Vraagje over de babykamer.!voor de 2e

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door toetie83, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Hai mama's

we hebben een vraagje hoe moeten we het aanpakken,een tweede babykamer of ....!

terence heeft een complete babykamer,met commode,kast en ledikant.
    Nu wouden we voor de 2e ook een kleren kast,commode en ledikant gaan halen.

Maarrr Terence slaapt nu nog goed in zijn ledikantje,en wordt Oktober 2
    dus als ik moet bevallen is hij dan 2,5 ofzo,zal hij dan al op zo'n peuter bedje kunnen? (meegroei bed) wanneer kun je zoiets bepalen.

Want een complete babykamer voor de 2e is best duur toch en terence wordt ouder dan ligt hij denk ik al op een grote bedje,dan zitten we met 2 ledikantjes,

help hoe moeten we het doen.

Wij dachten zelf aan een: Commode,klerenkast met Wieg? maar h=jah voor hoelang?

advies zeker welkom,

liefs loesmari

2. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ons dochtertje ligt sinds een maand op haar nieuwe kamer, met groot bed. Zij is eind mei 2 geworden en dat gaat super. In het begin wel wennen met een nieuwe kamer en een nieuw bed.
    Maar wij vonden het ook onzin om weer een nieuwe babykamer te gaan kopen. Dan is het handiger om gelijk een groot bed voor de oudste te kopen, dat komt toch.
    Dus de beeb komt straks bij ons op het oude kamertje van onze dochter. We hebben alleen de muur een andere kleur geverfd en nieuw laminaat erin gelegd. En meubels zijn dus hetzelfde.

Dus ik denk dat het voor jullie ook handiger is om een nieuwe kamer voor Terence aan te schaffen. En je kan idd ook een peuterbedje aanschaffen. Alleen hebben wij ervoor gekozen om gelijk een groot bed te nemen.

Succes iig ;)

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    wij kopen (wij zijn aan de late kant ik weet het :) ) een juniorkamer en gebruiken dan het bureau als commode. Het grotere bed slaan we zolang op, want we hebben een babybedje voor een prikkie kunnen kopen, dus daar blijft ons eerste kind zolang nog in. Die is nog net geen 2 als onze tweede geboren wordt.
    De complete babykamer van nu gaat dan door naar de tweede.
    En voor deze kopen we dan ook meteen een grotere kast. Waar veel in kan :)

4. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Net als mirandaT schrijft hebben wij ook een dochtertje dat eind mei 2 is geworden (de 23e en die van jullie MirandaT?)
    Ze heeft voor haar 2e verjaardag een nieuwe kamer gekregen. Wij hebben gekozen voor een peuterbedje en dat gaat heel goed! Ze komt er bijna niet uit, ja 's ochtends natuurlijk, en vindt het helemaal geweldig.

We hebben voor de baby wel een wiegje gekocht, omdat ik vooraf het idee had: Misschien lukt het peuterbed nog niet en dan kunnen we het nog een half jaartje rekken zonder nieuw ledikant te kopen. Maar het gaat dus prima. Heb trouwens een superleuk wiegje (in nieuwstaat) gekocht via marktplaats voor 20 euro.
    De commode staat gewoon nog op de babykamer en daar kleed ik haar 's morgens wel op aan, vindt ze prima.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou geen tweede babykamer kopen hoor: je zoontje is er bijna uitgegroeid straks, dus zou ofwel gelijk een goot bed (kan prima! mijn stiefzoon heeft ook vanaf 2 met z'n zus in een gewoon stapelbed geslapen), of een meegroeibed, als je dat zelf fijner vindt.
    Wij hebbend e babykamer van vrienden overgenomen, na de zomer komt het ledikantje nog, en hun jongste is nu dus 2,5. Als wij een tweede erbij krijgen, komt deze hummel in een nieuwe kamer. Ga toch echt niet twee keer een babykamer inrichten. We hebben het dus ook neutraal gehouden, (we moeten nog klussen, maar de kleuren en alles is uitgekozen), met lime, aqua, fuchsia, paars, geel en rood. Lekkere knalkleurtjes dus met een witte basis.
    We krijgen nu een meisje, dus zij kan dan ook een echte meidenkamer krijgen tegen die tijd... Wel zo leuk, :) En dan maar afwachten wat nummer twee wordt...
    Kan me ook zo voorstellen dat je voor jullie zoontje gewoon een stoere jongenskamer gaat maken nu... met een groot bed.

6. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik zou lekker een Ikea bedje halen voor 30 euro voor de laatste maanden dat je oudste zoon daarin zal gaan. Scheelt een hoop geld en dan kan je jongste lekker in de babykamer blijven, je oudste in zijn eigen 'grote kamer'.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het hoeft helemaal niet duur hoor, tweedehands kamertje heb je via marktplaats al vanaf 200 euries!

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    bedankt dames.

Ik heb nu genoeg ideen gekregen en moet nu dus het 1 en ander even overwegen.

Het bedje gaat nu naar de kleine,kledingkast houd terence zelf, en ik zit nu te tobben over de commode,hij ligt er nog elke dag op zowieso met omkleden en wassen,verschonen.

Maar verder valt dat ook mee.

Het leek ons wel leuk zo'n peuterbedje te doen(meegroei)maakt niet uit.

Maar mocht de commode weggaan wat moet daar dan inplaats komen hjahahah :( hij heeft best een grote kamer.
    Het grootste zelfs,(want die andere grote kruist aan de weg,veel lawaai enz(buurjongen motor,auto's, enz.)

ik zal even op marktplaats kijke.

