Pilates, iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnetje3, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Heeft iemand van jullie ervaring met Pilates? Ik ben erg benieuwd of je lichaam hierdoor verandert en hoe vaak en hoe lang je dan dit hebt beoefend voor je "resultaat" ziet. Ik bedoel dan een enorme spieren hoor, maar meer dat je wat in vorm komt voor je gevoel.

Groetjes Zonnetje

2. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik vond Pilates heerlijk, maar mocht niet toen ik zwanger raakte (m'n dokter was het er niet mee eens), dus kijk uit dat ik straks weer mag. :)
    De opbouw ging bij mij langzaam, zodat je kunt wennen. Ik zat in een kleine groep, zodat de instructrice ook echt checkt dat je het goed doet (anders heb je er nog niks aan) en iedereen ging op zijn eigen tempo. Dus op een gegeven moment zei ze tegen je, probeer dit eens en ging je dus een stapje verder met die oefening.
    Ik voelde mezelf vrij vlug beter en energiek na elke les. Dus niet uitgeput ofzo. Qua lijf ging het langzaam aan, het waren meer anderen die het ging opvallen die ik een tijd niet gezien had. Maar merkte echt dat ik mezelf vooral van binnen beter voelde. Mijn instructrice is een fysiotherapeute, dus in mijn groep had iedereen wel een kwaaltje/zwakke plek en paste ze per persoon oefeningen ook aan. Echt perfect.
    Ik ben er echt helemaal weg van nu en jaren gedaan. De eerste paar lessen dacht ik, je wil dat ik wat doe? Maar op een gegeven moment klikte het en merkte ik dat ik steeds meer kon/langer etc. :) Wordt er ook heerlijk rustig van, want je let op je ademhaling.

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Superleuk om te doen maar ga eerst eens een proefles doen. Niet iedere instructrice doet het op de goede manier.

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    ja ik ben het eens met Snoeki. Niet elke instructrice is ook even leuk. ik had een keer eentje die de hele les aan het krijsen was. nou dat vind ik niet ontspannend ofzo.

5. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Waar moet ik dan precies op letten? Ik weet niet wat "de goede manier" precies is...

Klik met de instructeur is idd ook belangrijk. Ik denk ook dat ik verschillende lessen in mijn woonplaats uit ga proberen (maar eerst nog bevallen en herstellen dus ik heb nog even de tijd om me te verdiepen ;))

6. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Mijn beste vriendin heeft de dansacademie gedaan, en zij heeft mij de oefeningen geleerd, en het is dat ik zo ontzettend weinig discipline heb, maar het werkt echt. De momenten/periodes dat ik zo'n 4 x per week een rondje oefeningen van 20 min deed zag ik echt resultaat. Je krijgt vooral lange spieren zeg maar en je wordt een stuk leniger. Kon voorover buigen en mijn handen bijna vlak op de grond zetten en zittend met gestrekte benen mijn handen om mijn voeten leggen. Maar wat al eerder gezegd is, het is wel van belang dat je goede instructies krijgt en dat je discipline hebt om het te doen, anders heb je er niets aan, ik ben inmiddels maar aan de personal training gegaan, samen met mijn man, dat zorgt dat ik ga en dat ik braaf sport :D. Maar als je die begeleiding niet nodig hebt; lekker er voor gaan!

7. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Waar je op moet letten is dat ze de tijd nemen om de oefeningen tot in detail goed uit te leggen.kijken of ze ook rond lopen en mensen die iets verkeerd doen corrigeren met een rustige uitleg en het waarom. Ook moeten ze uitleggen wat je moet voelen tijdens de oefeneningen ( aan spieren enz zeg maar)

Als je de oefeningen namelijk verkeerd doet kun je blessures krijgen.

Het is bij pilates namelijk zo day kwaliteit van de oefeningen belangrijker is dan kwantiteit en hoe ver / lenig je bent. Vooral in het begin.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vond het vreselijk suf dus heb het nooit lang volgehouden. Ik snapte het idee en had graag m'n rompstabiliteit verbeterd. Maar ik trok het niet.

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Het is echt super om te doen vind ik. Heerlijk inspannend en ontspannend tegelijk.

Deel Deze Pagina