Waar bespaar jij op?

Discussie in 'De lounge' gestart door Meiske80, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Bijna op alles...

Kleding koop ik haast niet, niet omdat ik mijzelf niet wil verzorgen ofzo maar ik heb gewoon nog meer dan genoeg kleding die er netjes en goed uitziet. Helemaal omdat ik winkelen haat zou ik niet weten waarom mijn niet-versleten kleding dan vervangen moet worden. Kleding van mijn dochter wordt vaak in de uitverkoop gekocht of in een kringloopwinkel.

Verder gebruik ik niet zoveel verzorgingsproducten, zeep voor onder de douche en handen wassen en verder voornamelijk water en olijfolie. Niet zozeer omdat ik graag wil bezuinigen erop maar ook hierbij vind ik al die potjes en cremes gewoon niet zo nodig. Bovendien kan ik vaak slecht tegen al die "lekkere" pafrumgeurtjes...

Ook wordt er bespaard op eten (groenten e.d. kopen in de aanbieding en niet allerlei luxe en kant-en-klaar dingen kopen), gas en elektra (door er bewust mee om te gaan), vervoer, want we hebben geen auto. Waarop eigenlijk níet haha.

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik bespaar op benzine door in Duitsland te tanken :D

Verder ben ik echt een meisje meisje met shampoo, conditioner, scheergel, wegwerp scheermessen die ik na 1x weg gooi, maandelijks nieuwe lenzen, dagelijks schoon lenzenvloeistof, make up van maybeline, lekkere douchegel en parfum en ik koop toch wel iedere maand nieuwe kleding.
    Ondergoed zijn allemaal setjes (bh met 2 bijpassende strings dus Max 2 dagen te dragen) en koop ik zeker 3x per jaar nieuw.
    En verder koop ik nog tal van oorbellen, armbanden en horloges (ik heb een horloge tik en dus bij iedere outfit een bijpassend horloge)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ik heb de afgelopen jaren op veel dingen bespaard. Geen manicure/pedicure/goedkope kleding/haar zelf verven. Geen dure aankopen.

Mijn voornemen voor dit jaar is juist om elke maand iets leuks/moois alleen voor mijzelf te kopen. De kinderen en manlief komen niets tekort en ik wil nu ook wel weer eens iets moois. Deze maand wordt dat een ray ban aviator.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Op benzine door in Belgie te tanken, scheelt bijna 20cent de liter. Duitsland is voormij net te ver om naar daar te gaan, in Belgie werk ik en woont mijn familie dus dat is voor mij geen omleiding.

Op boodschappen. Veel van de ah basic maar ook op koffie, weer tijdelijk senseo ipv dolce gusto

Op mezelf, heb al heel lang niks meer voor mezelf gekocht.

Ik bespaar op bijna alles. Nu heb ik sinds gisteren weer werk en ik hoop dat ik daar heel lang mag blijven zodat we weer eens iets kunnen kopen zonder na te denken

5. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Hihi herkenbaar! Ik heb nu 2 jaar geen kleding voor mezelf gekocht, ik had make-up altijd van vrij goede merken maar nu doe ik alweer veel te lang met mijn action mascara van 50 cent.. Zodra ik weer werk heb wil ik echt weer goede huidverzorging en make-up. Nieuwe kleding is ook wel weer welkom want ik heb bijna geen enkel net truitje meer.
    Het is niet dat we er geen geld voor hebben maar omdat ik niet werk zou ik me dan echt schuldig voelen.

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Oja, helemaal vergeten. Wij gaat ook in Duitsland tanken. :D

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    ik vind het wel jammer dat er toch veel vrouwen zijn die op zich zelf besparen. kom op meiden je bent ook behalve moeder en echtgenoot ook nog gewoon een vrouw/ meid he. hiermee wil ik niet zeggen dat je dure spullen moet kopen maar es een keer iets nieuws of iets leuks voor jezelf kan echt geen kwaad hoor.

ik bespaar ook niet op mezelf maar koop nieuwe kleding in de sale of op marktplaats. zo ook voor man en kids
    ik ga elke 5 weken naar de kapper. man knip ikzelf. de kinderen doet een vriendin van me.
    ik koop verzorgingsproducten en zaken zoals vaatwastabletten, vuilniszakken etc bij de action of zon eurowinkel.
    vakanties doen we zon 1x per jaar een weekje.
    verder ben ik een slechte bespaarder denk haha

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Kleding koop ik in de uitverkoop voor mijzelf en dochter. Vriend koopt soms met en soms zonder korting. Haar zelf verven. Goed uitzoeken waar bijv. witgoed het goedkoopst is. Luiers en doekjes in aanbieding.
    Vind het ook wel een sport hoor om iets in de aanbieding te vinden en dan ergens anders nog goedkoper te kunnen krijgen.

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nee ik bespaar niet op mezelf. Misschien ook omdat dit financieel niet hoeft maar ik heb het wel gedaan. Ik was op een gegeven moment echt versloft! Wat niet wil zeggen dat ik mij suf koop! Maar mooie items of aanvullingen ja doe ik mezelf kado zelfde als een dagje weg met vriendinnen. Als ik goed in mijn vel zit heeft dit betrekking op het hele gezin. :)

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wanneer mijn zus op vakantie gaat, dan gaan we in haar huis op vakantie.

11. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

We besparen eigenlijk helemaal nergens op, we leven tenslotte maar 1x en als je wat kan missen dan is besparen niet nodig hier :)

Nouja behalve dan op de benzine, dat vind ik het niet waard om de volle mep voor te betalen :)

12. Nati

Nati Niet meer actief

Hier ben ik het volledig mee eens!

Ik let net zo goed op mezelf als op mijn dochter (mijn man regelt zijn aankopen trouwens lekker zelf). Voor mijn dochter ben ik net zo zuinig of niet zuinig als voor mezelf en hoewel ik graag iets voor haar koop koop ik ook nog steeds graag iets voor mezelf. Voor ons allebei bespaar ik op dezelfde wijze door meestal geen merkkleding te kopen, als ik dure kleding koop alleen in de uitverkoop/outlet of via Marktplaats, verzorgingsproducten in Duitsland te halen en haar met onze pot mee te laten eten. Als ik een afweging moet maken of ik iets voor haar of voor mezelf koop koop ik het uiteraard voor haar, maar over het algemeen hou ik het goed in evenwicht.

Ik ben voor mezelf gaan bezuinigen op dure make up (ik gebruik nu vaak Essence, top spul!), ik verf mijn haar zelf en ga minder vaak naar de kapper (heb mijn haar nu langer dan vroeger, dus het hoeft ook niet zo vaak meer), ik koop minder vaak kleding en leuke dingen gewoon omdat ik het wil hebben, ik doe mijn nagels zelf en over het algemeen koop ik huismerk producten waarvan ik weet dat ze goed zijn (wasmiddel, vaatwastablets enz.). En ik ga een keer per week naar de Lidl en de Jumbo i.p.v. elke dag naar de AH.

Deel Deze Pagina