Hallo, Ik heb even hulp nodig van onze buren! Nu weet ik dat er een aantal vlaamse mensen ook op dit forum zitten, vandaar mijn vraag. Ik ben bezig met een onderzoek voor het afronden van mijn studie. Ik ben opzoek naar instellingen in België die werkzaam zijn in de sociale psychiatrie. Nu heb ik wat zitten google, maar ik krijg weinig websites die echt mij verder helpen. Dus misschien kunnen jullie mij helpen met namen van instellingen? Groetjes
weet niet goed wat je bedoeld met "sociale" psychiatrie. Maar ik ken 2 instellingen, nl OLV in Brugge: Psychiatrisch Ziekenhuis OLV Brugge en St amandus te Beernem PC Sint-Amandus > Home. Hoop dat ik toch een beetje kon helpen.
Wat bedoel je eigenlijk met sociale psychiatrie? Ik ben Vlaamse en ken wel wat psychiatrische ziekenhuizen maar dat bedoel je niet waarschijnlijk?
caw = centrum algemeen welzijn sociaal huis (meestal gelinkt aan een gemeente en een ocmw) pvt = psychiatrisch verzorgingstehuis ... ik studeer sociaal werk dus als je hulp nodig hebt, mss kan ik je helpen... pb me maar!
Sociale psychiatrie is mensen met een psychische aandoening maar wel op zich zelf wonen. Dus vaak thuis worden begeleid en hun aandoening gaat vaak gepaard met verslaving. Bedankt allemaal hier kan ik wel wat mee! En mamavanmenno ik stuur jou even een pmtje!
OPZ Geel is onlangs ook gestart met begeleiding van psychiatrische patiënten aan huis, ik heb er zelf 10 jaar gewerkt, ben nog maar half jaartje weg, als je nog vragen moest hebben, wil ik ze gerust doorsturen naar mijn ex-collega's.