Hier hebben ze ook alleen maar 2e hands fietsen. Ook voor hun verjaardag. Ik begrijp njet waarom dat niet zou kunnen? Hier waren ze gewoon super blij met hun 2e hands fiets. Scheelt ook dat ze hier opgroeien met veel 2e hands. Ze vinden dat normaal. Ik vind het persoonlijk echt zonde van het geld om €200 of meer voor een kinderfiets uit te geven die met een beetje pech binnen 1 a 2 jaar te klein is of 40x om dondert met allerlei beschadigingen als gevolg. En ik koop liever voor €100 een zo goed als nieuwe tweedehands fiets van een goed merk dan €200 euro voor een gamma of decathlon fiets. Zijn toch vaak van mindere kwaliteit als een merkfiets.
No way dat ik voor de kinderen nieuwe fietsen koop. Ze groeien er in 2 jaar uit.. Ik ga al vanaf dat ze fietsen voor een goede 2e hands. De bekende merken (Gazelle, Cortija etc) kunnen makkelijk nog een 2e ronde mee. En die koop je voor dezelfde prijs als een B merk nieuw. Even naar de fietsenwinkel voor een APK en voila.
Ik heb begin dit jaar, op mn 38e, voor het eerst in mijn leven een nieuwe fiets gekocht. Omdat ik dat op het bedrijf kon doen. Daarvoor altijd tweedehandsjes, en ook de kinderen hebben altijd prima tweedehands. Wanneer ze t nodig hadden maar ook weleens voor een verjaardag. Voor een beetje goede tweedehands ben je ook vaak al 200 euro of meer kwijt trouwens, als je richting de grotere maken gaat. Mijn kinderen trappen ook nu op de basisschool al makkelijk richting de 15 km op een dag weg, dus het moet wel goed rijden.
Ik ben ook fan van tweedehands fietsen. En dan zelf opknappen. Overspuiten kost geen drol en is heel makkelijk. Mijn dochter fietst nu rond op een “nieuwe” paarse fiets en is daar dolgelukkig mee. Fiets voor 25 euro op marktplaats gekocht en voor 25 euro opgeknapt inclusief nieuw zadel.
Marktplaats! Hier tot nu toe voor onze kinderen altijd nog een prima fiets gevonden waar we eigenlijk niks aan hoefden op te knappen. En dan voor een prijs globaal 25-75 euro. Ze doen soms maar een jaar met een bepaalde maat, toch zonde om daar een nieuwe fiets voor te kopen. Meestal konden we zo'n fiets voor eenzelfde bedrag weer doorverkopen op mp.
Ik heb bij de fietsenhandel meerdere keren een goede tweedehands gehaald. Gewoon Giant en Gazelle en destijds ruim onder de 300,- je zag t er niet echt aan af dat het eem tweedehandsje was.