Waar ben jij écht bang voor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Dingen onderwater. En dan geen vissen of rotsen. Maar bv een wrak, een boei of buizen. Eigenlijk alles wat dus niet in de zee hoort. Ik ga gerust de zee in....maar in de buurt van een boei kom ik echt niet. Ik krijg het nu al benauwd als ik er aan denk.
     
  2. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Hoe werkt zo'n therapie ssn? Toevallig hadden wij het er gisteren over, dat ik er niet tegen kan. Als in zelf ook overgeven als een ander het doet maar ook als ik het v de kinderen moet opruimen. Gelukkig zijn ze zelfden ziek.

    Maar is hier v af te komen? Dat zou wel fijn zijn.
     
  3. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.566
    468
    83
    NULL
    Noord Holland
    Het valt me op dat er hier best veel mensen zitten met emetofobie (angst voor overgeven). En dan te bedenken dat ik een jaar of 4 geleden nog dacht dat ik de enige was.
     
  4. Niets

    Niets Actief lid

    1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    Ik ben heel bang dat ik nooit gelukkig zal worden. Na 13 jaar therapie nu bijna klaar met mijn behandelingen maar het voelt nog zo "onaf" alsof ik nog steeds alle drama van mijn leven de rest van mijn leven met me mee moet slepen.
    Therapeuten zeggen gelukkig wel dat zij denken dat het nog beter zal worden. Dat geeft hoop, maar de angst blijft. Wat als dit het is?
     
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.641
    2.106
    113
    Alleen zijn in 't donker. Extreem bang, ik schijt er bijna letterlijk van in m'n broek.
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    O wat lief aangeboden. Ik zal het eens opzoeken. Bedankt voor de tip

    Ja ook voor anderen vindt ze eng.

    Ik liet haar net zien dat jij en wel meer er ook last van hebben en dat vindt ze wel heel fijn. Niet dat jullie het hebben maar dat er meer zijn.

    Ze kreeg het in groep 5 geloof ik. Of groep 4.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  7. dolley

    dolley Bekend lid

    24 sep 2013
    582
    96
    28
    NULL
    NULL
    Absoluut op nummer 1 voor mij zijn clowns!
    Toen ons zoontje een keer een nachtje in het ziekenhuis moest blijven heb ik echt met nadruk gevraagd of ze geen cliniclown wilden sturen. Ik heb uiteraard de hele nacht met m'n ogen wijd open met doodsangsten continu naar de deur gekeken. Echt ik haat die dingen! :p
    Verder ben ik ook bang voor de tandarts. Gaat de laatste jaren wel wat beter... Maar toch.
     
  8. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
  9. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    684
    386
    63
    Dat mijn kinderen stikken door iets wat in hun keel schiet. Ik heb het zelf als kind 2x gehad, een keer schoot een pepermunt in mijn keel en en andere keer een stukje aardappel. Beide keren is het net goed afgelopen, maar man, dat gevoel dat je niet meer kunt ademen :eek::(. Ik ben echt bang dat dat met mijn kinderen ook gebeurt. Ik heb ze ingeprent om niet liggend te eten, pepermuntjes worden in 4 stukjes gebroken, druiven worden doorgesneden, stokjes van lollies buig ik om, niet lachen met een hap eten in je mond. Als ze zich verslikken, slaat mijn hart op hol :(
     
  10. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Water en dan in de zin van een grote woeste zee en golven. Ooit een keer bijna verdronken. Duurde 7 jr voordat ik de zee weer in durfde.

    Daarnaast om mijn man en kinderen te verliezen. Word al misselijk van de gedachte.
     
  11. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Dat is iets heel anders. Jij bent dus niet bang voor overgeven, je vindt het alleen zo vies dat je mee gaat spugen?
     
  12. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik heb best wel een intense fobie voor vuur - specifiek de angst dat ik of iemand waar ik van hou vast kom te zitten in de vlammen en levend verbrand. Als ik ergens op een bovenverdieping slaap, ben ik steeds nerveus dat het beneden in de brand staat en ik het niet door heb (gelukkig woon ik gelijksvloers). Ik word enorm nerveus als mensen een open haard aan hebben staan en ik heb een keer een volledige paniekaanval gekregen door een filmscène waarin iemand op het nippertje wegkwam uit een brandende auto. Ik heb het al sinds mijn kindertijd, en heb er nooit een aanwijsbare reden voor gevonden.
     
  13. tantetoos

    tantetoos Bekend lid

    17 nov 2010
    612
    525
    93
    Dit!
    Ik raak in paniek als ik opgeblazen ballonnen zie, ben altijd bang dat ze kapot klappen :oops:
     
  14. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Met stipt op 1: de angst dat mensen die dichtbij mij staan, zoals mijn vriend, ongeneeslijk ziek worden of overlijden.

    Om die reden vind ik het vreselijk dat bijna iedereen om mij heen rookt. Maakt de kans op bovenstaande toch groter :$
     
  15. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Drukke treinen en bussen, in dichte menigtes staan (bv op een festival, Koningsdag etc.), daar raak ik van in paniek. Ik krijg het ook Spaans benauwd als ik op televisie iets van spelonken zie, nauwe tunnels, klem zitten tussen twee muren, dat soort werk.

    En onlangs kwam ik erachter dat ik ook in paniek raak als ik over een groot plein moet lopen (bv van de jaarbeurs naar Hoog Catherijne) en het waait. Dat wist ik nog niet van mezelf.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat mijn dochters slachtoffer zullen worden van seksueel geweld.
     
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Jaaa dit ik ga gewoon niet eens naar een circus toe waar die krengen zijn en heb ook gewoon angst voor cliniclowns haha
    En levende standbeelden, complete paniekaanval haha
     
  18. Libra89

    Libra89 Bekend lid

    10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hier ook clowns (en de paashaas en andere knuffeldieren waar een mens in zit).

    Opgesloten zitten in een kleine ruimte en er niet uit kunnen. Net als met de auto het water in rijden en er niet uit kunnen.

    Maar stipt op 1 dat er iets met familieleden gebeurd en ik er geen grip op heb. Vooral ouders en kindje(s). Wat er met mij gebeurd vind ik minder eng, alleen het idee dat ik er niet (meer) voor hun kan zijn om ze te helpen/redden daar word ik akelig van.
     
  19. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.155
    768
    113
    Dat mijn kinderen, of man of ik iets traumatisch mee zal maken...
    Bang voor ernstige ongelukken
    Bang voor hartfalen (ben echt wel gezond maar was erbij toen mn vader een hartinfarct kreeg, was toen een jaar of 10).
    Bang om lelijk te zijn...
     
  20. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Bang voor wespen en huisspinnen.
    Voor slaapverlammingen en voor de dood.
     

Deel Deze Pagina