Griepprik kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikki77, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik kreeg vandaag een oproep van mijn huisarts, voor een griepprik voor mijn zoontje (21 maanden). Dit vind ik een beetje gek, want hij hoort toch helemaal niet tot de risicogroep? Ik las wel iets op internet over dat een griepprik gegeven wordt aan kinderen die onderhoudsmedicijnen gebruiken bij astma. Mijn zoontje heeft wel ventolin met een pompje, maar we weten niet of hij astma heeft (dat kan pas op latere leeftijd getest worden). Hij heeft wel gevoelige luchtwegen en heeft het vaak benauwd als hij een verkoudheidsvirus heeft opgelopen.
    Zijn er meer ouders die hun kind een griepprik laten geven? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord...

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Kinderen met een chronische ziekte (valt astma volgens mij ook onder?) en ouderen lopen meer risico, vandaar wellicht de brief.
    Kan je niet adviseren over wel/niet doen, dat moet je echt als ouders alleen beslissen vind ik.
    Hier wordt hij sowieso niet gegeten aan ons kind, omdat ze kerngezond is. Mexicaanse griepprik ook maar 1-tje van gehaald trouwens en daar zelfs spijt van.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook spijt van die mexicaanse griepprik (hier ook maar 1 gehaald)... hij is er dagen van slag door geweest (koorts etc.). En achteraf was het weer een storm in een glas water!

Bedankt, ik hoop op nog meer reacties...

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    mijn zoon heeft ook astma en die krijgt de griepprik ook ben er wel tevreden over

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Kindjes met een chronische ziekte krijgen inderdaad de griep-vaccinatie. Het is natuurlijk aan jou als ouder zelf of je deze wel of niet gaat halen.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb hem ook gehad en snapte er niets van. Nu is mijn zoon al wel sinds zijn geboorte verkouden, veel last van vastzittend slijm, rochelig en soms ook exceem.

Heb mijn HA gevraagd waarom we die oproep kregen en nu blijkt dat als je naar de HA gaat met dit soort klachten je kind een bepaalde code achter zijn naam krijgt en hierdoor automatisch een oproep krijgt voor de griepprik.

Maar goed, ik heb m niet laten prikken hoor. Hij is verder een lekker gezond knulletje dus vind het onnodig om hem te laten prikken. Het zijn trouwens ook twee prikken die ze dan krijgen.

7. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ja het is aan jezelf om te gaan of niet. Maar als je kindje astma heeft (en dat weet je nog niet, maar het kan dus zomaar wel zo zijn) dan is het wel verstandig om de prik te gaan halen, omdat je kindje van een griepje veel zieker kan worden dan andere kinderen.

Was zelf ook altijd heel erg ziek als ik een gewoon griepje kreeg, nu ik de griepprik haal is het over het algemeen veel minder dan toen ik m niet haalde (en heb de mex ook maar 1x gehaald en dochter ook). Dus je moet voor jezelf de afweging maken of je het nodig vind voor je zoontje, blijkbaar zijn zijn luchtwegen wel heel gevoelig anders zou hij de pufjes ook niet krijgen.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Ik kreeg ook een oproep maar na een belletje naar de huisarts kwamen we er achter dat het een foutje was/is.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het even overleggen met de huisarts. En dan gewoon zelf besluiten wat je wil.

Ze kunnen een dag of wat van slag zijn na de enting. Maar dat zullen ze ook zijn met griep. En dan is het de vraag, hoe ernstig zou een griep zijn voor je kindje..

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    ik heb vorige week zo'n zelfde topic geopend. Mijn dochtertje had 1x ventolin gebruikt en kreeg daarom een oproep. Was landelijk beleid zeiden ze.

Deel Deze Pagina