Hoe is het verloop van een borstontsteking?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door suusvanbon, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvanbon

suusvanbon Nieuw lid

29 mrt 2009
    3
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 2 weken geleden bevallen van een dochtertje. Na problemen met het geven van borstvoeding direct via de borst, geef ik sinds ruim een week de borstvoeding, gekolfd uit een fles, gecombineerd met kunstvoeding. Dit gaat allemaal prima. Ik kolf gemiddeld 4 x per dag en heb dan ongeveer genoeg voor 3 a 4 voedingen. De overige voedingen zijn kunsvoeding.

Sinds afgelopen donderdagavond (een week nadat ik over gegaan ben van direct uit de borst naar gekolfd i.c.m. kunst) heb ik een borstontsteking. Na raadpleging van de huisarts op vrijdag, heb ik nu een penicilline antibiotica-kuur. De hoge koorts van vrijdag is verdwenen, ik voel me wat beter. Maar in mijn borst zit nog steeds een harde plek, en het is ook nog steeds rood. Ik slik de medicijnen nu 2,5 dag.

Ik kolf zo'n 4 x per dag, ga 2 x per dag onder warme douche en masseer de borst dan ook richting tepel. Na kolven koel ik met koud washandje.

Wanneer zou die rode, harde plek af moeten nemen? Hoe verloopt een borstonsteking nadat je antibiotica hebt gekregen?

Alvast bedankt voor de info!

Gr suus

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Waarschijnlijk heb je wel wat aan deze site.
    Ik kan hetzelfde schrijven maar dat lijkt mij overdreven. :)

http://www.borstvoeding.com/problemen/o ... altjes-en-
    borstontsteking.html

Normaal zou dus zeker het advies zijn om vaak aan te leggen of in jou geval te kolven.
    Je verhoogd hiermee wel je productie terwijl jij ook kunstvoeding geeft dus dit wordt wel lastig.

Hoe is het nu met die plek?

3. suusvanbon

suusvanbon Nieuw lid

29 mrt 2009
    3
    0
    0
    Hallo Rieneke,

Bedankt voor je reactie. Ik krijg bij je link de melding dat "die URL niet in gebruik is". Op die site kan ik de juiste info niet vinden, dus zou je misschien toch mij wat info kunnen geven?

Inmiddels is de plek iets minder hard, nog wel rood. Ik heb voor vandaag, morgen en overmorgen nog die Flucloxacilline 500 mg. Ik moet er 3 per dag (24 uur) nemen, om de 8 uur.

Alvast weer heel erg bedankt!

Groetjes Suus

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Mijn URL is altijd in gebruik dus ik ga je gewoon iets schrijven.

De roodheid is nu nog normaal net als de plek in je borst.
    Het is wel goed om veel aan te leggen of te kolven.
    Het is goed om de borst nu zoveel mogelijk te legen.

Ik denk dat je het nog even aan moet kijken zeker omdat de koorts weg is en de plek al minder wordt.
    Vaker die borst kolven is wel goed in deze situatie.

5. suusvanbon

suusvanbon Nieuw lid

29 mrt 2009
    3
    0
    0
    Hoi,

Wederom dank voor je antwoord. Waarschijnlijk ligt het dan aan mijn computer. Ik heb nogmaals op de link geklikt, maar krijg deze tekst:

(=gekopieerd van de site/pagina die ik kreeg)

De URL van deze pagina is gewijzigd
    Pagina niet meer in gebruik
    Excuses! Deze pagina is niet langer (meer) in gebruik.
    Klik hier en ga naar de homepage/startpagina van borstvoeding.com. Pas indien nodig je bookmarks/favorieten aan.
    Help de redactie en mail ons de titel en de url/link van de pagina die je had willen bekijken op borstvoeding.com.

Dank! De redactie van Borstvoeding.com

Inmiddels gaat het alweer een stukje beter. Ik heb vandaag wat meer gekolfd maar het is per keer heel erg weinig, maar ik blijf volhouden!

Groetjes en bedankt,

Suus

6. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    nee hoor ligt niet aan je computer, ik heb gewoon de verkeerde link gekopieerd.

Goed warm maken voor het kolven kan ook helpen net als meemasseren over de plek richting tepel,net zoals je onder de douche doet.

Succes!

Deel Deze Pagina