Ziekenhuis. Werk op de OK en dan zie je toch wel vaak wat die vertraging kan doen. Zou echt niet een veilig gevoel kunnen hebben als ik thuis zou zijn. Een verloskundige kan ook gewoon niet dezelfde dingen die in het ziekenhuis kunnen tijdens de bevalling. Bleek uiteindelijk goede keuze (inleiding, complicaties...fluxus)...Ondanks dat ik meerdere gyn en dergelijke aan mn bed had behoorlijk wat bloed verloren met een lang herstel. Wil niet weten hoe dat anders afgelopen was. Ook zag de gyn dat dochter er opeens NU uit moest...dat had de vk nooit kunnen zien. Heb nu de keuze ook niet meer ivm medische indicatie...maar echt een keuze is er naar mijn mening niet geweest. Ik heb nu tijdleijk extra zenders op tv...op CBS reality is er een show die vrouwen volgt die graag thuis willen bevallen...het zou een opkomende trend zijn. Home grown baby's heet het geloof ik.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Heb geen keuze. Anders was het ook ziekenhuis geworden maar dab poliklinisch.
Ik werd bij mijn dochter ingeleid omdat mijn vliezen langer dan 48u gebroken waren. Deze keer zou ik echt heel graag thuis willen, mocht het wel weer medische worden dan gaan we naar het ziekenhuis in Purmerend want het ziekenhuis vinden wij 3x niks.
Mijn oudste werd medisch vw pre-eclampsie. Maar ook als het niet medisch was geweest wilden we graag in het zkh bevallen. De tweede ging eigenlijk heel vlot en snel en we waren nog geen 30 minuutjes in het zkh toen hij al geboren was. Mijn vriend wil nu het liefst weer naar het zkh maar daar heb ik eerlijk gezegd weinig oren naar als het weer zo snel gaat. Daarom wil ik nu eigenlijk wel thuis blijven, mits het ongeveer gaat zoals bij de tweede. Er is met de vk afgesproken dat ze zsm komt kijken en als het nog kan we dan naar het zkh gaan ( voor de gemoedstoestand van m'n vriend ) maar als het te ver is we thuis blijven. Ben benieuwd wat het gaat worden
Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Dat wilde ik graag. Bij een 2e zou ik weer naar het ziekenhuis gaan.
Bedankt voor de tips allemaal! Ik wil ook voor de zekerheid in een ziekenhuis bevallen. Mijn flat is onwijs luidruchtig, als je een scheet laat hoort de hele gebouw het.. Dus laat staan bevalling.. haha. Zit er niet op te wachten dat de hele flat mee gaat luisteren.
Volgens mij moetje dan in het ziekenhuis bevallen.omdat je niet makkelijk naar beneden kunt.als je on verwacht naar, het ziekenhuis mmoet
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen. Bij Mira moest dat uiteindelijk ook omdat ik tijdens de bevalling werd overgedragen aan de gyn. Bij Ediz ben ik met de vk in het ziekenhuis bevallen. Had een thuisbevalling kunnen zijn, zonder poespas. Bij een volgende bevalling wil ik zeker weer in het zh bevallen.
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, omdat mij dit het prettigst leek. Achteraf ben ik er ook ontzettend blij mee en zou ik ooit weer daar willen bevallen. Levi was na de geboorte erg misselijk en huilde veel. Ik had al een nacht overgeslagen door de weeen en op een gegeven moment hebben de verpleegsters hem twee uurtjes meegenomen zodat ik even kon slapen.. hoe erg het ook klinkt, vond ik dat toen wel erg fijn.
Bij de eerste wilde ik thuis maar werd ik medisch en moest dus naar het ziekenhuis. Bij de tweede direct voor poliklinisch gekozen maar had achteraf ook een thuisbevalling kunnen zijn. Maar ik ben wel blij dat we in het ziekenhuis bevallen zijn.
Bij dl wilde ik poliklinisch bevallen maar werd medische indicatie omdat ze in het vruchtwater had gepoept. Nu heb ik al medische indicatie dus ga sowieso weer naar het zh.
ik wil we in het ziekenhuis bevallen denk ik. Al twijfel ik nog wel een beetje. woon ook 3 hoog zonder lift en de vk raadde me af thuis te bevallen. Overigens dacht de mevrouw van de kraamzorg er anders over en die wees me vooral op alle extra kosten. Zucht... En 3 hoog zonder lift is geen medische indicatie helaas, volgens de VK. Dus maandag de VGZ maar eens bellen.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Het is onze eerste en vond het te spannend om thuis te bevallen, ook woon ik op 3 hoog en zonder lift en zag me niet de trappen af gaan als ik toch naar het ziekenhuis moest.
Thuis bevallen. Ik lees nu pas dat je soms niet thuis mag bevallen als in een flat woont zonder lift hier ook nooit geweten. Mocht gewoon thuis was wel een droom van me
Hier mag je wel thuis bevallen als je in een flat woont zonder lift, enige "ding" is dat als er complicaties zijn en je niet meer zelf de trap afkan de brandweer moet komen om je uit huis te halen. De ambulancebroeders mogen namelijk je niet al die trappen af tillen (tenminste dat is wat mij is verteld hier). Wij woonden ook in een flat zonder lift en ik ben dus om die reden in het ziekenhuis bevallen. Had niet zo'n trek in een heel buurtspektakel met brandweer mocht ik niet meer de trap af kunnen
Bij dochter wilde ik poliklinisch bevallen, en toen werd het medisch (ingeleide bevalling icm zwangerschapsvergiftiging). Toen was ik wel blij dat ik toch al het beeld van in het ziekenhuis bevallen in mijn hoofd had, hoefde niet erg te schakelen. Nu moet ik door complicaties na de bevalling bij dochter sowieso met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, dus nu heb ik geen keuze. Beviel me overigens prima hoor, in het ziekenhuis! Meteen alle benodigde artsen (gynaecologen, kinderarts, enz) bij de hand, kwam nogal goed uit in mijn geval (pre-eclampsie, eclampsie, ernstige fluxus, dochter (ernstige) ademhalingsproblemen)...