Net een brief ontvangen dat we via wifispots overal draadloos Internet hebben in onze omgeving. Ik heb hier totaal geen verstand van maar wordt ons thuis internet daar niet ontzettend traag van? We moeten het nl activeren op onze modem. Weet iemand hier meer over?
Nouja, je "moet" natuurlijk niets! Wij gaat het ook niet activeren. Houd er niet zo van dat andere mensen via onze modem kunnen internetten. Je zult maar net een whizzkid krijgen die eens eventjes gaat rondneuzen.... nee, bedankt! Ik heb gewoon een internetbundel op mijn telefoon, dus ik heb de wifispots toch niet nodig.
Kijk daar heb ik al iets aan! Dat zou ik inderdaad ook absoluut niet willen. Is dus daarmee ons Internet ook voor iedereen toegankelijk? Raar hoor dat ze dit doen, daar komen ze vast nog eens op terug
Zoals ik het heb begrepen is niet "jouw" internet maar het kanaal waarop jij wifi hebt onderdeel van de wifi-spot. Mocht je merken dat het internet trager wordt, dan kun je om een ander kanaal vragen. Er is mij verzekerd dat het om het kanaal gaat en de provider moet natuurlijk kunnen garanderen dat jouw privacy gewaarborgd is.
Wat ik van mijn eigen computernerd thuis heb begrepen zou ons internet er niet trager van moeten worden. Ze nemen maar een heel klein deel van je internet in beslag. Daarnaast gaat eigen gebruik altijd voor en dus kan het zo zijn dat de "medegebruiker" eraf wordt gegooid. Ik was ook bang dat ze bij onze gegevens zouden kunnen komen, maar dat kan niet aangezien we een beveiligd netwerk hebben (vraag met niet verder hoe of wat) en daarom mensen niet in ons netwerk kunnen. Twee weken geleden liepen we in de stad en toen had hij overal wifi, heel handig... Dit staat ook op de site van Ziggo zie ik net: Kunnen gebruikers van WifiSpots op mijn privénetwerk? Nee. Het WifiSpots netwerk en uw privénetwerk zijn totaal van elkaar gescheiden. Het Ziggo Wi-Fi modem is in staat om twee verschillende netwerken uit te zenden, met elk hun eigen beveiliging. Gebruikers van WifiSpots krijgen een apart IP-adres.
Bedankt voor je antwoord. Het zou natuurlijk ook wel raar zijn als iedereen er gewoon op zou kunnen. Maar in deze tijd weet je het maar nooit.
Als je een whizzkid rond hebt lopen dan kan hij/zij sowieso wel op je netwerk komen als je wifi hebt maakt dat het wel makkelijker. Internet kun je sowieso op inbreken daar heb je geen hele technische spullen voor nodig...
Ik heb dat wel geactiveerd. Zou niet weten waarom niet. Merk niks van trager internet. En dat anderen in onze gegevens zouden kunnen oid is volgens mij niet zo.
Ik heb het wel geactiveerd. Er is geen reden tot onrust hoor. Althans niet meer of minder als normaal.