"Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten." Tijdens mijn boek is dit zeker wel het geval. Daarna ben ik meestal wel even chagrijnig, maar kan geen hoofdstukken aan een boek plakken dus moet dan verplicht afkicken
Mn telefoon! Probeer m nu overdag weg te leggen zodat ik wat minder snel afgeleid ben en mn dochter m ook wat minder vaak ziet. Gaat aardig maar vaak wel de halve avond in mn hand. Dat wordt de volgende stap denk
Koffie. Ik drink niet veel kopjes per dag (max twee of drie) maar als ik ‘s morgens geen koffie drink blijf ik slaperig en krijg ik uiteindelijk hoofdpijn. Verder ben ik erg geminderd met suiker maar vind ik veel dingen zonder suiker echt niet lekker (koffie, thee, yoghurt). Dat is ook de reden dat ik erg zuinig ben met suiker bij de kinderen. Je raakt er echt gewend/verslaafd aan en het is moeilijk om er vanaf te komen. En ik ben verslaafd aan slaap. Ik krijg serieuze afkickverschijnselen als ik er te weinig van krijg.
Roken. Nu niet ivm zwangerschap maar ik ben bang (weet toch wel zeker) dat ik daarna weer begin. Manlief hoopt van niet maar ik sta niet voor mezelf in... Oh en Nivea en de frambozen lippenbalsem van The Body Shop. Paniek in de tent toen het uit de schappen ging maar gelukkig verkoopt één winkeltje in de buurt het nog. Heerlijk. Eerst een laagje Nivea op m’n toet en dan dik balsem...
Melk Nagels bijten Roken, al rook ik gelukkig nog maar 2 sigaretten per dag. 1 in de ochtend met een kop koffie en in 1 de avond als de kleine in bed ligt.
Ik drink smorgens en soms smiddags een bak koffie en de rest van de dag water. S'avonds een kop thee.... Zo nu en dan eens een glas cola of sap maar da's 2 x per maand denk. Gewoon een kan water neerzetten en dat drinken. Event met wat munt of citroen oid erin??
M'n telefoon .... Ik erger me steeds meer aan mezelf. Het is zo'n automatisme om even op de telefoon te kijken bv Facebook of mail zodra 't even kan.
Je hebt ook Spa (andere merken ook trouwens, Sourcy bv) met bubbels en een smaakje, maar zonder suiker. Is natuurlijk niet zoet, maar misschien beter te doen dan gewoon water? Je kan ook limonade met zoetstoffen nemen maar dat is ook niet zo gezond natuurlijk
Cola, het is mij nog niet gelukt om te stoppen, al neem ik me iedere maandag voor te stoppen met cola drinken. Dat houd ik meestal tot woensdagochtend vol Mocht coca-cola ooit omvallen, zal ik snel genezen zijn. Dat dan weer wel