Waar bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jubbos, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar willen jullie/ gaan jullie bevallen

1. Thuis

2. Poliklinisch

3. Klinisch

4. Kraamhotel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    In het ziekenhuis ! Hier bevalt dan ook bijna iedereen gewoon in het ziekenhuis.
    Geef mij maar het veilige gevoel van in het ziekenhuis. Lekker enkele dagen daar tot rust komen. Misschien wel verschil dat het bij ons meer moederhuis is dus ook best gezellig de kamers.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik wil heel graag weer thuis bevallen, net als bij Eva. Erg fijn om in je eigen omgeving te zijn met o.a. je eigen badkamer en wc. Ik vond bevallen echt wel een beetje gezellig zo thuis (en ook wel erg pijnlijk ;)).

3. Sema

Sema Lid

24 jun 2007
    46
    0
    0
    Ziekenhuis.
    Ik was 2 weken overtijd en moest ingeleid bevallen.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik vind een thuisbevalling ook wel knus, maar het is niet echt mijn huis (van broerlief) :)

En bij nader inzien... het is mijn eerste kindje, weet niet wat ik kan verwachten! Dus bij nader inzien lekker in het ziekenhuis!
    Dan voel ik me een stuk veiliger, denk ik.

5. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    na de laatste bevalling kies ik toch voor het ziekenhuis.was blij dat ik daar onverwachts naar toe moest,want was best mog wel spannend.{sterrekijkertje}

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wegens m'n diabetes moest ik naar het ziekenhuis om te bevallen. Dat vond ik erg jammer, want onze tweede was thuis geboren en dat was toch wel erg relaxed.
    Maargoed, de derde moest dus in het ziekenhuis.
    En achteraf is het ook wel heeeeel goed geweest dat we daar waren, want het werd een spoedkeizersnede.
    Maar ik heb beide meegemaakt, en vond beide wel wat hebben.
    Thuis is het relaxter, blijf je lekker rondlopen tot het laatste moment. In het ziekenhuis ben je (vaak) gebonden aan een draad, maar daar is de veiligheid wel hoger, natuurlijk.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Omdat ik nogal een serieuse schildklier ziekte heb, B12tekort en chronisch bloedarmoede word ik opgenomen voor mijn bevalling en moet ik 3 tot 5dgn blijven. Gelukkig hebben ze dit al verteld voordat we met de IVF begonnen en kunnen we ons er op instellen.
    Ik had het leuker gevonden om thuis te bevallen maar soms is dit geen keuze.

Ik denk ook wel dat het beter voor me is, want ik kan na de bevalling heel erg ziek worden...........maar het is het allemaal meer dan waard!
    Ik kan niet wachten tot ik ons kleine wonder in mn armen mag houden en vingertjes en teentjes kan tellen :D

8. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Toen ik zwanger was van onze dochter, wilde ik al bevallen in het ziekenhuis en beslist niet thuis.
    Nu ben ik ook bevallen in het ziekenhuis, maar op medische indicatie.

Ben nu weer zwanger van ons 2e kindje en wil weer in het ziekenhuis bevallen.
    Het geeft me een prettig en veilig gevoel, stel er is wat met het kindje...ben je meteen op de juiste plek.

Wil niemand bangpraten hoor, maar de reden dat ik beslist niet thuis wil bevallen is heel simpel.
    Een hele goede kennis van ons wilde ook heel graag thuis bevallen, alles ging goed, totdat er volleige ontsluiting was en ze mocht persen.
    Het persen ging niet goed, ze kon de baby er niet uitkrijgen en moest toen met spoed naar het ziekenhuis.
    De rit naar het ziekenhuis heeft veel te lang geduurd, waardoor haar dochtertje zuurstoftekort heeft gekregen en nu een ontwikkelingsachterstand heeft.
    Dus als ik aan een thuisbevalling denk, komt dat beeld meteen naar boven bij mij.

Thuisbevallingen gaan niet allemaal fout en ziekenhuisbevallingen gaan ook niet altijd goed, maar ik heb een beter gevoel bij het ziekenhuis en daar gaat het om.

Liefs Elly.

9. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik zal ook met deze zwangerschap weer moeten bevallen in het ziekenhuis.
    Ach ik weet niet beter en ik hoef ook geen discussie te voeren met mijn man (hij blij)

10. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik wil graag thuis in bad bevallen. Ik heb toestemming van mijn VK dus hoop dat dat zo blijft.
    Het idee dat ik naar het ZH kán voor bijv. pijnbestrijding geeft mij een rustgevend gevoel en ik woon ook maar 5 min van het ZH vandaan. Dat scheelt.

