FlyLady

Discussie in 'De lounge' gestart door Regina88, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wie doet dit?
    Ik ben pas begonnen, iets meer dan een week geleden.

Door een hoop stress is het huishouden er af en toe weer bij ingeschoten. En ik begon mij eraan te ergeren. En met de tweede op komst kan ik wel wat routine gebruiken. Want die routine is nu juist iets wat mijn hele leven al ontbreekt. Het zou eigenlijk een gewoonte moeten worden, vandaar dat ik ben begonnen met FlyLady. Gewoonten aanmeten. Dat kan ik dan maar beter nu leren ipv straks in een drukke periode vol feestdagen met 2 veeleisende kinderen:p
    De pest met een thuisblijfmoeder zijn is dat je geen deadlines hebt in je tijd. Als je kind je nodig heeft kan je makkelijk alles uitstellen en wanneer je een drukke agenda hebt denk je al gauw, dat komt dan straks wel, tijd genoeg. Maar zo werkt dat soms niet.

Ik had me al aangemeld voor de mailing, maar die werkte niet. Opnieuw gedaan en krijg net het eerste mailtje binnen.

Dus wie doet het al en heeft leuke verhalen? En wie wil er ook meedoen?
    Ik weet dat er een poos geleden ook een topic over was en toen waren er veel enthousiaste dames. Laat je horen!:D

2. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik doe ook mee met Flylady op mijn manier. Ook ben ik lid van de Nederlandse facebookgroep. Dat motoveerd ook goed!
    Ik ben begonnen na de geboorte van onze dochter en heb veel stappen gemaakt. De mailing heb ik me voor afgemeld. Ik krijg al zn 25 mails per dag binnen en Flylady stuurt er daar dan gerust nog minimaal 5 per dag bij.

3. Regina88

In combinatie met je onderschrift vind ik het helemaal geweldig:D

Ik ben ook niet van plan om een poetsmiep te worden hoor. Maar ik kan wel genieten van poetsen. Zeker als ik er tijd voor heb. Vaak is dat wanneer zoon slaapt, maar nu doet hij lekker mee of hij speelt rustig in zn kamer dus ik heb er weer tijd voor. Nadeel is dan dat ik veel in 1 keer doe en ik probeer dus echt routine te krijgen en het te verdelen.

Leuk van die facebook groep en dat je er veel aan hebt. Heb zelf geen facebook, ben dus benieuwd wat die mailings voor me kunnen doen.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mailing sucks! Komt te laat ivm Amerika en bestaat uit 95% reclame. Ik krijg de minimale en dat zijn er nog 3 per dag! Gaat dus meteen weg, ik kijk voor de missies op de fb groep.

En de rest staat daar ook 😊

5. Regina88

Oh ik heb helemaal geen rekening gehouden met dat tijdsverschil.
    Nouja, als het niks is meld ik me weer af.
    Maar merk je wel dat het werkt? Doe je dingen nu echt vanuit gewoonte? Merk je dat je wat meer opruimt/schoonmaakt en dat je niet steeds achterloopt?

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nou, dat ging een tijd goed. Nu ben ik bezig met konmari, en flylady routines avond en ochtend enz erbij. Ik merkte namelijk dat ik met flylady geen ruimte kreeg alleen dat alles netjes opgeruimd was, met konmari heb ik geleerd om afscheid te nemen van heel veel dingen.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik doe ook mee met flylady maar op mijn manier. En combi met conmari. Flylady ruimt alles in hele kleine stapjes op zodat je overzicht blijft houden en die stapjes van bijv 15 vindt ik te kort. En dan heb ik vooral over grote projecten zoals de zolder. Ik maak er vaak een half uur opruimen van en een kwartier wat anders, half uur ruimen, kwartier wat anders enz.
    En als ik echt lekker bezig ben met ruimen dan ga ik ook door. Anders komt er niks meer van. Gisteren 4 uur bezig geweest met de zolder. Verder gebruik ik wel wat routines maar niet alles. Ik ga bijv niet elke dag een klein wasje doen, bed opmaken (echt smerig, heerlijk voor de bedbeestjes) :p
    Heb wel in een schriftje een soort "ricthtlijn" opgescjreven wat ik sochtends, smiddags en savonds moet doen. Hier probeer ik me aan te houden. Zoals elke middag kattenbak, elke dag kort stofzuigen enz.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Dit heb ik ook gedaan. Voor het schoonmaken en routines flylady. Voor het opruimen van spullen konmari. Ik heb vooral geleerd om wat he oakt ook direct weer op te ruimen na gebruik. Alles een vaste plek te geven en weg te gooien wat je niet meer nodig hebt. Wat je ooit denkt nodig te hebben is zo een onzin!

9. beebj

beebj Niet meer actief

Wat is de Nederlandse Facebook? :) Kan hem niet vinden..

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Nooit van gehoord maar 't klinkt wel als echt iets voor mij:p

11. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    oehh iets nieuws! Wat is dit precies? En wat is konmari?

12. Regina88

Wat jij ook al zegt, ik heb eerst de meeste rommel opgeruimd.
    De slaapkamer werd een verzamelplaats voor alles wat even snel een plek moest hebben. En aangezien ons wasrek daar ook staat ging dat niet meer. Te erg..
    En nu het zo opgeruimd is merk ik wel dat mn hoofd ook niet zo vol is. Het oogt een stuk leger en werkt. Maar een paar kasten moeten nog en daar zou een kwartier ook niet genoeg voor zijn.

Lijstjes heb ik ook al gemaakt, maar moet ik toch nog vaak checken of ik niks vergeet;)

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Kan iemand meer info geven over hoe en waar ik t kan vinden?:D

Deel Deze Pagina