Ik heb bij Ikea een baby bed gezien waar je dus de ene kant eraf kunt halen dan lijkt het net een ledikant maar dan zonder ene zijkant,de rest zit er wel aan vast.

En een Commode(plankje)gezien,waar er dus een kast aan vast zit.
    dus boven opberg plek en onderin.

ps: ik zal proberen in mijn album te plaatsen.

liefs loesmari

9. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Ons dochtertje is van de 29e ;)
    En zij heeft haar nieuwe kamer ook voor haar verjaardag gehad :)

Ziet er leuk loesmari op de foto's!

Ik gebruik de commode trouwens nog van de babykamer zeg maar. En die staat momenteel op onze slaapkamer, omdat we bezig zijn met het laminaat in de babykamer.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dat is de hensvik serie van ikea! die hebben wij net voor onze kleine gekocht. tenminste...... het zou voor de tweede worden, maar we waren iets te enthousiast met accesoires en gordijntjes. toen dat allemaal ik de kamer lag en hing, vonden we het meer een stoere dreumes kamer dan een baby kamer. dus de oudste gaat straks daarna naar toe en de babykamer blijft baby kamer.

we hebben die serie ook genomen omdat het lang mee kan. de commode kan later een gewone kast worden, het bedje kan aan één kant open en op de kasten afdeling hebben ze er een heel leuk boekenkastje bij. hier kan onze vent echt nog jaaaaaaaren mee doen.

11. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    HAI HAI

heb Claartje79 en pb gestuurd.

he claartje mooie wiegje heb je in je album?

thnx allemaal dames,ik wordt er steeds wijzer van wat ik moet gaan doen voor Terence.

Het wordt wel spannend hoor mijn kleine jongen wordt groot. :cry:

groetjes loesmari

12. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    zo hoe het er nu voor zit is het bijna klaar,nou ja klaar.

We hebben alleen de kleinste kamertje loge kamer een kleurtje gegeven ff opgefrist

Ik wou altijd al een knallende muur 1 kant Oranje dus en de andere 3 een mooie neutrale kleur(naturel,wit,beige).

Ik maak een keer een foto van het kamertje en dan kunnen jullie hem bewonderen.

Sommige zullen denken dat het wat te vroeg is ,maar we wouden eigenlijk al een tijdje het kamertje opruimen,nu hebben we er nu aanleiding voor.

Nu nog Terence zijn slaapkamer.

Ben nog steeds op zoek naar een peuter bedje.
    Morgen ff kijken bij Ikea.

Heb de meubels gehaald die in mijn album staan behalve het ledikantje dat hoeft niet de rest wel.

Die blijven verpakt tot we er aan toe komen,zat tijd namelijk.

We willen de 20 wk echo afwachten.
    Dus dat duurt nog ff.

groetjes Loesmari :)

13. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Loesmari
    Mijn zoontje is ook bijna of net 2 als nummer 2 wordt geboren....
    Wij hebben alles afgelopen naar een goed bedje voor hem...

De bedjes bij Ikea vonden wij niets... (onze mening)
    andere bedjes vonden we weer zo klein... (daar is hij zo uit..)

Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij morgana voor een meegroeibed...... (white-wash)
    klein zo groot als een ledikantje... en kan wel tot 2.00-2,10 groot, maar ach dan ligt nummer 2 er al lang weer in....

groetjes
    Ramona

14. Sijke

Sijke Bekend lid

Wat een leuke meubeltjes bij Ikea, ik geloof dat we daar ook maar eens moeten gaan shoppen!
    En leuk dat die commode later een boekenkast kan worden! en heel leuk dat één kant van het bedje open kan als dreumesbed!

15. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    @sijke:
    ja het zijn erg leuke meubeltjes.
    we hebben ze gehaald,behalve het bedje.
    Want de kleine krijgt die van terence.
    Terence krijgt van ons(willen we graag een peuter kamer.)

Dus nu nog steeds opzoek naar een meegroei bed,vanmiddag naar leenbakker en beter bed,misschien dat we daar wat vinden.

Ik wist niet dat dit zo moelijk was,ik heb op marktplaats op 1 geboden dus na vanmiddag niks gevonden te hebben gaan we maar eens een kijkje nemen bij de verkopers.

het liefst neem ik een nieuwe bedje voor hem maar ja als we echt niks kunnen vinden dan maar tweedehands.

gr loesmari

16. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Onze dochter was 2 jr 3 maand toen onze zoon werd geboren. 2 maandjes daarvoor is ze verhuisd naar de grotere kamer met een gewoon bed. Wij hebben gewoon een heleboel (grote) knuffels op haar bed gelegd aan het voeteneind zodat het 'veilig klein' leek. De commode kun je gewoon voor beide kids gebruiken hoor! Tenslotte kun je er toch maar 1 tegelijk verschonen, toch? ;)
    Het enige wat we aan de baby-kamer hebben gedaan voor de tweede is het bedje opnieuw geverft. Deze keer zullen we nog ff afwachten. Zoonlief heeft namelijk nog helemaal geen intentie om te verhuizen naar de grotere kamer! :)
    Ik heb vorig jaar van de zolderkamer een prinsessenkamer gemaakt voor onze dochter, dus de 'peuterkamer' staat leeg en klaar voor hem maar wil hij niet verhuizen...ach, het ledikant kan ook wel op de peuterkamer hoor! Er er staat een hoogslaper met een groot bureau eronder dus de commode hoeven we niet eens te verslepen. ;)

Deel Deze Pagina