11. Noetje

Noetje Lid

10 nov 2008
    25
    0
    0
    Vanaf de dag dat wij wisten dat ik zwanger was wilden we in het ziekenhuis bevallen.
    Wij vonden het een veiliger idee.
    Maar omdat ons dametje besloot met een stort bevalling te komen.
    Waren we te laat voor het ziekenhuis en moesten we thuis met alleen de verloskundige bevallen.
    De bevalling is super gegaan en thuisbevallen is ons 300 procent meegevallen.
    Alleen mijn moederkoek bleef zitten waadoor ik 2,5 liter bloed ben verloren en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis ben gebracht.
    Het is net of we al die maanden het hebben aangvoeld en daarom in het ziekenhuis wilden bevallen.
    Maar helaas net als met zwanger worden je kunt het allemaal wel willen plannen maar de natuur bepaald het zelf.

12. Csillag

Csillag Actief lid

14 okt 2008
    273
    0
    0
    Het geeft me een prettig en veilig gevoel, stel er is wat met het kindje...ben je meteen op de juiste plek.

Ik sluit hierbij aan. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik geen nl-ben en voor mij is niets normaler dan in de zieken huis bevallen.

Wat mij ook erg relaxed lijkt is in een bad bevallen , waar kan je dat aanvragen ? melden?
    Wat ik ook niet weet, wat kost nou een bevalling?
    ( beetje rare vraag, maar dit lees je nergens... :( )
    live groet
    csillag

13. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    In nederland kan je alleen thuis in bad bevallen. In Duitsland kan je ook in het ZH in bad bevallen. Veel info over badbevallingen kan je vinden op: http://www.aqua-baby.nl/site_waterooievaar/index.html

ps: je kan ook gewoon een kinderbadje kopen i d winkel en zorgen dat je partner er steeds een emmer warm water bij doet zodat het water op temp. blijft. Een bad huren is best prijzig nl. Je moet voor een badbevalling thuis wel toestemming hebben van je VK, want er zijn VK die het niet zien zitten.

Maar goed, je woont dus niet in NL. Ik zou het gewoon navragen bij je VK/Gyn.

Succes!

14. jobijntje

jobijntje Actief lid

22 nov 2008
    146
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oeps... verkeerd gelezen. Je woont wel in NL.

Gewoon navragen bij je VK dus...

Hier nog een link over badbevalling:
    http://www.duikertje.nl/

Ik heb trouwens een topic over badbevalling genaamd Onderwaterbevalling, staat ergens bij bevalling.

15. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

29 okt 2008
    183
    0
    0
    ik zou het liefst thuis bevallen, lekker in mijn eigen omgeving, eigen spullen en lekker vertrouwd. Het ziekenhuis is gelukkig maar max 5 minuten rijden hier vandaan mocht het nodig zijn!

16. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Ik wil geen keuze maken. Ik ben iemand die zich op dingen vast gaat pinnen. En mocht ik dan persé thuis willen blijven en ik zou dan toch moeten, weet ik van mezelf dat ik té lang moet omschakelen en dat ik me dan niet kan overgeven aan de bevalling zelf.

We zetten dus een tas klaar, we gaan een keer naar een open avond in het ziekenhuis en maken ook alles voor een bevalling thuis in orde. En mocht ik nu op het laatste moment voor het een of het ander beslissen, dan weet ik dat het beiden kan.

17. Ella79

Ella79 Lid

18 dec 2008
    68
    0
    0
    Je kunt in NL ook in sommige ziekenhuizen een badbevalling doen hoor.
    Het ziekenhuis waar ik ga bevallen heeft sinds september een aantal badden beschikbaar.

18. Ik hoop dat alles goed gaat en ik lekker thuis kan bevallen.. Met mijn vriend er bij en ook mn moeder denk ik:)!

X

19. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ik ben bij de 1e thuis bevallen en t beviel me zo goed dat ik t weer wilt doen.

Maaarrrrr grote maar: de kleine ligt in een stuit en hopelijk draait hij/zij nog.
    ik ben zo bang he hierom.
    Ik denk er ook echt de hele tijd aan.

maar wilt zo graag ook weer thuis kunnen bevallen.

(t lot bepaalt jammer genoeg)

20. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    In het ziekenhuis. De vorige had in het vruchtwater gepoept dus was blij dat ik toen in het ziekenhuis was. En daarbij als ik weer gehecht moet worden moet dat met speciaal hechtdraad en dat moet een arts dan weer doen, dat kan de VK niet. (ben allergisch voor normaal oplosbaar hechtdraad) Oftewel, de kans is dan heel groot dat ik alsnog naar het ziekenhuis zou moeten. Dus ik ga bij voorbaat al :D

Deel Deze Pagina