weer mee gedaan hebben aan al het leed die de mens veroorzaakt.
    Door hem ben ik een beter mens geworden.
     
    dina88 vindt dit leuk.
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.139
    4.360
    113
    Home
    Oudste omdat ie het ideale kind is daar kan ik wel 10 van hebben

    Middelste omdat ze zo zelfstandig is

    De jongste van 1 maand omdat ze kan lachen en ik haar op wil eten:)
     
    dina88 vindt dit leuk.
  20. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik ben trots op mijn lieve vijfjarige meid die al anderhalf jaar ongelukkig is op school en daar altijd hard heeft moeten knokken. Ik ben trots dat, ondanks alle inspanningen die tot niets leidden en dat dat veel te lang heeft geduurd allemaal, ze ons zelf heeft durven zeggen dat het genoeg was. Dat ze, nu we de knoop hebben doorgehakt in plaats van zenuwachtig ontzettend blij en enthousiast is dat ze naar een nieuwe school gaat. Trots dat ze mijn meisje is en ik haar moeder mag zijn!
     
    dina88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina