Wie weet wat meer over dromen?

Discussie in 'De lounge' gestart door MeineLiebe, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Goeiemorgen,

Vannacht om 2 uur heb ik beneden gezeten, helemaal overstuur

Ik heb gedroomd, of nou ja eerder een nachtmerrie.

(Even nog ter info: ikheb een zoontje van 6 maanden)

Me zoontje en ik reden in de auto, waarnaartoe geen idee. Op een gegeven moment gebeurd er iets met de auto waardoor we een ongeluk krijgen.
    Opeens stond de hele weg vol met mensen politie ambulances.
    Ik had niets, maar kon mijn zoontje niet meer vinden. Ik rende schreeuwde huilde (ook dus echt) maar niemand die iets tegen me zei

Op een gegeven moment ben ik ergens in een soort van kliniek, allemaal vrouwen in witte lange jassen. Zij leidden mij naar mijn zoontje, hij lag in een mandje. Gek genoeg was mijn zoontje een baby van een paar weekjes.
    Ik liep erheen en hij lachte, ik wilde hem pakken maar dit mocht niet omdat hij zoveel botbreuken had.
    Toch pakte ik hem waardoor hij ging huilen omdat alles pijn deed.

De vrouwen vertelde mij dat ik afscheid moest nemen omdat ze niets
    meer voor hem konden doen. ik huilde en huilde en huilde ....

Toen werd ik wakker en was ik zo overstuur en in paniek dat ik niet meer kon stoppen met huilen.

Uiteindelijk later toch weer rustig kunnen slapen.

Waarom droom je over zoiets verschrikkelijks?

Heeft het een betekenis of hoeft dat niet altijd zo te zijn?

2. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Goede morgen

Weet niet veel van dromen af maar je bent niet de enige hoor!
    Ik droom hier ook wel eens van dat soort verhalen met mijn dochter in de hoofdrol, alleen nu meer tijdens mijn zwangerschap dan ervoor.

Het enige waar ik achter ben gekomen is dat het een reflextie is van bepaalde emoties.
    In je droom heeft jouw zoon de hoofdrol, maar dat hoeft niet zo te zijn.
    Je bent in je onderbewustzijn bang dat er iets met een dierbaar iemand in jouw omgeving gebeurd en jij daar totaal machteloos in staat. De angst om een persoon te verliezen. Een persoon de enorm veel voor je betekent en veel van houd.

Het zijn echt zeer nare dromen, jij, ik en nog vele met ons hebben hier last van.

Ik weet dat er een boek te koop is waar in je je dromen kan opzoeken en dan erachter kan komen wat de betekenis is van je droom.

Hopelijk slaap je vannacht wat beter.

Gr mau

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ben t met bovenstaande eens:dromen zijn rechtstreekse informatie uit onderbewustzijn.vaak kan je dromen over iemand die symbool kan staan voor jezelf of een deel van jezelf.zo zou je droom bv kunnen duiden op het echte besef van moederschap: je bent opweg met je kind.je weet niet waarheen...dat kind kan jij zijn als kind.of het deel dat nog "kind" is.dat gaat voorgoed verloren bij het moederschap omdat je dan moeder bent.geen kind meer.dat is best heftig emotioneel.daarna gaat je kind(cq jij als kind) "dood".het afsluiten van kindertijd? Daarna heb je je kind als pasgeborene in je handen:je nieuwe leven!het laat naar mijn idee dus het hele proces van moederschap zien met alle emoties en angsten die daarmee gepaard gaan!

Ik weet niet veel van jou persoonlijk dus er kan nog veel meer in de droom verborgen zitten maar het is een mooie manier om dingen te verwerken al zijn die dromen soms levensecht en beangstigend!

Deel Deze Pagina