Wij willen graag een aanbouwing doen bij onze woonkamer. Dus woonkamer 3 of 4 meten verlengen. MAar dan gaan de deur en de kozijnen weer terug als de aanbouw gezet is. We willen dit door een klusser laten doen die op zwart werk doet dus niet door een bedrijf. hoeveel zou het gaan kosten? Ongeveer?
Ik heb geen idee wat zoiets kost. Maar ik zou wel oppassen met iemand zwart te laten werken. Dat betekent dan ook dat je geen garantie hebt. Als dus vervolgens je hele aanbouw lek blijkt te zijn (bijvoorbeeld) heb je gewoon pech en kun je alles nog een keertje over laten doen. Dan ben je dus dubbel zoveel geld kwijt.
Ik zou het ook nooit zwart doen! Daar kun je zoveel problemen mee krijgen wat iemand ook al zei stel dat je lekkage krijg? Wij zijn ook een grote verbouwing aan het doen alles zelf gedaan op de leidingen na want daar hebben we niet echt veel verstand van en ik wil wel water uit de douche kraan als die over een poosje aangesloten wordt Heel veel suc6! en Ik denk ook dat je een vergunning nodig hebt voor 3 a 4 meter eraan
Yep, vergunning nodig en originele bouwtekeningen. Die kosten ook al gauw twee tot 3.000,= Bij 2,5 meter kun je je gang gaan zeg maar. Ik zou absoluut geen klusser (ook niet zwart) inschakelen. Ken je het gezegde: Goedkoop is duurkoop? Mocht je het wel doen spreek dan o.a. af: - werk laten doen in regie (starten en afmaken, niets effe tussendoor) - niet per uur betalen, maar aan de hand van een offerte met eindfaktuur meer/minderwerk (tot max 25% afwijking of liefst minder) - geen voorschot betalen. - alles op papier laten zetten. Er is trouwens wel eens een rechtzaak geweest tegen een zwartwerker en dat pakte toch lullig uit voor de zwartwerker, maar ik zou het probleem niet opzoeken als ik jou was.
Ik zou het ook niet zwart laten doen en ook niet door de allergoedkoopste. Dit blijkt vaak ook duurkoop te zijn. Bouwmaterialen en vakmensen zijn nou eenmaal erg duur. Je moet er toch niet aan denken dat je het water binnen hebt staan omdat de aannemer een fout heeft gemaakt en je dit dan zelf om moet gaan lossen omdat je geen garantie op papier hebt. Wij hebben hier een dakkapel laten zetten en het dak door laten trekken zodat we boven een extra kamer hebben. Dit heeft ons iets meer als 15.000 euro gekost. Daarbij de tekeningen en de vergunning koste ook nog rond de 1000 euro.
Vrienden hebben een tijdje terug ook een stuk laten aanbouwen. Ze hebben het 'wit' laten doen door een bedrijf (waterdicht laten maken) en hun hebben zelf de rest van de afwerking gedaan. Ze waren zo rond de 30.000 euro kwijt met alles.
Wij zijn met een aanbouw van ongeveer 34m2 met een badkamer en een wc erin nog geen 10.000 euro kwijt dit komt omdat we alles zelf doen met heel veel hulp van een hele goede vriend en echt alles wat we moesten hebben was in de ''reclame'' en het is echt geen troep. Alle sanitair enz is allemaal van merken omdat het wel goed moet zijn. Maar als we alleen de badkamer hadden verbouwd (door een bedrijf laten doen dan) zouden we al 10.000 euro kwijt zijn geweest en nu hebben we echt heel veel geld uitgespaard HEERLIJK