waar ben jij 'jaloers' op?

Discussie in 'De lounge' gestart door zara1983, 26 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Vrouwen die aan het winkelen zijn met hun moeder...
    mensen die heel veel kunnen eten zonder aan te komen
    mensen met veel geld die nergens op hoeven te letten

2. Logan

Logan Niet meer actief

Wat vreselijk :(

3. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ben niet jaloers, maar zou sommige dingen graag anders wensen:

- Een leuke lieve vriend (gaat prima in mijn eentje, maar soms is een schouder ook erg fijn)
    - Een zoontje die niet lichamelijk beperkt is
    - Mijn eerste zoontje nog hier.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mensen die zo makkelijk schijt hebben aan alles. Die zich niet druk maken om wat een ander vindt en daarmee samenhangend...mensen die niet perfectionistisch zijn.

5. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik ben jaloers op mensen die een huis hebben, waar de kinderen ieder een eigen kamer hebben, met een toilet boven, een vaste trap naar zolder en een voorraadkast in de woonkamer of keuken.

Mensen die op loop/fietsafstand van school wonen

Mensen die wel op nummer 1 komen om een sociale huurwoning te kunnen accepteren en niet zoals wij telkens schommelen tussen plaats 5 en 8.

Sorry even mij frustratrie uiten

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mensen die enthousiast over iets zijn, een passie hebben. Ik kom niet verder dan dingen 'wel leuk' vinden. Een bucketlist? Geen flauw idee wat ik daar op moet zetten, niks is 'bijzonder' genoeg.
    Zeker als ik zie dat m'n vriend 'muziek ademt' dan denk ik, waarom heb ik dat niet met iets?
    Jammer.

7. Liebeskind

1 jul 2015
    95
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben oprecht jaloers op mensen die vruchtbaar zijn en geen medische hulp nodig hebben om zwanger te worden.

Op andere dingen ben ik niet gauw jaloers, maar als ik anderen met hun ouders zie kan het soms steken aangezien mijn ouders allebei al overleden zijn. Dat is dan misschien geen jaloezie, maar meer bewustwording van mijn gemis denk ik.

8. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Beetje meer geld hebben zou fijn zijn.
    We komen wel rond maar het zou fijn zijn om op vakantie te kunnen gaan of een weekendje weg zonder dat nog 3 maanden financieel te voelen.
    Maar eigenlijk heb ik niks te klagen!

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Maar dit kun je pas zeker weren als je dicht bij iemand staat. Mensen kunnen van alles mankeren zonder dat je daar aan de buitenkant iets van ziet en ook niet iedereen vertelt over vruchtbaarheidsbehandelingen.

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Op mensen die gezond zijn. Voor wie hun gezondheid niet beperkend is om te leven. Mijn leven staat voor mijn gevoel al jaren stil.

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dit herken ik... Vermoeiend is het soms hè?

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik kan wel eens jaloers zijn op mama's met een leuke parttime baan. Ik zou zo graag een dag of 2 wat anders doen als zorgen en thuiszitten.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Heel erg soms. Met bepaalde dingen geniet ik juist dat ik de lat zo hoog leg...mijn uitdaging zeg maar. Maar in sommige gevallen zou ik graag wat makkelijker willen denken.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.812
    113
    Haha, zo ben ik en ik kan je vertellen, dat is echt relaxed.

Jaloers ben ik ook niet echt, zal daar wel mee te maken hebben. Zou alleen wel wat meer zelfdiscipline op eetgebied willen hebben.

15. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Echt jaloers is het niet... Maar ik baal wel dat ik zoveel moeite moet doen, zonder succes, om een baan te vinden in het vakgebied waar ik voor gestudeerd heb terwijl oudklasgenoten het uiteindelijk of zelfs achter elkaar wel lukt. Ik gun al mijn oudklasgenoten een baan, echt. Ik ben ook niet jaloers op hun ofzo, ik had het alleen graag zelf ook gewild. Ben zo gemotiveerd! En dan wordt ik toch steeds aan de kant gezet om onnozele redenen(ja, ik bel er achteraan.. en met de redenen die ik te horen krijgen kan ik gewoon helemaal niets). :(

16. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Haha :) Voor je verder leest: ik ben niet zielig en voel me niet zielig ... Ik ben op dit ogenblik echt wel gelukkig en heb zo'n jaloerse momenten niet vaak...

Maar soms heb ik echt jaloerse momenten dan ben ik jaloers op alle anderen:
    * op mijn grootouders: wat lijkt het me heerlijk om een hele dag niets te moeten, mijn oma kijkt heel erg graag tv en doet dit dus ook vanaf 12u45 tot 23u45 bij wijze van spreken :) Heerlijk toch, voor een tv-kijker als ik ;)
    * op mijn kat: die heerlijk nooit zelf voor het eten moet zorgen, heerlijk geaaid en gestreeld wordt, waar niets van verwacht wordt :)
    * op een kleine baby: eigenlijk een beetje omwille van het zelfde als bij mijn kat
    * op kinderen in het algemeen: heerlijk buitenspelen, alleen wat huiswerk moeten maken maar voor de rest moet niets ;)
    * op mannen dat ze staand kunnen plassen
    * op mijn man omdat als hij thuis komt ook echt klaar is met werken
    * ....

Ik kan zo wel even doorgaan, maar zo'n jaloerse momenten heb ik gelukkig steeds minder en ik besef nu heel erg goed dat alle bovenstaande groepen ook echt wel eens jaloers zouden kunnen zijn op mij want ik ben nog gezond (mijn oma en opa hebben kanker), de poes kan nooit naar buiten (vreselijk!), de baby is zo afhankelijk van iedereen, er wordt toch echt veel verwacht van kinderen en ze mogen zo weinig zelf beslissen, mijn man heeft veel minder verlof dan ik... Zo kan ik gelukkig ook wel even doorgaan ;) Haha dus ik ben niet zielig ofzo maar kan soms echt jaloers zijn op jan en alleman :)
    Is dat herkenbaar voor iemand eigenlijk?

17. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik ben jaloers op alle mamas:)

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    mensen met een leuke baan en bijbehorend inkomen.

en soms wel is op mensen die overal maar mee weg komen, niet dat ik dat zelf zou willen maar toch.

en op vrouwen die een goede carriere hebben, een toplijf met tijd om te sporten en altijd tijd hebben voor hun kinderen, man en huishouden, serieus hebben die mensen meer uren in een dag of slapen die gewoon nooit?

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Echt jaloers op niemand. Soms denk je weleens; he waarom kan hij/zij alles eten wat ie wil en niet aankomen, bijvoorbeeld (mijn eeuwige strijd haha).
    Maar vervolgens denk ik al snel aan alle mensen die het slechter hebben dan ik (qua gezondheid, geen kindjes kunnen krijgen, financieel noem maar op). En dan weet ik dat ik absoluut niet mag klagen!

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Op mensen die beide ouders nog hebben......

(en dan jaloers in de zin dat ik dat ook graag zou willen, absoluut niet in de zin van afgunst)

Deel Deze Pagina