veel ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikke1981, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb even een vraag over de ontlasting van mijn zoontje.

Wij zijn 0- 4 feb begonnen met Friso Intesensief H.A. (pepti) en na 4 weken met de provocatie begonnen, vrij snel kreeg hij enorme spuitluiers en exceem.

In overleg met de HA direct weer terug gegaan op de Friso.
    Een week later kreeg hij in overleg met de ka zantac omdat hij reflux heeft en konden we beginnen met Nutrix.
    Maar Quinn bleef maar dunnen ontlasting houden en ook veel op een dag, bij iedere fles wel ontlasting en is ook dun.

Wij hadden het idee dat het aan de Nutrix kon liggen en zijn daar nu een week mee gestopt.
    Helaas zonder resultaat, want hij blijft veel ontlasting houden.
    Het ritme van zijn ontlasting is nu

Wakker, verschonen want hij heeft gepoept, flesje en binnen 10 min heeft hij weer gepoept. verschonen en als hij geslapen heeft begint het hele verhaal weer opnieuw.

Hij krijgt 4x een fles, dus kom uit op minimaal 8 poepbroeken.
    Het zijn niet allemaal grote hoeveel heden, de ene keer een eetlepel de andere keer 2 eetlepels, het wisseld dus.

Quinn heeft nu ook flink geiriteerde billetjes, en dat vind ik niet zo heel raar, als je zoveel poept.

Zijn ontlasting is dun/snotterig, groen (komt door de voeding geloof ik) en soms dan weer geel en volgens mij man was het vandaag ook een keer oranje. Lijkt wel een stoplicht.

Al met al loopt hij nu dus al 3 weken te klooien.

Wie weet wat dit is of kan zijn

Had zelf al bedancht tandjes, maar begin nu te twijvelen

Sorry voor het lange verhaal

Groetjes Dees

2. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Ik herken het probleem.Bij mijn zoontje is het bijna precies zo.Hij heeft ook veel poepluiers op een dag.bijna elke dag 4 a 5.En ook heel erg dun, geel en soms groen.Vandaag was het echt water.Dit was nog dunner als andere keren.
    Hij krijgt ook friso intensief H.A.
    En de huisarts denkt ook dat hij reflux heeft en krijgt hiervoor ook Zantac.Hiervoor kreeg hij al lactulose voor zijn darmen omdat hij daar veel last van had.Hij krijgt nu elke dag 4 ml.Ik ben het nu aan het proberen om af te bouwen.misschien dat zijn ontlasting dan beter gaat.
    Over 1,5 week kunnen we eindelijk bij de kinderarts terecht.
    Hij heeft ook veel uitslag op zijn gezicht, buik en benen.
    Heeft de kinderarts daar iets over gezegt bij jou?

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou ik ben maar gestopt met de Zantac, een wereld van verschil!
    Vanmorgen voor het eerst sinds 2 weken poeploos uit bed gehaald! Zijn billetjes zijn gelijk een stuk rustiger en zijn ontlasting word ook weer wat dikker.
    Conclussie, zantac is de oorzaak.
    Had even op inet opgezocht en er kan idd diaree veroorzaken, maar na 2 weken ben ik het toch wel beu.
    Over een week heb ik een bel afspraak met de ka en ga ik het even voor leggen. Ga deze week weer goed observeren hoe het met Quinn gaat.

Quinn had ook veel last van Exceem en dat is nu gelukkig weer aan het weg treken, met de provocatie was het weer enorm toe genomen.

Zo blijf je bezig, hopelijk heeft niet teveel last van zijn reflux, ik wil nu eigelijk wel rust voor me mannetje.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax heeft ook Zantac maar poepte maar 1 keer per 3 dagen. Hij heeft wel in het begin even wat uitslag ervan gehad maar dat is vanzelf over gegaan.

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier gaat het steeds beter met de ontlasting en zijn billetjes.
    Maar ja nu heeft hij dus weer last van zijn reflux, wat eigelijk ook wel te verwachten was. Dus ga vandaag proberen de ka te bellen

Deel Deze Pagina