Omdat de bak waar ik de lege potten en flessen in verzamel zijn beste tijd heeft gehad ben ik op zoek naar iets nieuws. Waar verzamelen jullie het glas wat naar de glasbak moet in? En hoe vaak breng je het weg? Wil het glas het liefst buiten in de tuin verzamelen in een afsluitbaar iets. Hoop hier goede ideeen te vinden.
Ik verzamel het eigenlijk niet. Ja hoogstens 2 a 3 dagen maar in principe als ik boodschappen ga doen neem ik het glas wat er staat meteen mee. Dus soms sta ik 5x per week bij de glasbak en soms maar 2x per week.
Ik heb in de trap kast een ah shopper staan en daar gaat het in. Om de zoveel dagen neem ik die tas mee als ik zoon ophaal uit de psz, dan kom ik langs een glasbak. Of ik stuur 1 van mijn dochters even op pad.
Hier in een witte curverbak in de voortuin. 1x per week komen de verstandelijk gehandicapte van het dagverblijf hier achter het glas ophalen (IDEAAL! )
Om de paar dagen weg brengen kan natuurlijk ook ( niet eens aan gedacht) Of wil je jouw ophaaldienst niet langssturen @Lotion ?
Wat de anderen ook zeiden, elke keer wegbrengen. Anders kan je bij de ikea afsluitbare (vuil)bakken halen.
Ze doen het met plezier hoor Een hoop gejuich zodra ze weer ergens een bak zien staan. Dat alleen al zorgt ervoor dat ik het niet meer zelf weg brengt
Glas in de glasbak gooien vond ik als kind ook een van de leukste dingen die er was . Hier staat er een big shopper in de schuur. Als die vol is breng ik hem weg.
Hier in een doos in de schuur. Als die vol is geef ik een gil aan mijn man en dan rijdt tie naar de glasbak.
Hier zo'n witte ikeabak die je kunt stapelen. Glas breng ik weg als de bak vol is. Het liefst zou ik direct het glas meenemen als we iets hebben maar in de praktijk vergeet ik dat en mijn vriend al helemaal, dus dan maar zo'n bak. Zet gewoon de bak in de auto als ik naar de winkel ga.
Hier er plastic tas in de voorraadkast. Maar we gebruiken weinig glas en nemen het regelmatig mee, dus meestal zitten er hooguit 3 potten in.
Wij doen precies hetzelfde. Doen we dat niet, dan stapelt het zich enorm op en moeten we uiteindelijk met de auto om het weg te brengen. En dat vind ik onzin.
In de gangkast staan twee kratten van de appie. Eentje voor de plastic flessen en een voor glas. Breng het sowieso wel elke week weg want dan zitten beide kratten wel vol
Heb een big shopper in de tuin achter de groene bak 'verstopt' en als die vol is neem ik die mee wanneer ik de grote boodschappen ga doen...toevallig gister geleegd en waren hoofdzakelijk wijnflessen, hebben verder niet veel glaswerk
Wij hebben stapelbed bakken van de Ikea. 1 voor papier, daar boven glazen etc en daarboven statie geld spullen. Is het vol neem ik een bak mee en ga ik naar de conttainers. Zoals op de foto
Hier een plastic tas in de schuur, maar als ik die ga legen voel ik me echt een alcoholist. Voornamelijk wijnflessen en een keer een pot pindakaas. Ik leeg de tassen gelukkig niet wekelijks, maar 1 keer in de zoveel weken.
Ik neem het glas wat er staat zo snel mogelijk mee. Staat maximaal een dag of 3. Dan staat het in de schuur.