Heb klinisch gestemd, maar weet niet of het de juiste "keuze" is. Wij verhuizen nl over drie weken naar Duitsland (daar is het verplicht in het ziekenhuis te bevallen), maar aangezien we maar een kilometer of 10 over de grens zitten.... ga ik in Winschoten bevallen. De VK heeft in het intake(telefoon)gesprek ook al aangegeven dat wanneer ik een NLe VK wil hebben, dat ik dan verplicht in NL in het ziekenhuis moet bevallen. Mja.... ik heb verder geen medische indicatie oid, dus ja dan zou het eigenlijk poliklinisch moeten zijn. Ziekenhuis wordt het in ieder geval En dat vind vriendlief ook wel zo fijn.
Ik twijfel nog heel erg. Mijn voorkeur gaat uit naar thuis bevallen, maar mijn vriend wil graag dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. En al vind ik dat het mijn keuze is, de reden die hij noemt zoals als het fout gaat ben je in ieder geval al op het juiste adres en de rit ernaar toe als het niet goed gaat lijkt me vreselijk, doen me heel erg twijfelen. maar gelukkig heb ik nog even.
Wij gaan voor de poliklinische bevalling. Ik heb zelf een medische achtergrond, en heb daardoor misschien "teveel gezien" om met een heel gerust gevoel thuis te gaan bevallen. Ook al zegt mijn instinct dat thuis best zou kunnen... ik voel me veiliger in het ziekenhuis. Ik ben nog aan het uitvissen of het ziekenhuis hier ook onderwaterbevallingen doet (AZM, Maastricht). Dat zouden we heel graag willen namelijk! Liefs Monique
thuis! ik voel me helemaal niet fijn als ik in een ziekenhuis ben, heb er echt een hekel aan dus dat speelt zeker mee. thuis voel ik me vertrouwd, en ik kan doen wat ik wil, denk dat ik daardoor meer ontspannen ben en dat de bevalling dan hoop ik ook beter gaat! maar helaas gebeurt het vaak dat je toch op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen. het zou jammer zijn, maar niets aan te doen! het ziekenhuis is hier maar 5 min. vandaan. en o ja, als je poliklinisch wil kun je sowieso pas naar het ziekenhuis als je al een aantal cm ontsluiting hebt, dus je rijdt sowieso niet echt relaxed naar het ziekenhuis. en na de bevalling wil ik gewoon lekker in mijn eigen bed liggen met mijn nieuwe gezinnetje!
Ziekenhuis, poliklinisch. Bij mij ook reden dat als het fout gaat of er is iets met mn mannetje dat er gelijk actie ondernomen kan worden. Rit er naar toe zie ik niet tegenop, we wonen vlakbij het ziekenhuis...
Voor de derde keer in het ziekenhuis! Bij mijn eerste ben ik thuis begonnen en moest ik naar het ziekenhuis omdat mijn ontsluiting niet vorderde. En bij mijn jongste had ik een geplande keizersnede, die krijg ik nu weer!
hehe, lukte me maar niet om in te loggen. Ik moet in het ziekenhuis bevallen vanwege medicatiegebruik en omdat het kindje in de gaten gehouden moet worden, moet afkicken van de medicatie.
Jammer genoeg is het hier standaard een ziekenhuis bevalling. Deze keer zou ik in NL ook geen keuze hebben want bij de 1e werd het een keizersnee-
Ik wilde heel graag thuis bevallen maar helaas bleek Louise horizontaal te liggen en kreeg ik een keizersnede. Dus bij een volgend kindje moet ik sowieso naar het ziekenhuis.
Ik wilde thuis, dat was ook helemaal de planning, totdat er iets niet goed ging en ik met persweeen naar het ziekenhuis moest. (kan je vertellen, dat is niet echt fijn) Thuisbevallen, mocht er ooooit n 2e komen, echt nooit meer.
Ik zou graag thuis willen bevallen, met mijn eigen dingetjes om me heen. Ziekenhuis is op 10 minuutjes dus daar zijn we ook zo. Maar mocht ik in het ziekenhuis moeten bevallen, dan doen we dat, we zien wel Heb nog even!
Bij de oudste 2 ben ik thuis bevallen, vond dat heerlijk, heb nu een nieuwe vriend en zijn zus is door zuurstofgebrek gehandicapt geraakt bij de bevalling, hij wil dus heel graag dat ik naar het ziekenhuis ga. Hij begrijpt dat het nooit te voorkomen is, maar voor zijn gevoel wil hij graag alles meteen bij de hand hebben, ik vind dat geen probleem